Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Темата всъщност е въпрос, с риска клипа да е пускан и преди - търсачката не ми свърши работа . И поправете ме ако раздела е грешен.

 

 

WTF се случва тук?

Как се свири в/у тези акорди? C lydian и C minor заедно? What is this sorcery?!

Отговорено (Редактирано)

some kind of jazz sorcery!

 

Свириш по четири таката върху всеки акорд.

Върху всеки акорд можеш да свириш съвсем независими една от друга фигури.

На всеки два такта сменяш акорда, върху който свириш и толкова.. естествено с много дист , дилей, флойд и уами..

 

да не забравиш и шапката невидимка. ;)

Редактирано от programista
Отговорено

За всеки акорд се свири гама, характерна за него. В "теория и композиране" имаше една тема, в която пишеше най-общо казано над кой акорд, кой лад/гама се свири.

Отговорено (Редактирано)

бележката под клипа не ти ли помага?

C Lydian / C Minor / Eb Minor / Ab Mixolydian

 

 

Върху Cmaj може да пробваш C Ionian , Въпреки че лидийския акорд е с #4 и не знам дали ще ти звукне добре.

 

Върху минорните Еолийски или дорийски, а може би и фригийски . Е, вероятно и мелодичен минор ще стане интересно .

 

 

Пентатоники (минорни) също-

примерно

Върху Cmaj - E min pent.

Cm - C,F,G минорни пент.

Еbm - Еb,Ab, Bb min pent

AbM - Bb min pent

 

 

Дано да не съм объркал нещо .

 

Хубав трак иначе. Има време да се мисли в движение , е ако е някой с повече смени и по бързи отиде ладове и гами в калта хаха

Редактирано от ultramega
Отговорено

Meлодичен минор и фригийски ми звучат по-satch, харесвам ги. С тях си играя в момента с избор за минора.

Описанието иначе помага, но досега нищо не ме бе подготвило за подобна смяна. Сеш' се, все стриктно дадена гама/лад, без кой знае какви драматични смени, "грешни ноти" и т.н. С други думи - като кон с капаци, а като се опитах да изляза от кутията с такива тракове, не се стреснах, ами направо се насрах. :)

Отговорено

Аз не виждам странности тук :) Много са интересни преходите м/у акордите - може би по-скоро се опитай да послушаш известно време трака просто така без да свириш, за да ти дойдат идеи :) Аз, като един неграмотен свирач само като го слушам ми идват разни идеи, но не разбирам коя идея каква "математика" има зад нея :D Определено обаче не е трак, който мога да пусна и да свиря в/у него без преди това да съм си го набил много добре в главата - изисква известна доза мисъл...

Отговорено (Редактирано)

то в случая ладовете са дадени и акордите са ясни.

мисля че проблема, който тревожи колегата е .. "как да свиря соло върху такава прогресия, като не ми е ясно в коя гама се свири това?".. и "допустимо ли е в едно прозиведение да има последователост от C(maj7Ь5) -> Cm".

моя отговор е така го е решил композитора..

 

мисля че ще ти е по-лесно да свириш върху тези акорди ако не ги разглеждаш като прогресия , като прогресия, а като отделни части на прозиведението..

 

 

пробвай за C локрийски да да свириш в Em върху Bm

 

Пробвай да си го представиш с тези акорди , може и да ти е по лесно

 

Bm / Cm / Ebm /Ab

 

 

но нека професионалистите си кажат тежката дума.

Редактирано от programista
Отговорено

Сеш' се, все стриктно дадена гама/лад, без кой знае какви драматични смени, "грешни ноти" и т.н. С други думи - като кон с капаци, а като се опитах да изляза от кутията с такива тракове, не се стреснах, ами направо се насрах. :)

Мнозина сме така :)

Отговорено

Върху Cmaj - E min pent.

 

 

Значи този C лидийски всъщност е Cmaj7#11 ,

ей тук само ми се струва, че е по-добре да се ползва акорда Bm вместо Cmaj , защото Bm съдържа повече от определящите тонове за акорда Cmaj7#11 без основния тон C , който пък се свири от баса.

Отговорено (Редактирано)

Прекалено много не общи тонове има между Cmin и Clydian, цели 4.

Ако не си свикнал на такава прогресия нормално, и на мен не ми звучи особено добре това което се опитвам да изсвиря върху трака.

И тези лидийските мелодии... де да знам. Една такава сладникава неустановеност.. всъщност позволява много свобода, но ако не си вай или сатриани (или А.Шишков :P) да изсипеш някакви безумни секвенции в супер бързо темпо, мелодиите са малко едни такива...лирични уж, но липсва куминация и развитие, отнесени са.

но това е лично мнение

Най вероятно не си свикнал със звученето на лидийския лад. иначе прехода до ми и разрешението в ла звучи много по стандартно

Редактирано от emosms
Отговорено

Точно този лидийски лад си звучи добре. С него се дава перфектен пример за "свирене извън" и се добавя "напрежение" в мелодията, заради тези

не общи тонове, цели 4.
Отговорено (Редактирано)

Не знам дали защото нивото на китарата ми е мн. високо спрямо трака, но ми се струва, че може да свириш лидийски лад и върху Cmin? Въпреки многото тонови разлики.

т.е. през двата такта на C min имаш спокойно време, кога да спреш с лидийския и да минеш в Еб, там каквото става за него, защото лидийски не става.

Бъркам ли нещо? И като цяло проблем е свикването със звученето на лада и това че е друга подребата на хармонията.

Примерно, пентатониката ми е малко странна върху "лидийския акорд" и този момен с повишената кварта :)

Редактирано от emosms

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.