ivoxx Публикувано Февруари 17, 2012 Публикувано Февруари 17, 2012 Здравейте, От известно време се навъртам тук и най-после събрах смелост и аз да попитам нещо. Свиря от няколко години на бас и се справям задоволително със свиренето на разни лесни и някой не чак толкова лесни парчета. Винаги съм си вадил нещата гледайки таблатури, видео уроци или следейки китаристите в пръстите. Но напоследък ми се иска да започна да си вадя нещата по слух (защото доста от таблатурите из нета са непълни/грешни) и да мога малко от малко да импровизирам. Въпросът ми е възможно ли е човек да си тренира ухото (т.е. да се научи да вади парчета по слух) и ако да как? Има ли някакви уроци/видео уроци из нета или най-лесно става с учител? Цитирай
golfabitch Отговорено Февруари 17, 2012 Отговорено Февруари 17, 2012 Според мен е до слушане на песента внимателно и свирене! Цитирай
serengeti Отговорено Февруари 17, 2012 Отговорено Февруари 17, 2012 Има доста програми за забавяне на темпото.Reaper е безплатна.На петата песен ще си толкова добър че няма да искаш да пипаш таблатура! Цитирай
Fats Отговорено Февруари 17, 2012 Отговорено Февруари 17, 2012 Единствения правилен път са уроците по солфеж. Всичко друго е измислена работа. Ако искаш да си музикант трябва да се учиш системно. Останалото са празни приказки. Ти решаваш. 5 Цитирай
whitegoat Отговорено Февруари 17, 2012 Отговорено Февруари 17, 2012 Единствения правилен път са уроците по солфеж. Всичко друго е измислена работа. Ако искаш да си музикант трябва да се учиш системно. Останалото са празни приказки. Ти решаваш. Глупости.Всеки си има определен начин на възприемане на нещата и ако намериш твоя ще се научиш да се самообучаваш.Естествено трябва поне малко акъл да имаш.А слуха си идва с времето според мене.Колкото повече кавъри и други глупости си изсвирил и запомнил, толкова по-лесно ще ти е да вадиш мелодиите по слух, щото все ще си свирил нещо подобно. 4 Цитирай
tabloid Отговорено Февруари 17, 2012 Отговорено Февруари 17, 2012 Аз съм на мнение,че музиката не се учи и слуха се изгражда с времето. Имам познати дето бъкел си нямат от солфеж,но са страшни слухари и много добри музиканти,като при тях голяма роля е изиграло многообразието от стилове,които са слушали през времето и множеството тренировки с китарата. Обратно на това имам познати дето са много но ТИ със солфежа,но уви са много слаби музиканти и трудно се справят с научаването на дадена песен. Като заключение,мога да кажа,че за мен музиката е чувство и усет. Ако се научиш правилно да контролираш тези две неща,то би се справил с това да "свириш на слух". 2 Цитирай
Fats Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 Аз съм на мнение,че музиката не се учи . Гениално прозрение! Иде ми да си прегриза струните. Този, както и предишният пост обясняват много неща за нивото на огромна част от мераклиите за музикално величие. Успех, момчета! 1 Цитирай
blr Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 "Слухарството" е до голяма степен и даденост на съответния човек, не бих го нарекъл дарба. Както има хора, които могат да чуят два пъти едно стихотворение и да го запомнят, така има и такива с мелодиите. Разбира се, обучението и упражненията помагат. След известен брой години свирене, грифът започва да ти "звучи в главата" т.е. като чуеш дадена мелодия и можеш да си я представиш изсвирена. Отново, на някои хора това им се отдава по-добре от на други, което съвсем не ги прави по-добри музиканти. Ние, от по-старото поколение, което се е учило да свири без табулатури, книжки и youtube сме си развивали слухарството по принуда. Ако искаш да свириш някое парче на любима банда, единственият начин беше да седнеш с касетофона и да го вадиш по слух. Както и да е, това с ваденето и свиренето на чужди парчета не е най-важното за формирането на един музикант, според мен. По-важното е да се усвоят правилно определен набор от технически умения, след което вече да се изгражда собствен стил. Ако човек придобие нотна грамотност, може без проблем да изсвири всичко, което е нотирано. 7 Цитирай
