Jump to content
Българският форум за музиканти

Личен опит за тяло от липа


Petar Delov

Recommended Posts

Интересува ме какво е мнението ви за един от най-евтините материали за направата на тяло за китара - липата (Basswood). Самият аз имам такава китара и съм много доволен но наскоро дочух че се появяват проблеми след година-две когато дървото изсъхне. В един такъв момент се получавало изкривяване което влияе на грифа и т.н. Аз още не съм изкарвал с една и съща китара цяла година за да разбера, затова се допитвам до вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

429735_2666194814863_1255814374_32102953_1490521422_n.jpg

Тялото на тази е от липа със напълно свалена боя(което предполага по-малка защита от влага и такива ми ти работи). Не съм забелязал никакво изкривяване. А самото тяло е почти на 7 години. Ако трябва нещо да те притеснява, е че лесно се получават вдлъбнатини при чукване.

Редактирано от Lord Shredulous
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на китара. Аз също имам такава от 7-8-9 (не си спомням точно колко) години и няма никакъв проблем. Става все по-добра (със сигурност е китарата, защото не съм аз :) ).

Освен това има много страхотни инструменти от реномирани марки, които използват липата за материал за тяло от години (например Петручи модела на MusicMan/ErnieBall).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дървото е изсушено правилно и след това от него е направена китарата (тялото) при правилно съхранение няма да срещнеш проблем. Това важи за всички дървесини. Липовата ми китара не е мръднала, махагоновата за 15 години даде фира. Не че аз не съм си виновен за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че тялото на един инструмент е направен от един или друг дървесен вид не ти казва почти нищо за качествата му. Има сравнително скъпи инструменти (сещам се за някои модели басове Spector), които са с липови тела, както и по-евтини с тяло от елша, клен, махагон... Няма такова нещо, като евтино дърво per se. Цената му се определя от подбора и сушенето. Селектираните и добре изсушени дървета са винаги по-скъпи. И аз не съм чувал брезата да има проблеми със стабилността ако е правилно обработена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. И аз не съм чувал брезата да има проблеми със стабилността ако е правилно обработена.

Брезата ли?

 

Така като обяснявате за сушене на дървесина, човек ще си помисли че си имате някакво понятие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от самата липа. Също бях чувал какви ли не негативи за нея. Имал съм 3-годишна липова китара и нямаше никакви аномалии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свирих на 40-годишен Мустанг, той е от липа. Една от най-страхотните китари, коите съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бях доволен от тона на липовата ми Ямаха - прекалено мътен ми идваше; което, разбира се, най-вероятно се дължеше и на калпавите адаптри, ама те така се изграждат предеразсъдъците ;) Иначе от към дървесина единствено ми беше кофти, че е много мека и лесно стават вдлъбнатини. За около 11-12 години бая бой е изяла със съответните последствия (доста тежки пукнатини по снадките и не само), но, докато я пазех, си беше екстра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Доста странно да ти звучи мътно...липата е едно от светлите дървета...

 

Не са ли някои от високите класове на Ibanez /вкл. сигначъри/ точно от липа?! За какви проблеми тогава говорим след като един от топ производителите прави доста китари точно от такова дърво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всъщност липата (basswood) го дават от по-топло звучащите дървета, които поглъщат част от високите и са с по-среднисто звучене

 

wood_toneometer_5.jpg

 

Това, в комбинация с калпавите керамични адаптри, би довело до по-мътен тон. Иначе да, ако е хубава бройка дърво с хубави адаптри сигурно няма да звучи зле.

Друг е въпросът, че, според някои, дървото не оказва никакво влияние върху честотната характеристика на тона на ел. китарите... (с което не съм съгласен... ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дървото придава отенък, но производителят е много по-важен елемент в крайния резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкто казаха колегите по-горе, качествата на дървесината, използвана в даден инструмент, много зависят от обработката (подбор, сушене...т.н.).

Липата като цяло има изразени ниски и среди, и не толкова високи. Поради тази причина много произовдители я комбинират с кленов топ и кленов гриф.

Даже някои (Suhr, Anderson) смятат тази комбинация за можеби най-добра.

 

П.П. Пише се адаптЕри, не адаптри. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.