emosms Отговорено Февруари 3, 2013 Отговорено Февруари 3, 2013 (Редактирано) Почти цялото парче може да се свири в скала ла минор, съответно минорна пентатоника от ла. За леко излизане - минорна пентатоника 1 тон нагоре - си.Като хроматизми в ла минор лада - 2,3,3#,4 степени (не знам кое е коректно, 3# или 4b). --- Интересното става при втората акордова прогресия D,E,F#,A. Тук съответно може да се свирят горните скали, или съответно Ре и Ми на съответните акорди, като най-лесни решения. Най-най удобно е да се продължава в ЛА. Интересния момент е на акорда F# - тук най-подходящо ми звучи минорна скала от F# с голяма секста (някакво обръщение на мелодичните ладове ли ще е..) съответно минорни пентатоники от F# и от G#.Като passing notes (не съм сигурен за термина) във F# min лада с голяма секста, могат да се ползват малка секста и голяма септима, но не трябва да се акцентира на тях. Обаче F# акорда трае много малко и трудно може да се заиграеш. --- Повърхностен анализ, нескопосан и неритимичен опит - липсва ми репертоар от фрази и повече ритмичност, за да го направя както искам, но сигурно пак ще пробвам: --- Ще се радвам travelcaster2 или някой по на ти с теорията и анализа да обясни по добре хармонично ладовата структура и възможности за импровизация, да поправи, да допълни. В общи линии изброеното горе, като ладове, става за свирене върху парчето. Редактирано Февруари 3, 2013 от emosms 4 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Февруари 3, 2013 Отговорено Февруари 3, 2013 "минорна скала от F# с голяма секста" си е Дорийски лад и си много прав, че е подходящ. При всички случаи по-добре от Натуралния минор. А с голяма септима става Мелодичен минор. Отново подходящ. Бих ти препоръчал да разнообразиш ритмиката. Да започнеш фразата с пауза или на ауфтакт (изпреварващо). Да не текат осмини като в етюд, а да са раздвижени като в Бразилската песен Тико-Тико: Та Та Ба Та Баа Таа Та Та Ба Та Баа Таа. Това са верижни синкопи, които неусетно се харесват на слушателя и придават танцувалност. Ти свириш много синкопи, но мисълта ми е да ги владееш. Друг елемент е при смяна на акорд да има голям интервалов скок. Трети - да изграждаш (да речем със секвенции) фразата така, че да се стигне до кулминация. С други думи - да има контур. Харесва ми. Има находки. 4 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 3, 2013 Отговорено Февруари 3, 2013 (Редактирано) Трудно се бяга от еднообразните пътища на ръцете... И синкопа малко бяга... Особено пък такива фигури на баса - трябва да си машина!btw. ако имахме такъв басист наоколо, направо щеше да ми се прииска да имам група Поради тази причина навремето зарязах китарата и имах бас и скромно оборудване за близо 2 годиниКитаристи с лопата да ги ринеш, но някой да ти свири нещо по-раздвижено в ритъм секцията.. мъка мъкааа! За клавири пък да не говорим.Хората, които могат да свирят, се занимават професионално и нямат време за разни дилетантски групи Редактирано Февруари 3, 2013 от emosms Цитирай
kirilsat Отговорено Февруари 3, 2013 Отговорено Февруари 3, 2013 Браво, Емо! Прочетох всичко с внимание! Въздъхнах тежко, че не ги разбирам тези неща, но това не ми пречи, да се пробвам... Не знам къде съм свирил, но Ла минор го има. По памет, смятам че някакъв До диез минор изсвирих, ама те с Фа диеза са си близки?! ...и с броенето, не съм много на "ТИ" и за това, ще помоля travelcaster2 да направи някакъв разбор за хора като мен! Нещо от рода - до тази минута и секунда от трака, пробвайте в Ла "тъкъв" минор, а после във Фа диез "такъв" минор. От интернет, ще извадим ладовете и след време и ние, ще ги запомним... Относно басиста...Ще се "родиш" колега, с такъв басист зад гърба! От опит ти го казвам!!! 1 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 3, 2013 Отговорено Февруари 3, 2013 Я преди да са влезнали добрите да мина пак от тук. А ако не мръдна от V та позиция ей така за проба да видим какво ще стане: http://soundcloud.com/synchu/elevator-jot-v-im-jam 1 Цитирай
