Nikolay Petev Yolov Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 Ми минор 100% През цялото време имаш мажорен ми, но това, че използваш мажорна тоника в минорна прогресия си е често срещано явление. Между другото не разбрах от къде ви хрумна, че е с увеличена нона. За мен Е7#9 си е ми мажор със септима и голяма нона (фа диез, а не сол). Много ме съмнява да е вкарал сол и сол диез, би звучало доста кофти. Както и да е, общо взето се получава интересно явление, ако видя просто акордите бих казал, че е ла мажор/минор, но съдейки и по разположението на акордите си е ми. Има парчета, които вървят в две тоналности. Примерно куплетите са в една, припева обръща нещата с главата надолу и хваща я доминантовата тоналност, я горна медианта ... От тук можеш да решиш дали чрез припева ще създадеш именно такова явление, или ще утвърдиш ми-то. На кратко на въпроса, не е задължително едно парче/произведение да протича в една основна тоналност, т.е. може да се каже например тази песен е в ми и сол, или ми и ла или т.н. Примери за такива парчета има стотици. 1 Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 (Редактирано) Между другото не разбрах от къде ви хрумна, че е с увеличена нона. За мен Е7#9 си е ми мажор със септима и голяма нона (фа диез, а не сол). Много ме съмнява да е вкарал сол и сол диез, би звучало доста кофти. E7/9 (E9) = E G# B D F# E7#9 = E G# B D F## (G) П.П. Нали преди време уточнихме, че е най-важно да се свири с чувство и хората с познания по музикална теория са коне с капаци... Иначе за по-любознателните - google search за понятието modal interchange. В общия случай там се крие тайната на тези "странни" акорди в някоя тоналност Редактирано Март 3, 2013 от kitaratapesho 5 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 Блусарско ли е, карай да върви - това е блус. А по-сериозно - не забравяйте borrowed chords, или както Пешо е писал, modal interchange. Спокойно може даден акорд на определена степен в парчето да е взаимстван от друг лад. И честит 3-ти март! Цитирай
Nikolay Petev Yolov Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 Добре, мога ли да помоля да ми напишеш тогава акорда E, Gis, H, D, F ... Не ми казвай с - (минус) или с B? Цитирай
kolio_k Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 (Редактирано) Иначе за по-любознателните - google search за понятието modal interchange. В общия случай там се крие тайната на тези "странни" акорди в някоя тоналност Точно :-) Допълнително обяснение за тази странна тоника е свързано с постигането на блус звучене при инструменти, които не могат да свирят не темперирани тонове (като пианото). Интересен въпрос би бил, какво точно представлява блус скалата (или скалите, на кой както му харесва) и каква е връзката и с конкретния E7#9 акорд Редактирано Март 3, 2013 от kolio_k 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Март 3, 2013 Отговорено Март 3, 2013 (Редактирано) Добре, мога ли да помоля да ми напишеш тогава акорда E, Gis, H, D, F ... Не ми казвай с - (минус) или с B? E7b9 Редактирано Март 3, 2013 от kolio_k 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 4, 2013 Отговорено Март 4, 2013 Е7b9 е доминантов на Ла минор. Възприема се, че Ла минор е в Хармоничен вид, за да имаме Сол# - терцов на мажорния доминантов акорд Е7. b9 - Фа е VI - тата степен на Ла Хармоничен минор. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.