Jump to content
Българският форум за музиканти

Elevator Funk


milkypilky

Recommended Posts

Почти цялото парче може да се свири в скала ла минор, съответно минорна пентатоника от ла.

За леко излизане - минорна пентатоника 1 тон нагоре - си.
Като хроматизми в ла минор лада - 2,3,3#,4 степени (не знам кое е коректно, 3# или 4b).

---

Интересното става при втората акордова прогресия D,E,F#,A.

Тук съответно може да се свирят горните скали, или съответно Ре и Ми на съответните акорди, като най-лесни решения.

Най-най удобно е да се продължава в ЛА.

Интересния момент е на акорда F# - тук най-подходящо ми звучи минорна скала от F# с голяма секста (някакво обръщение на мелодичните ладове ли ще е..) съответно минорни пентатоники от F# и от G#.
Като passing notes (не съм сигурен за термина) във F# min лада с голяма секста, могат да се ползват малка секста и голяма септима, но не трябва да се акцентира на тях.

Обаче F# акорда трае много малко и трудно може да се заиграеш.

---

Повърхностен анализ, нескопосан и неритимичен опит - липсва ми репертоар от фрази и повече ритмичност, за да го направя както искам, но сигурно пак ще пробвам:

---

Ще се радвам travelcaster2 или някой по на ти с теорията и анализа да обясни по добре хармонично ладовата структура и възможности за импровизация, да поправи, да допълни. 
В общи линии изброеното горе, като ладове, става за свирене върху парчето.

 
Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"минорна скала от F# с голяма секста" си е Дорийски лад и си много прав, че е подходящ. При всички случаи по-добре от Натуралния минор. А с голяма септима става Мелодичен минор. Отново подходящ. Бих ти препоръчал да разнообразиш ритмиката. Да започнеш фразата с пауза или на ауфтакт (изпреварващо). Да не текат осмини като в етюд, а да са раздвижени като в Бразилската песен Тико-Тико: Та Та Ба Та Баа Таа Та Та Ба Та Баа Таа. Това са верижни синкопи, които неусетно се харесват на слушателя и придават танцувалност. Ти свириш много синкопи, но мисълта ми е да ги владееш. Друг елемент е при смяна на акорд да има голям интервалов скок. Трети - да изграждаш (да речем със секвенции) фразата така, че да се стигне до кулминация. С други думи - да има контур.

Харесва ми. Има находки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно се бяга от еднообразните пътища на ръцете...

И синкопа малко бяга... Особено пък такива фигури на баса - трябва да си машина!
btw. ако имахме такъв басист наоколо, направо щеше да ми се прииска да имам група :)

Поради тази причина навремето зарязах китарата и имах бас и скромно оборудване за близо 2 години
Китаристи с лопата да ги ринеш, но някой да ти свири нещо по-раздвижено в ритъм секцията.. мъка мъкааа!

За клавири пък да не говорим.
Хората, които могат да свирят, се занимават професионално и нямат време за разни дилетантски групи :)

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Емо! :bravo:

Прочетох всичко с внимание! Въздъхнах тежко, че не ги разбирам тези неща, но това не ми пречи, да се пробвам...

Не знам къде съм свирил, но Ла минор го има. По памет, смятам че някакъв До диез минор изсвирих, ама те с Фа диеза са си близки?! ...и с броенето, не съм много на "ТИ" и за това, ще помоля travelcaster2 да направи някакъв разбор за хора като мен! Нещо от рода - до тази минута и секунда от трака, пробвайте в Ла "тъкъв" минор, а после във Фа диез "такъв" минор. От интернет, ще извадим ладовете и след време и ние, ще ги запомним...

Относно басиста...Ще се "родиш" колега, с такъв басист зад гърба! От опит ти го казвам!!! :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я преди да са влезнали добрите да мина пак от тук. А ако не мръдна от V та позиция ей така за проба да видим какво ще стане:

http://soundcloud.com/synchu/elevator-jot-v-im-jam

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много як джем, и много готин трак!

Аз обаче доста зор видях, и се чудя къде ли се бутам между шамарите, ноооооо... да. Това е моят опит:

 

http://soundcloud.com/george-branekov/elevator-funk-backing-track-by

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе това не ми е по триакордния мозък а за тежката артилерия,ама да пробвам някви жици,нали е джем..

https://soundcloud.com/hillbilly-6/elevator

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да се включа и аз...:) сега ако пуснеш и Фънк Офф, направо ще пишем "Двадесет години по късно" джем:)...

 

Супер свириш, и преди и сега :)

 

 

https://soundcloud.com/plamen-mandadjiev/elevator-funk-plamen-1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

thanks Пламене :) по мои сметки от Funk off не може да са минали повече от 18 години.

 

emosms - и аз съм преквалифициран от китарист, точно PlamenM навремето ми връчи един бас и ми обясни, че е същото като китарата, ама по-яко :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно PlamenM навремето ми връчи един бас и ми обясни, че е същото като китарата, ама по-яко :D

И добре съм направил, китаристи с лопата да ги ринеш, друго си е решаващият човек зад четирите струни :))). Басът беше култов Пълдин...

 

П.С 18 години....леле, леле, леле...

 

П.П.С. То пак добре, че не ни трябваше примерно флигорна или блок флейта...иначе с брат ти щяхме да направим всичко възможно да те убедим :)))

Редактирано от PlamenM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mи и само в ла, натурален минор и минорна пентатоника - свириш си дъра бъра и блус скали, а ритъм секцията и акордите автоматично го правят фюжънчИ

хилбили все едно че свири с били кобам или от сорта, мн. яко! :)
но момента с F# или до диез - малко криво може да стане там 

---

A за басизмаа! освен т.нар. 'фънкажи' се зарибявах с разни синкопирани фигури с приглушени и мъртви тонове, напр. тауър ъф пауър, джамиракуай, некви бози от маркус милър (с функажи ), не знам си кво, ама.... трябва да си машина за да свириш така на бас :( не всичко се получаваше ритмично...

---

Пак поздрав за автора на трака, супер качествено изсвирване и запис- направо подозрения че някакъв готов трак е барнал от някъде :P

Направо се развълнувах на тема бас и се разпоствах :)

---

п.п. кой е правил акордите? не вървят точно с руут тоновете на баса май

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Басът общо взето си свири основните тонове - с малко изключение в първата прогресия, но то е за кратко и не заслужава внимание :) Фа диезът си е фа диез (F#m7/9) - там клавирът свири A C# E G#.

 

Обикновено първо редя някакви акорди и после мисля баса - и тук e така. Не гледам кой тон под какъв акорд ще попадне, просто loop-вам и свиря. Sometimes lun, sometimes win :)

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.