~DN Публикувано Юни 2, 2012 Публикувано Юни 2, 2012 Темата всъщност е въпрос, с риска клипа да е пускан и преди - търсачката не ми свърши работа . И поправете ме ако раздела е грешен. WTF се случва тук? Как се свири в/у тези акорди? C lydian и C minor заедно? What is this sorcery?! Цитирай
programista Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 (Редактирано) some kind of jazz sorcery! Свириш по четири таката върху всеки акорд. Върху всеки акорд можеш да свириш съвсем независими една от друга фигури. На всеки два такта сменяш акорда, върху който свириш и толкова.. естествено с много дист , дилей, флойд и уами.. да не забравиш и шапката невидимка. Редактирано Юни 2, 2012 от programista Цитирай
emosms Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 (Редактирано) опаа, обърках с дориййски, изтрих го Редактирано Юни 2, 2012 от emosms Цитирай
Lathron Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 За всеки акорд се свири гама, характерна за него. В "теория и композиране" имаше една тема, в която пишеше най-общо казано над кой акорд, кой лад/гама се свири. Цитирай
ultramega Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 (Редактирано) бележката под клипа не ти ли помага? C Lydian / C Minor / Eb Minor / Ab Mixolydian Върху Cmaj може да пробваш C Ionian , Въпреки че лидийския акорд е с #4 и не знам дали ще ти звукне добре. Върху минорните Еолийски или дорийски, а може би и фригийски . Е, вероятно и мелодичен минор ще стане интересно . Пентатоники (минорни) също- примерно Върху Cmaj - E min pent. Cm - C,F,G минорни пент. Еbm - Еb,Ab, Bb min pent AbM - Bb min pent Дано да не съм объркал нещо . Хубав трак иначе. Има време да се мисли в движение , е ако е някой с повече смени и по бързи отиде ладове и гами в калта хаха Редактирано Юни 2, 2012 от ultramega 1 Цитирай
~DN Отговорено Юни 2, 2012 Автор Отговорено Юни 2, 2012 Meлодичен минор и фригийски ми звучат по-satch, харесвам ги. С тях си играя в момента с избор за минора. Описанието иначе помага, но досега нищо не ме бе подготвило за подобна смяна. Сеш' се, все стриктно дадена гама/лад, без кой знае какви драматични смени, "грешни ноти" и т.н. С други думи - като кон с капаци, а като се опитах да изляза от кутията с такива тракове, не се стреснах, ами направо се насрах. Цитирай
7thString Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 Аз не виждам странности тук Много са интересни преходите м/у акордите - може би по-скоро се опитай да послушаш известно време трака просто така без да свириш, за да ти дойдат идеи Аз, като един неграмотен свирач само като го слушам ми идват разни идеи, но не разбирам коя идея каква "математика" има зад нея Определено обаче не е трак, който мога да пусна и да свиря в/у него без преди това да съм си го набил много добре в главата - изисква известна доза мисъл... Цитирай
programista Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 (Редактирано) то в случая ладовете са дадени и акордите са ясни. мисля че проблема, който тревожи колегата е .. "как да свиря соло върху такава прогресия, като не ми е ясно в коя гама се свири това?".. и "допустимо ли е в едно прозиведение да има последователост от C(maj7Ь5) -> Cm". моя отговор е така го е решил композитора.. мисля че ще ти е по-лесно да свириш върху тези акорди ако не ги разглеждаш като прогресия , като прогресия, а като отделни части на прозиведението.. пробвай за C локрийски да да свириш в Em върху Bm Пробвай да си го представиш с тези акорди , може и да ти е по лесно Bm / Cm / Ebm /Ab но нека професионалистите си кажат тежката дума. Редактирано Юни 2, 2012 от programista Цитирай
ultramega Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 Сеш' се, все стриктно дадена гама/лад, без кой знае какви драматични смени, "грешни ноти" и т.н. С други думи - като кон с капаци, а като се опитах да изляза от кутията с такива тракове, не се стреснах, ами направо се насрах. Мнозина сме така Цитирай
programista Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 Върху Cmaj - E min pent. Значи този C лидийски всъщност е Cmaj7#11 , ей тук само ми се струва, че е по-добре да се ползва акорда Bm вместо Cmaj , защото Bm съдържа повече от определящите тонове за акорда Cmaj7#11 без основния тон C , който пък се свири от баса. Цитирай
emosms Отговорено Юни 2, 2012 Отговорено Юни 2, 2012 (Редактирано) Прекалено много не общи тонове има между Cmin и Clydian, цели 4. Ако не си свикнал на такава прогресия нормално, и на мен не ми звучи особено добре това което се опитвам да изсвиря върху трака. И тези лидийските мелодии... де да знам. Една такава сладникава неустановеност.. всъщност позволява много свобода, но ако не си вай или сатриани (или А.Шишков ) да изсипеш някакви безумни секвенции в супер бързо темпо, мелодиите са малко едни такива...лирични уж, но липсва куминация и развитие, отнесени са. но това е лично мнение Най вероятно не си свикнал със звученето на лидийския лад. иначе прехода до ми и разрешението в ла звучи много по стандартно Редактирано Юни 2, 2012 от emosms Цитирай
Lathron Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 Точно този лидийски лад си звучи добре. С него се дава перфектен пример за "свирене извън" и се добавя "напрежение" в мелодията, заради тези не общи тонове, цели 4. Цитирай
emosms Отговорено Юни 3, 2012 Отговорено Юни 3, 2012 (Редактирано) Не знам дали защото нивото на китарата ми е мн. високо спрямо трака, но ми се струва, че може да свириш лидийски лад и върху Cmin? Въпреки многото тонови разлики. т.е. през двата такта на C min имаш спокойно време, кога да спреш с лидийския и да минеш в Еб, там каквото става за него, защото лидийски не става. Бъркам ли нещо? И като цяло проблем е свикването със звученето на лада и това че е друга подребата на хармонията. Примерно, пентатониката ми е малко странна върху "лидийския акорд" и този момен с повишената кварта Редактирано Юни 3, 2012 от emosms Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.