Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Wilkinson, повечето които са минали през ръцете ми, са с глух и мътен тон. Не бих си купил пак от тях.

Сами по себе си Epiphone-ските адаптери са си много благи., ако ги сменяш трябва да е нещо по- така.

Един сет хубави, скъпи адаптери си струва парите и след 20 години, понякога даже и повече. Каква е логиката, скъп комплект адаптери, да се съпоставя с цената на даден инструмент, нещо не схващам.

Редактирано от ciriljhonson
Отговорено

Току що видях в базара някакви Сеймур Дънкани - не запомних модела, два са, бридж и нек, черни. Цената е 180 лева (обявената). Има и други там - Уилкинсън има, ЕМГ има ... дори Уор Пиг на Бари Ник има - разгледай ги.

Отговорено

Чувал съм също много добри неща за Tesla Pickups. Качествено корейско производство са и се сещам, че бях прочел една статия в реномирано немско издание посветена специално за модела OPUS-1, където бяха им дали доста добра оценка. Комплектът струва около 120€. Имат спецификациите на vintage PAF хъмбъкер. Ето и тест на различни модели на Тесла, включително и на OPUS-1:

 

Отговорено

вече почвам, да се ориентирам горе-долу какво ми трябва. За сега съм се ориентирал или към Seymour Duncan SH-4/SH-2 или ако ми изпаднат някакви Gibson адаптери, разбирасе и ако успея да събера повече пари. Въпросът ми е, в кои магазини в София (понеже ми е най-близо) внасят тези марки адаптери?

Отговорено (Редактирано)

Не съм вярвал, че ще се случи, но съм на мнението на Fats. След като китарата ти е 600лв и сега искаш да дадеш 200лв за адаптери, защо аджеба не си взе направо Гибсън? В смисъл китара не се купува всеки ден, струва си да се изсилиш с 20% и щеше да се впишеш в едно Студио 2ра ръка. Най-малкото, защото след половин година ще му вземеш що-годе същите пари, докато на тоя Епифон я осребриш 60%, я не.

 

SD има в "онзи" магазин, виждал съм и в MCI. Аз лично бих си поръчал от Томан чрез Pro Technica. Но някаква добра оферта от базара винаги е за предпочитане от финансова гледна точка.

 

Tony продава един Епифон "с или без" едни Гибсънски адаптери, бих го питал за колко ще се раздели само с пикъпите.

Има един JB за 103лв, който също бива. Аз лично бих се хвърлил на DiMarzio D-Activator от колегата AXE....ама аз не свиря блус, а пък това си е метълски адаптер.

 

Опции бол - мисли и действай.

 

Успех :)

Редактирано от Yves
Отговорено

Цялата гимнастика ще е с неизвестен резултат според мен.Не вярвам производителя на тоя епифон да не е пробвал всякакви адаптри.Каквото и да сложиш все тая.По добрия вариант от моята камбанария разбира се е продажба на всичко и покупка на всичко заедно.За втора употреба съм с резерви,защото е котка в чувал.Не съм купувал стари работи,сигурно има и хубави,но цената им трябва да е далеч от пазарната.Откриването на топлата вода у нас струва по скъпо от на запад.

Отговорено

Да, производителя на тоя Епифон НЕ Е пробвал всякакви адаптери. Боднал е тия, които се вписват в бюджета от 600лв - демек да покрие разходите за материали, труд, база, данъци, доставка от Китай, а и да спечели нещо - демек сложил е почти най-евтините, ако не и най-евтините.

 

Да, компютър втора ръка е малоумно да си купиш, но далеч не е такъв случая с музикалните инструменти. На един адаптер също почти няма какво да му стане.

Отговорено

Втора ръка адаптери да си купиш е разумно - ако договориш добра цена и ако не ти харесат като посвириш малко, може да ги продадеш на горе-долу същата цена (знаете, че трябва да се посвири повечко за да се разбере - често в началото ти харесват, а скоро вече не .... :-) 

А иначе няма кой-знае какво да им стане - не се скапват лесно, даже съм чел някъде, че просвирват по-добре с времето - логично и технически беше обяснено защо.   

Отговорено

Разбира се,че няма какво да му стане на адаптера.Може само да ти станат два комплекта нали.В тоя ред има епифони и по 1000 лева и има защо.

Отговорено

... е именно от тая гледна точка е по-лошо да си купиш нови - после и да успееш да ги продадеш, ги продаваш на половин цена или нещо подобно. Аз всъщност не препоръчвам смяната - играх я доста тая игра, скъпичка е, често се оказва и безсмислена - но ако ще се сменят все пак ... ако човека не го удържа (всички знаем за какво иде реч ... :-) ), по-добре да е с втора ръка - писах по-горе защо смятам така. Поздр.

