Demetrii Публикувано Октомври 25, 2011 Публикувано Октомври 25, 2011 Aйде колеги, да ви чуя сега по темата. От няколко дена се замислям по варианта за ползване на втори усилвател, редом с настоящия ми. Това което имам е Аmpeg BA 300/115, но ми е малко мъкненето и искам да вкарам още един кабинет с 10" и най-вероятно глава. Комбото ползвам с преамп и така изключвам вградения. Идеята ми е от преампа, който има има ляв и десен изход, от единия да захраня комбото, а от другия главата с кабинет 2х10". За сега съм се спрял на този вариант, който е доста първоначален. Приемам всякакви предложения и мнения по въпроса. Варианти са тест също ще са от полза. За референция проверете това. Естествено не говорим за такъв мащаб Благодаря предварително. Цитирай
blr Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 След като използваш птедусилвател, не виждам смисъл да купуваш втора глава, т.е.да имаш общо три предусилвателя, от които ще ползваш един. По-разумно би било да вземеш само стъпало, което да захранва двете десетки. Най-чистото решение, според мен е да замениш комбото със стъпало и два кабинета 1х15" и 2х10" . След като предусилвателя ти има два изхода, ще можеш да вържеш двата кабинета на различни канали на стъпалото и да регулираш силата им поотделно. Цитирай
Demetrii Отговорено Октомври 26, 2011 Автор Отговорено Октомври 26, 2011 Не държа толкова много на варианта, който съм посочил... доста е първичен Но, не ми се иска да разпродавам това което имам и да купувам на ново всичко, защото си мисля, че няма да е изгодно. Само едно стъпало също не ми върши работа, защото искам да имам два канала /чист и мръсен/ да вървят едновременно. Това май няма как да стане, ако не греша Т.е. грубо схемата си я представям: преамп, два power amp-а, два кабинета. В 15-ката е чистия плътен сигнал, в 10-ките с драйв. Освен това наличието на 2 усилвателя с 2 кабинета ми дава възможност да нося това което ми трябва, а не всичко. В смисъл, да си взема само единия кабинет, там където няма нужда от два. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 (Редактирано) Темата е елементарна и грешно обявена. Bi-amping има съвсем друг смисъл! Това е термин, който се използва при многолентово звукоусилване и възпроизвеждане. Когато на едно многолентово озвучително тяло се подават разделени честотно сигнали, усилени разделно от мощни усилватели. Например отделно за басите и за високите (средите + високите) . От там произлиза Bi-Amping . Има още един вариант, който е подобен по име, но коренно различен по същност - Bi-wiring. В дадения случай е неефективен и безмислен. Неправилната употреба на думите и определенията създава хаос и неразбиране в крайна сметка за какво се говори. ---Ако се иска да се използва активно разделяне на две части от музикалния спектър - например за 15" (18") да се подават само по-ниските честоти от спектъра на баса, а на 10" да се подават по-високите честоти (от същия спектър), тогава нещата стоят по различен начин. Срещат се бас усилватели с вградени активни разделителни филтри (АФР=crossover). Ако случаят не е такъв, трябва да се постави АРФ в изхода на предусилвателя, от него да се вземат два сигнала със съответните спектри от честоти и да се подадат на два мощни усилвателя, които от своя страна да захранят отделните озвучителни тела. Ако наличното комбо позволява, т.е. има изведени точки за линеен изход И вход за вградения си мощен усилвател, може да се вкара единия от спектрите обратно в него, като така се запазва компактноста. Остава да се добави втори мощен усилвател и съответното озвучително тяло. Държа да отбележа, че в този случай мощността не се сумира! По скоро не и с проста математика. Подобна организация на звуковата система обаче, се характеризира с намалени изкривявания и субективно по-добър звук. (Няма да обяснявам теорията, освен ако някой не изяви изрично желание за това). ---Ако обаче се иска просто добавяне на мощност, посоченото от blr е решение на въпроса. ПП. Докато съм писал, условията се промениха в движение... Редактирано Октомври 26, 2011 от Parni_Valjak Цитирай
разбойник Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 Две са причините поради които басистите ползват биампинг или поне аз не се сещам за други: 1. смесване на усилвател с "чист" звук и друг с ефекти. Така не се губи "масата" на баса когато се правят екстремни промени на звука с ефекти 2. с кросоувър и честотно разделяне на сигнала. Предимството в този случай е, че не се тормозят озвучителните тела с честоти, за които са по-малко пригодени, освен това се постига по-голямо звуково налягане. Гледайки картинката с рига на Том Комърфорд предполагам, че мислиш за първия вариант и ще използваш ефекти? Цитирай
blr Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 С един предусилвател трудно ще стане чист и мръсен звук едновременно, освен ако преампа няма паралелен изход, който ще се "замърси" от някакъв педал и ще влезе във втората глава или ще се използва замърсяването на втората глава. Друг вариант е сигналът да се раздели още преди предусилвателя. При всички случаи, това, което си избрал като вгтори риг е малко слабичко, иначе съм го виждал на живо и е много симпатично, а и не звучи зле. Само с него обаче, трудно ще свириш с по-шумна банда, т.е. пак ще трябва да мъкнеш. Цитирай
