pentecost Публикувано Септември 15, 2011 Публикувано Септември 15, 2011 Нека всички които имат опит с местеринг процесът да споделят какви средства за обработване на смесените тракове предпочитат - софтурните програми и плъгини или добрите стари хардуерни аналогови технологий?Разликата в цените е очеизвадна,въпросът е дали хардуера оправдава своята по-висока цена с по-високо качество като цяло?Смятам,че темата ще бъде полезна не само за мастерирането като процес,но и за много начинаещи музиканти които тепърва правят своя избор относно звуковите технологий предлагани на пазара. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Септември 15, 2011 Отговорено Септември 15, 2011 Добре де, след като написа технологий (мн.ч.), що не написа всички думи в мн.ч. с ий Например така: Нека всички които имат опит с местеринг процесът да споделят какви средства за обработване на смесените траковепредпочитат - софтурните програмиЙ и плъгиниЙ или добрите стари хардуерни аналогови технологий?Разликата в цените е очеизвадна,въпросът е дали хардуера оправдава своята по-висока цена с по-високо качество като цяло?Смятам,че темата ще бъде полезна не само за мастерирането като процес,но и за много начинаещиЙ музикантиЙ които тепърва правят своя избор относно звуковите технологий предлагани на пазара. 3 Цитирай
sw1tched Отговорено Септември 15, 2011 Отговорено Септември 15, 2011 ^ Сигурно защото са с единично и , но стига По въпроса - хардуера като цяло оправдава цената си, но не и в случая с "начинаещи музиканти" - тогава всяка стотинка е от значение и има безброй други фактори, които се пренебрегват по самите записи, с къде по-голямо значение. 1 Цитирай
pentecost Отговорено Септември 15, 2011 Автор Отговорено Септември 15, 2011 Явно има и други които упорито подръжават на верния ми правопис: Концертът, озаглавен Live Music и организиран в помощта на Строежа Защо не заменихте в целия текст всички букви "с" с букви "в" така щяхме много добре да разберем за какво става въпрос Не се обиждайте,хора...просто като го чета у мен назрява чувството,че утре някой ще вземе да иде "в строежа" без да е разбрал,че концерта е организиран "с помощта" на Строежа. Цитирай
presly Отговорено Септември 16, 2011 Отговорено Септември 16, 2011 "...а по-тарикатите ще товарят чугуний" По темата - мастеринга НЕ Е за начинаещи музиканти. И всякаква дискусия по този въпрос е безсмислена. Най-малкото, защото начинаещия музикант няма нито необходимите монитори, акустични условия, знания, умения и опит. 1 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 17, 2011 Отговорено Септември 17, 2011 (Редактирано) ...както казва колегата presly ...защото Мастеринга е финалния процес по фино "доизглаждане" на звука след като задължително са изпълнени следните условия 1. Качествени инструменти, апаратура, студийна апаратура 2. Опитен музикант който владее добре инструмента и апаратурата си, знае какъв звук иска да извади от тях, знае как да си ги настрои най-правилно (и не говоря само да си настроиш китарата вярно) 3. Опитен музикант, който свири добре партиите си и знае как най-добре да направи аранжимента на песните си заедно с останалите музиканти 4. Добро (съответно скъпо) студио с опитен звукоинженер който знае как да постигне това което иска музиканта...който пък ЗНАЕ какво точно да обясни на звукоинженера (и "искам китарата ми да е като на Металика" не е обяснение) 5. Продуцент...световния опит показва че макар много музиканти да се изявават като продуценти/копродуценти на собствените си продукции, по-добре е да има един страничен човек, който не е член на групата и не свири в нея, но има добра представа от стила на групата и може да даде правилните насоки...само че коя ли начинаеща група ще си вземе продуцент и кой ли продуцент ще се заеме с начинаеща група? При един начинаещ музикант (тоест без опит и познания) няма как да са изпълнени тези условия (дори да приемем че е много богат и може да си купи скъпи и качествени инструменти и техника), а в този случай мастеринга би послужил само да направи от мазалото по-голямо мазало Редактирано Септември 17, 2011 от master_gamgee 1 Цитирай
pentecost Отговорено Септември 19, 2011 Автор Отговорено Септември 19, 2011 Малко се отлконихме от темата - хардуер или софтуер за постигане на по-високо качество? Цитирай
