Evtim Djerekarov Отговорено Януари 15, 2013 Отговорено Януари 15, 2013 Като цяло пишко/състейно/грифо-меренето не би трябвало да е в заниманията на един музикант. Прав си, музикантът не се занимава със систейна, просто гледа да си купи китара, която го има в достатъчно големи количества.
Jikata5561 Отговорено Януари 18, 2013 Отговорено Януари 18, 2013 Здравейте момчета и момичета ! Купих си ESP M-100FM и не мога да оправя настройката. Струните опират по грифа, че чак струната не издава нормален звук. Мисля, че Флойда трябва да се вдигне нагоре, но аз не му разбирам въобще. Мисля, че грифа не е крив и не знам какъв е проблема. Ако някой има идеи, моля да ми сподели решение на този проблем. Ето няколко снимки. http://imageshack.us/a/img402/5366/dsc00732du.jpg http://imageshack.us/a/img441/8711/dsc00731zw.jpg http://imageshack.us/a/img5/6518/dsc00729a.jpg http://imageshack.us/a/img255/9747/dsc00730m.jpg
Heartman Отговорено Януари 18, 2013 Отговорено Януари 18, 2013 ^От снимката се вижда само че флойда не ти е перпендикулярен на тялото.Отпусни малко пружините и натегни струните докато в строя в който свириш флойда не застане перпендикулярен на тялото.После може би трябва да се вдигне от двата шестограма които държат флойда.
Slide Отговорено Януари 18, 2013 Отговорено Януари 18, 2013 Но гледай да отпуснеш малко струните, преди да вдигаш и смъкваш Флойда. Така може да си прецакаш ножовете.
Jikata5561 Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Оправих всичко, настроих струните, но сега Флойда е с със малко вдигната задница. Тоест задната част е малко издигната. Не знам как се регулират тези пружини отзад.. :? ?
Acei Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 под задния капак натегни леко винта държащ пластината за пружините. не забравяй да отпуснеш струните преди да правиш корекции. След като отпуснеш струните с ръчката натисни и нагласи тремолото да е успоредно на тялото и подложи един молив да поддържа успоредно тремолото. След което направи необходимото с пружини или повдигането на тремолото. Следва натягане на струните до строя, който те интересува. В момента, в който достигнеш желания опън от струните молива ще се изхлузи сам. Забележка: поради различни версии на ФР и различните тела на китарите възможно е молива да е по-дебел от необходимото. Просто го смени с нещо малко по-тънко. Аз лично ползвах една средно дебела четка за рисуване, която пасваше на ФР на китарата, която имах.
Fats Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Това че флойд роуз системата влияе на тона (обикновено под това се има предвид "прецакване" на тона) са градски легенди, тръгнали от факта, че много от китарите с флойд оруз са били обурудвани с некачествен такъв. Ако тремоло системата е изработена качествено и с качествени материали, то тя не променя тона. Пробвайте китара с ФР тремоло на Gotoh например... Отделно могат да се направят редица подобрения на ФР тремоло системата, които и да подобрят звука на инструмента. Градските легенди са многократно потвърдени, колкото и някой да не иска да го признае. Ще посоча само един пример на FR безумие. Става дума за Иван Лечев, който в пристъп на умопомрачение, силно повлиян от невежи "специалисти" унищожи прекрасен стар Gibson LP. Първо изхвърли оригиналните адаптери и ги замени с цвъртящи EMG, активни, а след това "изкопа" дупка за ужасния механизъм и като връх на унищожението заключи струните при главата. Дали някой ще познае от първи път какво остана от прекрасната китара. И кой знае защо го е срам да се появи с нея пред хората... Сещам се за една стара шегичка. Попитали шотландец дали е правилно да се пие скоч с лед. А той изумено отговорил: - Че то ако се пиеше с лед ние така щяхме да го бутилираме...
Slide Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 И в тоя ред на мисли има Лес Пол Аксес... Човека искаше да каже, че един Флойд не е задължително да оказва негативно влияние върху тона. А това, че въпросния Лес Пол е имал различен звук, при все дълбането и активните адаптри - нормално. Ако обаче на теб ти харесва звукът на "стоков" Лес Пол, в сравние с такъв с ЕМГ и Флойд, това вече е съвсем друга тема... Това беше възможно най-неудачния пример, за това как един Флойд може да съсипе една китара... Не разбирам, при условие, че това е продукт, който присъства в китаростроенето от повече от 20 година (при това стабилно), защо трябва да се коментира толкова на дълго и на широко. Не е като да няма избор. Повечето компании правят варианти с и без.
