Jump to content
Българският форум за музиканти

Звукова карта - вградена


Demiurg

Recommended Posts

^

Е аз съм толкова начинаещ, че даже и софта не мога да си избера. Просто това ми попадна и него сложих. Даже версията ми е стара.

Ако има по- добър или лесен софт за домашни непрофесионални записи (колкото да си илюстрирам идеите) - казвайте !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде кюбейс-аджиите да помагат!

той не записва с кубейс

 

пич виж си input busses - от къде асио-то взима сигнал, сигурно си стои на входа на интегрираната карта - ако трябва добави още един бъс и му задай да взима сигнал от съответния интерфейс (саунд бластера)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

С Cubase SX са ми опитите, програмата я избрах абсолютно произволно - това намерих в старите си дискове. Не знам дали е добра или лоша (и в какво), затова бих искал и съвет за по- адекватен софтуер.

 

Това за шините (bus) го направих както трябва, все пак съм хардуерно грамотен. :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе пичове. Я се стегнете. С тия Аудиджита няма да прокопсате с която и да е програма. Трябва ви истинска звукова карта. за по 200-250 лв ще си намерите с драйверите и то ИСТИНСКА звукова карта. Там вече латенцията ще е около 1-2 милисекунди и всички ще са доволни. Стига сме се срамували от тъпите устройства за правене на музика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да добавя, че и на работата мога да докарам 5-6 мс латенция с вградена карта, а тя даже е и малко дъртичка - на 3-4 години.. Много е важно обаче в ASIO4ALL да си сложите правилни настройки на размера на буфера. Забелязал съм, че числа, степени на двойката или суми от такива дават по-добри резултати дори от други числа, които са по-малки от тях, но не отговарят на изискването.. Имам пред вид 64, 128, 256, 512 и т.н. семпъла размер на буфера или некакви комбинации от тях.. примерно 192 (64+128), 384 (128 + 256) и т.н. - по-добре обаче се държат тия истинските степени на двойката.. Мисля, че това си има и съвсем логично обяснение, но не ми се впуска в подробности.. И още - забелязал съм също, че по-старите версии на ASIO4ALL се държат по-добре - имам пред вид версии под 2.0. Аз съм с 1.8 ичестно казано съм най-доволен от нея. Сравнявал съм я със всяка нова дето излизаше след това и все не мога да намеря по-добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе пичове. Я се стегнете. С тия Аудиджита няма да прокопсате с която и да е програма. Трябва ви истинска звукова карта. за по 200-250 лв ще си намерите с драйверите и то ИСТИНСКА звукова карта. Там вече латенцията ще е около 1-2 милисекунди и всички ще са доволни. Стига сме се срамували от тъпите устройства за правене на музика.

Пич аз съм с аудиджи и с тази карта вадя доста приличен саунд... познавам хора които имат карти за по 1000 лева и пак не могат нищо да направят :happy: Нямало да прокопсаме.. ей аман от ПРО-та - брато в тоя стил музика с който се занимавам саунда ми е на нивото което може да се постигне само в най-добрите БГ студия. Това като имаш предвид че продължавам да стоя без монитори и смесвам на нормални колонки.

 

Така че не говори глупости - не че аудиджи са много стока, но чесно казано нямат голяма разлика с със звуковите карти по 200 лева. И на аудиджи латенцията също стига до 2 мсек. И ще му върши добра работа на човека, дане говорим че става и за гледане на филми и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Проблема при асио-картите не мисля че е в латенцията. и с 2 и с 5 милисекунди пак се свири добре(всъщност ако измерите реалната латенция, тя ще е в порядъка 8-30мС в зависимост от процесора и дънната платка, тук дали звуковата карта добавя 2 или 5 мс не е от такова значение).

Проблема е в шума. На Креатив картите не са с достатъчно малко шум за сериозни записи(особено когато се използват симулации на китарни ефекти).

Не знам как стоят нещата при въпросните карти от по 200 лв. Ако някой има такава, да измери със спектрален анализатор нивото на шума, да постне скрийншот, и да каже каква е картата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се хванах за латенцията, щото това беше един от първите недостатъци, който ти спомена.. И който не е точно така.. А за конверторите - спор нема.. На вградените карти пък конверторите колко шум вкарват.. Но мен тоя въпрос за сега не ме вълнува толкова щото си свиря с VST-та..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Кое не е точно така относно латенцията??