misterj Отговорено Септември 19, 2011 Отговорено Септември 19, 2011 Ако имаш парите - хардуер. Цитирай
presly Отговорено Септември 20, 2011 Отговорено Септември 20, 2011 И Боб Катц, и Боб Олсон, и мнооого много други работят със софтуерни средства - и получават резултати, оценени с ЕМИ-та, ОСКАРи и др. престижни и не чак толкова награди. Техническата страна е само средството... 1 Цитирай
SviStyle Отговорено Септември 20, 2011 Отговорено Септември 20, 2011 Господа, съфорумци. Аз не се занимавам с това, по простата причина, че съм тъп музикант, и тези неща не ме вълнуват. Има си хора на които се заплаща краиния продукт. А с какво работят ми е все едно, да го е'а! Номера е да си го изсвиря като както трябва, да заявя епохата и да оставя моя си (дори и понасран) звук в техните ръце!!! 1 Цитирай
мегатон Отговорено Октомври 13, 2011 Отговорено Октомври 13, 2011 Нека всички които имат опит с местеринг процесът да споделят какви средства за обработване на смесените тракове предпочитат - софтурните програми и плъгини или добрите стари хардуерни аналогови технологий?Разликата в цените е очеизвадна,въпросът е дали хардуера оправдава своята по-висока цена с по-високо качество като цяло?Смятам,че темата ще бъде полезна не само за мастерирането като процес,но и за много начинаещи музиканти които тепърва правят своя избор относно звуковите технологий предлагани на пазара. Зададената тема е от основно значение при създаването на музикалната продукция,И като се има предвид развитието на съвременните технологии,както и изискаването на конкретни стандарти за музикално аудио-видео излъчване,Няма как дилемата:''.... софтурните програми и плъгини или добрите стари хардуерни аналогови технологий...''да бъде решена от ''или и или ''тоест по единия или другия начин.Или накратко казано за добър мастеринг задължително на първо място качестен хардуер,комлектуван със същото ниво софтуер и накрая най-важното човешкия фактор с неговите умения. Цитирай
GMUNKZ Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Искам да попитам , мейн волум-а играе ли важна рола за мастеринга при вас и повдигате ли го по време на мастеринг процеса , или от всеки канал по отделно с компресора се вдига волума и искам да попитам слагате ли някви ефкти (освен лимитер) на мейн/аут канала и мулти ефектите за мастеринг къде се слагат ?Просто искам да повдгна нивото на децибелите , защото ме излиза тихо , а не ми се получава и някак си ми звучи хаотично крайният продукт Знам че точна формула няма , но орентировачно може да се каже нещо и да се сподели опит в различните стилове . Мен главно ме интересува за електронна (хаус-транс) , поп-денс и поп-рок музика Цитирай
presly Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Това, за което питаш НЕ е мастеринг, а смесване (mixing stage). Попрочети нещо по тема цифров звук, нива, спектър, ЦАП - и след това сам ще си отговориш на въпросите. Цитирай
GMUNKZ Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Ами чел съм някои неща и не се занимавам отскоро , но пак доста неща ми куцат и реших да си питам .. пък някой може и да се изтърве и да каже нещо полезно Все пак говора за крайния продукт като цяло , че ми звичи малко разплут и разпокъсан и тва от самите канали ли се оправя , или от самия аут/групи канал Обикновеноо аз от аут канала слагам лимитер , стерео енхансер , екю и след тва повдигам мейн волума леко , или волума от лимитера .. и се чуда понякога , аз ли бъркам и не го правя както трябва , или самите ефекти са грешни за стилът кото питам (хаус, транс , поп-денс,поп-рок и работя изцяло с виртиални синтезатори). Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Много е комплексно, за да ти се каже кое къде как. Ако имаш два трака може да се каже "Сложи ги на -6 дБ" (макар че пак зависи от много неща), ама ако имаш 12 трака и направиш същото резултата ще е съвсем друг. И примерно ако касата носи да ти е на -6 дБ, то хайхета не. Или ако тоя семпъл носи, другия не и така до безкрай. EQ или компресор трябва да ги нагласиш така, че при вкл./изкл. състояние да имат един и същ пик (принципно). Тей че оттам не се вдигат децибелите или поне не всички. Вземи изгледай малко видео туториали от платените и ще ти се изяснят доста неща. Минаваш един "виртуален курс" и сам ще се смееш на писаниците си съвсем скоро. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.