Icarus Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Много як джем, и много готин трак! Аз обаче доста зор видях, и се чудя къде ли се бутам между шамарите, ноооооо... да. Това е моят опит: http://soundcloud.com/george-branekov/elevator-funk-backing-track-by 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Абе това не ми е по триакордния мозък а за тежката артилерия,ама да пробвам някви жици,нали е джем.. https://soundcloud.com/hillbilly-6/elevator 6 Цитирай
jabs Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Мамка му, на Hillbilly ми свършиха плюсчетата за деня. Избихте рибата, колективно ! Цитирай
PlamenM Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Айде да се включа и аз... сега ако пуснеш и Фънк Офф, направо ще пишем "Двадесет години по късно" джем... Супер свириш, и преди и сега https://soundcloud.com/plamen-mandadjiev/elevator-funk-plamen-1 3 Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Позволих си да му лепна ритъм китарка https://soundcloud.com/user9552137/elevator-funk-with-rithm 2 Цитирай
milkypilky Отговорено Февруари 4, 2013 Автор Отговорено Февруари 4, 2013 thanks Пламене по мои сметки от Funk off не може да са минали повече от 18 години. emosms - и аз съм преквалифициран от китарист, точно PlamenM навремето ми връчи един бас и ми обясни, че е същото като китарата, ама по-яко 1 Цитирай
PlamenM Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 (Редактирано) точно PlamenM навремето ми връчи един бас и ми обясни, че е същото като китарата, ама по-яко И добре съм направил, китаристи с лопата да ги ринеш, друго си е решаващият човек зад четирите струни )). Басът беше култов Пълдин... П.С 18 години....леле, леле, леле... П.П.С. То пак добре, че не ни трябваше примерно флигорна или блок флейта...иначе с брат ти щяхме да направим всичко възможно да те убедим )) Редактирано Февруари 5, 2013 от PlamenM 1 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 ^Хубави хора, добри, убедителни, че и прави били .... Цитирай
emosms Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 (Редактирано) Mи и само в ла, натурален минор и минорна пентатоника - свириш си дъра бъра и блус скали, а ритъм секцията и акордите автоматично го правят фюжънчИ хилбили все едно че свири с били кобам или от сорта, мн. яко! но момента с F# или до диез - малко криво може да стане там --- A за басизмаа! освен т.нар. 'фънкажи' се зарибявах с разни синкопирани фигури с приглушени и мъртви тонове, напр. тауър ъф пауър, джамиракуай, некви бози от маркус милър (с функажи ), не знам си кво, ама.... трябва да си машина за да свириш така на бас не всичко се получаваше ритмично... --- Пак поздрав за автора на трака, супер качествено изсвирване и запис- направо подозрения че някакъв готов трак е барнал от някъде Направо се развълнувах на тема бас и се разпоствах --- п.п. кой е правил акордите? не вървят точно с руут тоновете на баса май Редактирано Февруари 5, 2013 от emosms Цитирай
milkypilky Отговорено Февруари 5, 2013 Автор Отговорено Февруари 5, 2013 Басът общо взето си свири основните тонове - с малко изключение в първата прогресия, но то е за кратко и не заслужава внимание Фа диезът си е фа диез (F#m7/9) - там клавирът свири A C# E G#. Обикновено първо редя някакви акорди и после мисля баса - и тук e така. Не гледам кой тон под какъв акорд ще попадне, просто loop-вам и свиря. Sometimes lun, sometimes win 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.