 

Щом свириш с VST-та, то шума на картата трябва да те грее най-много!!!

 

Всъщност, както писах по горе, шума не идва от конверторите, а от предусилвателя преди тях и недостатъците на платката, както и от шумно захранване.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Demiurg -ако си напреднал вече с кюбейса СХ - помагай - аз напрво нямам нерви да се главоблъскам ( да си призная ме мързи да чета хелповете)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое не е точно така относно латенцията??

 

Щом свириш с VST-та, то шума на картата трябва да те грее най-много!!!

 

Всъщност, както писах по горе, шума не идва от конверторите, а от предусилвателя преди тях и недостатъците на платката, както и от шумно захранване.

Евтините карти нямат преампове, сигнала се осилва по цифров път - барабар със шума.

При положение че позлваш вст инструменти които не минават през АЦП тогава тоя шум се елиминира. А на аудижи ЦАП-а е доста добър - на моя е малко по добър от този на ему 0404. Проблема е единствено за АЦП тъй като на моята карта има динамика само около 80дБ, което все пак не е лошо като имаш предвид че аз в китарите с драйв и вокалите не вадя повече от 40-50 дб динамика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Щом свириш с VST-та, то шума на картата трябва да те грее най-много!!!...

Не и ако свири с МИДИ клавиатура на пиано и синт... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Евтините карти нямат преампове ....

E, не е точно така. Самия АЦП чип не е в състояние да се товари със различни входни съпротивления, както и не може да издържа на високи входни напрежения. За това на входовете на картите(на 90% от тях, има и такива, при които сигнала влиза направо в чипа през делител на напрежение, но те са съвсем трагична работа) има едно буферно стъпало, изпълнено с операционен усилвател, а след него обикновено има още едно стъпало, с регулируемо усилване около 5 - 30дБ. Този така сформиран предусилвател обикновено е изпълнен с евтин чип (4558 в повечето карти, или най-много ТL072). Обикновено чипа е вързан към еднополярно захранване +5Волта и земя, като на неинвертиращия вход на ОУ има делител на напрежение, който осигурява преднапрежение на стъпалото, равно на половината захранващо напрежение.

Този делител обикновено е изпълнен с големи съпротивления(бял шум), както и се използват схемни решения на неивертиращ усилвател(собствения шум се усилва повече от сигнала). Плюс това импулсното захранване не е обезшумено, и обикновено на картата няма читав стабилизатор на напрежение, който да го филтрира. На изхода на този двустъпален предусилвател вече имаме -70 -80 децибела шум(в добрите случаи), и той вече влиза в кодек чипа(който може и да е 100дБ кодек, но файда от това вече няма).

 

Ако не ми вярваш - качи си KX драйверите, и настрой картата, така, че да взимаш сигнал от втория линеен вход на АС97 чипа.(в почти всички карти тоя вход не е вързан, а крачетата му на чипа са заземени, предполагм, че и при теб е така) Там шума е около -100дБ, като превключиш на нормалния вход и хоп - шума скача с 20-30 дБ. Това е точно шум от предусилвателя на картата.

 

Колкото до това-че китарите имат 50-60 дБ динамика - толкова имат сингъл коил адаптерите, когато стаята не е много шумна откъм електромагнитни полета, хъмбъкера има около 75 - 80дБ. При това пасивните адаптери не генерират шум, а шума е прихванат от околните електроуреди, и обикновено е само в нискочестотния спектър, на около 50, 100, 200 херца. Във по-високите честоти, нивото на шума е под -100дБ. Един адаптер с 70дБ сигнал/шум звучи доста по-безшумно от карта с 90дБ сигнал/шум, понеже шума на звуковата карта обхваща целия честотен диапазон, и е много натрапчив.

 

А за гласа - човек е в състояние да докара поне 100дБ динамика с гласа си.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
...Щом свириш с VST-та, то шума на картата трябва да те грее най-много!!!...

Не и ако свири с МИДИ клавиатура на пиано и синт... :D

Ей това и аз имах пред вид:D В добавка - да в тоя случай наистина като свириш все пак ще чуваш шум, но когато записваш всичко си остава цифрово и не те бъркат предусилватели конвертори и т.н.

Редактирано от ecmjazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.