Отговорено (Редактирано)

Не исках да се включвам в темата с такова мнение, че да ти убивам желанието да направиш това което искаш. Обаче, тъй като прочетох мненията на колегите, не мога да не ти представя и другата гледна точка. А тя се отнася до това, дали наистина си струва да се слагат на такава китара "по-добри"(всъщност това е доста субективно понятие) адаптери.
   Един от колегите изрази мнение, че е трябвало да си вземеш истински Гибсън, та дори и втора ръка да е. Аз обаче съм на мнението че има Гибсън и Гибсън. Какво имам в предвид, ли? Нека разгледаме следния снимков материал:

 

1998LPstandardradiograph.jpg

 

 

Chamber_BFG_2007.jpg



Първата представлява рентгенова снимка на тяло на Гибсън Лес Пол с "олекотяване" тип "швейцарско сирене". Няма китара на Гибсън, в серийно производство 1982 - 2007, която да не е олекотена по този начин.

Втората е рентгенова снимка на тяло на Гибсън Лес Пол с "олекотяване" от тип "окамеряване(chambering, бел. авт.)". Също няма китара, произведена серийно от Гибсън от 2007-ма насам, която да не е олекотена по този начин. Та така, надявам се ще се съгласите с мен, че това вече не е китара с масивно тяло. Изключение правят Custom Shop моделите и историческите преиздания("historic reissues") R4 - R0 (без 1955-та).

    Та да си дойдем на темата - също така има Епифони и Епифони. Тук обаче въпросът опира до качествения контрол(QC) на фабриката, от която са излезли. Някои фабрики са с по-голяма консистентност и по-малко отклонение в качеството на изработката от други фабрики. Така че, първо бих посъветвал да се види с кои букви започва серийният номер на китарата и да се сравни с тази табличка:

 

SI = Samick - Произход - Indonesia
S = Samick - Произход - Korea
SJ = Saejun - Произход - China
SM = Samil - Произход - Samil,Korea
U = Unsung - Произход - Korea
UC = Unsung - Произход - China
Z = Zaozhuang saehan - Произход - China
J или T = Terada - Произход - Japan
O = Choice - Произход - Korea
P/R = Peerless - Произход - Korea
FN/N = Fine Guitars - Произход - Korea
I = Saein - Произход - Korea
K = Korea Ins - Произход - Korea
F or no letter = Fujigen - Произход - Japan
EE = Qingdao - Произход - China
EA = Qingdao - Произход - China
MC = Muse - Произход - China
DW = Daewon Произход - China
B = Bohemia Musico - Произход - Czech Republic

 

 

Повечето фабрики от Корея и Япония са с консистентен качествен контрол.

    Другото нещо, което може да се направи е да се демонтира нек адаптеда заедно с рамката и да се хвърли един внимателен поглед върху гнездото и по-точно върху сглобката. Ако се открие подобна картинка, какъвто и адаптер да сложиш, няма да има драстичен ефект към по-добър звук:

 

6941683517_d2f03b22f3_b.jpg

(На тази снимка става дума за китара произведена в Qingdao, Китай)

 

Моите 5 стотинки.

Редактирано от IsoMorPhiC
Отговорено

Това показва абсолютно едно голямо нищо, освен:

- известния факт, че в Китай контролът на качеството е нисък (и въпреки това смяната на адаптерите ще има ефект - физика, к'во да се прави).

- някой е имал твърде много време за губене, защото информацията, че китарите са олекотени по определен начин си я пише още в описанието. Такъв тип китари предлагат и много лютиери или малки производства (да кажем Колингс), чиито инструменти са далеч напред в ценово отношение, вкл. и в сравнение с Гибсън.

По моя скромен опит има два вида китари - добре звучащи и лошо звучащи. Просто при Гибсън са по-често срещани добре звучащите (колкото и да е чудно и сред олекотените се намират такива, които звучат добре), отколкото при Епифон. Освен това предпочитам да не си чупя гърба, ако може.

Отговорено (Редактирано)

@synchu

1. Написал съм "драстичен" ефект. Не казвам, че няма да има ефект изобщо. Но, също така трябва да имаме предвид, че ако има дефект в самата конструкция на китарата и в частност сглобката, ще има същo и лош ефект върху състейна. Това е така, поради факта че звуковите вълни няма да могат ефективно да преминават от медиума на грифа към този на тялото, поради намалената площ на контактната повърхност при самата сглобка(физика, к'во да се прави). Такъв конструктивен недостатък един адаптер не би могъл да поправи.

<off-topic>
2. Гибсън са започнали да произвеждат китари по патента на покойния Лес Пол(Patent Number 3,018,680). В патента става дума за "Solid-Body Electric Guitar" или казано на български, Електрическа китара със солидно/масивно тяло". Гибсън явно не произвежда вече Лес Пол модели по този патент. Ако искам китара с кухини, бих си купил някоя от ЕS-серията им. Мнението, което изказах в предишния ми пост, беше изцяло насочено към гледната точка на конструкцията на Лес Пол китарите, не към тяхното звучене.
</off-topic>

Редактирано от IsoMorPhiC
Отговорено

Отивам да се ощипя ;) Аз каквото имах да пиша го написах.

 

За да не е съвсем извън темата. Навремето на един корейски Епифон му сложих Сеймър JB and 59. Класика в жанра и дефинитивно звучаха добре.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.