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 (Редактирано) Виж, нормално е да има голямо коментиране. Първо, защото почитателите на тази система са готови да извадят вода от 1000 кладенеца, за да се опитват да докажат, че тя не променя звука на китарата и второ, защото тия, които я недолюбват вадят същото количество вода, за да кажат, че всъщност системата има свой звук, който според техните разбирания е много далече от "непроменящ звука на китарата" и не пасва на разбиранията им за китарен тон. Аз обичам флойд-роуз системата, поради нейните възможности, но определено не бих ползвал само китари с нея. Смятам, че тя оставя своя нюанс в звука на китарата, добър или лош, точно както го оставят много други фактори. Паралели между нейните звукови нюанси и нейната популярност е излишно да се правят, защото това са две различни неща. Също така, еднакво безполезно може да се изтъкне и фактът, че повече от 20 години на много китари тази система стабилно не се монтира, както и това, че през всичките тези години, тя си има немалко опоненти и убедени неползватели. Поради наличието на двете тенденции, според мен, един интелигентен човек, може да си направи следните изводи: 1. Системата е достатъчно добра в техническо и звуково отношение, за да се ползва успешно там, където е необходима. 2. Системата, макар и да дава много възможности и въпреки високото си качество, има достатъчно голямо влияние върху звука, за да не си спечели любовта на традиционалистите, които предпочитат по-класическия тон, или просто имат по-голяма нужда от техния тон, отколкото от нея (а и все пак, нека признаем че "класическия тон" присъства в китаростроенето от по-отдавна, отколкото FR системата ). Всякакви паралели и философии, странящи от горните изводи, се стремят да убедят(с различна сила и с различни езикови средства) читателя в две неща: В единия случай: "FR системата не променя звука и всички хора, които твърдят, че тя оказва нежелано влияние са идиоти и почитатели на реакционни течения". В другия случай: "FR системата е ужасна и не става за нищо, а всички, които я ползват, са китарни фелационисти, които не разбират от класически тон". И двете твърдения са еднакво глупави, поради което и съответното вадене на вода от кладенци. А това че една китара МОЖЕ да се направи така, че хем да е с FR, хем тона й да не е повлиян от това, сигурно е вярно в специални случаи, но това е една теоретична постановка с много условности, която съвсем не е еквивалентна на твърдението "FR не променя тона". Двете твърдения изобщо не са взаимнозаменяеми. Редактирано Януари 19, 2013 от Evtim Djerekarov
Acei Отговорено Януари 20, 2013 Отговорено Януари 20, 2013 а според мен китарите предвидени да носят ФР с всичките конструкционни особености при подходяща качествена изработка си вадят много приличен звук. имах един шектър от нисък клас с ФР и според моите разбирания вадеше страхотен звук, въпреки, че беше от възможно най-ниския клас на шектър стопирани от производство. продадох я не защото не ме кефеше как звучи, ами защото съм дърто магаре, на което не му се занимава да се учи да работи с ФР тремолото. да работиш с тремоло правилно си е въпрос на доста време за обучение, каквото нямам Единственото нещо , което ме притеснява при ФР системата е това, че ако скъсаш струна веднага се разстройват всички останали, което по време на концерт е доста неприятно. И за това си предпочитам фиксираните магарета въпреки, че с тях не могат да се изкарат някой готини звукови ефекти, които може да се направят с ФР или кейлър тремоло това с промените във звука ми се струва да се изнесе в отделна тема, в която да се дискутират тези проблеми. Също там може да се дискутира как се променя звука при арч топ китарите и флат топ китарите или стоп тейл или стринг тру и т.н. и т.н в тази тема човека пита само за съвет как да си оправи китарата и да я приведе в бойна готовност поздрави на всички
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 20, 2013 Отговорено Януари 20, 2013 Човека отдавна май спря да пита... . 1
Acei Отговорено Януари 21, 2013 Отговорено Януари 21, 2013 да де ама отклонението на темата е интересно и за това продложих да се отдели в отделна тема споровете
Recommended Posts