Demetrii Отговорено Октомври 26, 2011 Автор Отговорено Октомври 26, 2011 Ок, може да не съм се изразил правилно. Затова и картинка добавям в описанието. За мен е биампинг, защото имам два ампа И да, идеята е да имам амп за чист сигнал, втори за мръсен. Точно както е при Тим. В случая той ползва амп селектор, аз мисля да разделя сигнала от преампа. Левия канал си отива в комбото с чист сигнал, десния - в друг амп и кабинет, като преди това минава през един драйв. И двата звучат едновременно. Чист канал с плътни ниски, мръсен канал с драйв. Все още не съм пробвал дали ще работи така /не знам дори дали ще ми хареса/, но ако не мога да разделя сигнала от преампа ще намеря амп селектор. Мощност не се търси в случая, защото комбото е 300 вата, а евентуалния кабинет около 200. Търси се плътен звук, който има в себе си драйв, който обаче изрязва ниските. Мислил съм си вариант с драйв като Mad professor или друг подобен качествен, но сякаш идеята на Тим повече ми допада Цитирай
blr Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 Проблемът при тази схема е, че повечето ефекти, особено педалите не работят добре между предусилвателя и усилвателя на мощност, не са проектирани да работят с толкова високо напрежение на входа. Точно затова ти препоръчах да разделиш сигнала ПРЕДИ преампа и да го изпратиш през драйва към инструменталния вход на втората глава. Освен, че драйвът ще бъде където му е мястото, ще можеш да ползваш и различни тон-корекции на двата канала. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 26, 2011 Отговорено Октомври 26, 2011 Изгледай частта за гиъра на Били Шиън от ДВД-то му Advanced Bass. При него сигнала е отделен от всеки пикап, но може да ти даде хитри идеи - как цепи честоти, кое къде звучи, блендване на сигнала, къде какви ефекти има... При всяко положение евтино не става... Цитирай
Demetrii Отговорено Октомври 27, 2011 Автор Отговорено Октомври 27, 2011 Проблемът при тази схема е, че повечето ефекти, особено педалите не работят добре между предусилвателя и усилвателя на мощност, не са проектирани да работят с толкова високо напрежение на входа. Точно от това имах нужда Ако наистина не става ще търся сплитер/амп селектор, което е по-добрия вариант. @Baby Thomas ще погледна това DVD. Предполагам по торенти да търся? Цитирай
blr Отговорено Октомври 27, 2011 Отговорено Октомври 27, 2011 Не, че не става, просто не работи оптимално в повечето случаи. За сплитер, се свържи с Nikifena, той е правил ето това например: http://s2.photobucket.com/albums/y23/Naudio/?action=view¤t=a-b-1.jpg Качеството на неговите неща е много високо. Цитирай
Demetrii Отговорено Октомври 27, 2011 Автор Отговорено Октомври 27, 2011 Значи варианта със селектора е ясен, сега остана усилвател и кабинет Идеи, предложения? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Октомври 27, 2011 Отговорено Октомври 27, 2011 В MMG music има един знаменит ACOUSTIC 370... Цитирай
разбойник Отговорено Октомври 27, 2011 Отговорено Октомври 27, 2011 (Редактирано) И аз се включвам отново. Докато съм писал горното си мнение се появиха две нови, а по незнайни причини форума не ми прие редакцията. Единственият начин да разбереш коя комбинация от усилватели работи добре за твоя вкус е да пробваш. Имай предвид, че ако ще работят и двата усилвателя едновременно не ти е необходима висока мощност на този за драйв. Doug Pinnick от King's X свири в най-ранните години с 50 ватово китарно комбо като втори усилвател и звучи покъртително. Има един въпрос, за който е добре да се замислиш - как би пускал звук към централно озвучаване от подобна комбинация? Микрофон + балансиран сигнал или микрофон + микрофон са трудно приложими в български клубове по много причини. Най-лесно би било с кабел от всеки усилвател, но като извадиш изкривения сигнал от предусилвателя и го пуснеш с кабел рискуваш звукът да е прекалено различен от това, което чуваш през говорителите. Не е непреодолима пречка и с проби би могъл да намериш добър вариант, но е нещо, на което трябва да обърнеш внимание при избора на оборудване. Edit: За себе си съм намерил вариант, при който използвам драйв (Big Muff) без да добавям втори усилвател. Можеш да помислиш и за такова решение - практично е, а и вече на пазара ни има доста качествени ефекти. Например трите драйва за бас на EBS късат глави, според скромното ми мнение :-) Редактирано Октомври 27, 2011 от разбойник Цитирай
Demetrii Отговорено Октомври 28, 2011 Автор Отговорено Октомври 28, 2011 Тайно се надявах някой да предложи да направим тест с негов амп но уви, ще трябва да е по друг начин. Ясно е, че хиляди пари не бих дал за нещо, което не знам как звучи самостоятелно, да не говорим в комбина. За озучаване да си призная не бях мислил, по-скоро не смятах да озвучавам и двата кабинета. Повече ми е за мен и за публиката в първите редове В интерес на истината бих пробвал кабел на 15-ката и мик на двете 10-ки. Това с двата кабела не ме радва особно, но пък може и да се получи добре. За добър драйв си мисля от доста време, като за мен Big Muff ми е прекално фъз звучащ. Аз не гоня кой знае колко силно кривене, по-скоро мъркане, ако мога да се изразя така От всичко изгледано из нета, досега най-подходящи ми се видяха Mad Professor Blueberry, Аguilar Аgro, Tech 21 VT Bass... и още няколко. Нито едно от тях ги няма в България, за да чуя реално как звучат, а пък и струват доста парички... и въпреки всичко басите ми липсват, затова си мисля за два кабинета. В момента ползвам Marshall Guv'nor и не е като да нямам забележки, но на този етап толкова... ще мина да проверя как обажда EBS-a, макар да не искам да стъпвам там заради онова приятно усилвателче... ах само да ми падне. Инак Doug Pinnick кърти подобаващо и с трите хладилника но при него май е наложително заради 12-те струни. Благодаря на всички. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.