tabloid Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 По повод изказването на колегата Fats....Не заклеймявам солфежа,като нещо лошо...аз съм учил 8 години солфеж и не казвам,че не ми е помогнал,но има много случай в които постоянството и тренировките в слушането на дадено парче и възпроизвеждането му са основен фактор в развиването на "музикален слух". Давам само един пример - БТР една от най-добрите български рок банди. Гледал съм интервю с Наско,където казва че никога не е учил музика,а просто си пее и си е научил да свири на китара просто по слух. Но тази тема може да се точи с години. Всеки има различни методи и принципи за развиването си като инструменталист. Все пак това прави всеки един музикант,уникален сам по себе си и благодарение на това има толкова голямо разнообразие от техники. Цитирай
Fats Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 Даже когато вадиш по слух трябва да запишеш изваденото. А за това е нужна определена музикална грамотност. Ако някой вярва в противното, си остава завинаги в гаража. Времето на самоуките "гении" в България приключи преди да е започнало. Цитирай
chobbi Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 Разбира се,че слухът може да се "тренира" стига да го имаш.Някои от вас предполагам знаят какво означава придобит абсолютизъм,двугласни,тригласни,четиригласни диктовки...А по повод това дали когато вадиш по слух трябва да се записва за мен не е задължително.Аз предпочитам да запомня всичко,макар че е по-лесно да го запишеш и да не се обременяваш с глупости.Това също се "тренира".Общо-взето музиката си е занаят и трябват доста тренировки . 2 Цитирай
temerut Отговорено Февруари 18, 2012 Отговорено Февруари 18, 2012 Моят скромен съвет е да се свири винаги с прецизно настроен инструмент това помага да се тренира слуха има тунери които са на прилични цени 1 Цитирай
Viper-X Отговорено Февруари 22, 2012 Отговорено Февруари 22, 2012 (Редактирано) Явно според колегата @Fats, аз трябва да съм Моцарт на баса, тъй като без уроци, си вадя песните по слух и не ми е проблем нотописа. Според мен уроците са за мързеливите и глупавите, поне за основните неща, никога на пречи да платиш на някой който е много над теб и ще ти каже неща които ги няма никъде (тези на който си плащаш - нищо лично към никого), но при толкова много безплатна информация в интернет, защо ти е да плащаш, всичко става с четене-практика-четене-практика и т.н. Предлагам на хората минали по даден път да спрат да си мислят, че това е единствения начин, и да си отворят очите. ПП. Не съм против уроците (платените), но само да изкажа едно мнение за значението на думата "урок", според мен всичко е урок, дали ще го видим от приятел, видео от мрежата, книга или го има в самите нас и си го развием във времето по естествен начин, но не съм привърженик, да плащаш на някой, който ще ти натяква своите си музикални изкривявания Редактирано Февруари 22, 2012 от Viper-X 1 Цитирай
blr Отговорено Февруари 22, 2012 Отговорено Февруари 22, 2012 ...не съм привърженик, да плащаш на някой, който ще ти натяква своите си музикални изкривявания Точно това е целта, да НЯМА изкривявания. Смисълът от уроците, спорд мен е да се даде една здрава основа под формата на правилна постановка на ръцете. Ако това не се направи, по-късно е много трудно да се корегират грешки в постановката. След като веднъж имаш тази основа, можеш да продължиш и сам. Вярно е, че сега има много възможности за самоубочение, но според мен, нищо не може да замени живия контакт с добър педагог, повтарям ДОБЪР. Трябва да се знае, че не всеки добър музикант е и добър учител. Що се отнася до парите, ние българите не сме сикнали да плащаме за нещо, което не можем да видим, пипнем и препродадем с печалба... въобще ако може да не плащаме за нищо ще е най-добре. Въпрос на комбинация от потомствена сиромашия и глупост. Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 22, 2012 Отговорено Февруари 22, 2012 Възможността да се докоснеш до гледната точка и уменията на по-добри музиканти от теб е смисъла на уроците, все едно платени или не. Музиката се учи цял живот - без значение какво ниво си достигнал. Ще се учудите ако разберете колко много световно известни музиканти ходят редовно на уроци. 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.