sw1tched Отговорено Май 18, 2011 Отговорено Май 18, 2011 Няма смисъл да ви убеждавам в каквото и да е, изглежда има доста оптимисти на тема акустика. Аз лично поне 10-ина пакета вата съм изразходил за панели и superchunks и пак чувам притеснителни неща. Една от причините е малката (по студийни стандарти) стая - 3.5х4.5х2.5м, което е доста нормален размер за българска стая, за жалост. Малко хора могат да се похвалят с двойно по-големи помещения,а от тях още по-малко имат щастието тавана на стаята да е по-висок (2.5 е много зле). Междудругото нека не говорим за "добре изолирано" помещение. Изолацията и акустичното третиране са мноого различни понятия. Цитирай
vane Отговорено Май 19, 2011 Отговорено Май 19, 2011 Ти винаги можеш да чуваш притеснителни неща, сега чета това четиво, благодарение на съфорумците, които го бяха постнали "Why do your recordings sound like ass" и там пише, че ако потънеш в притеснения относно своята апаратура, можеш никога да не стигнеш до правенето на музика, нека да направят студията по-евтини, тогава ще си правя песните само в студио. Ако ли не, ще ги правя в къщи, защото искам да правя музика и това ми носи удоволствие, а пък ако подпиша многомилионен договор с голяма звукозаписна компания, ще си направя сам едно идеално акустично третирано студио и ще го давам на най-ниската цена )))). П.С. Аз съм "за" акустичното третиране....... Цитирай
synchu Отговорено Май 19, 2011 Отговорено Май 19, 2011 Важното е да се знае, че с трици маймуни не се ловят. Задоволителен запис и смесване могат да се постигнат в домашни и не толкова домашни условия (разбира се лош запис може да се постигне и в напълно чудесни студийни условия в Аби Роуд например ). В крайна сметка има много на брой важни компоненти, които винаги започват с музиката и музикантите обаче. Ако не струва(т) и гений да си пак нищо не може да става. Не почивайте моля толкова на "легендарните" NS10 - те са били използвани повече за специфични проверки, отколкото за цялостно смесване. В големите студия има няколко чифта монитори, вкл. мидфийлд и кой каквото и да разправя цял албум от Топ 10 на НС 10 не е бил смесван.... А без акустично третиране и добри монитори не може. Не може да смесиш добре нещо, което не чуваш, че не е добре. Нали така? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 20, 2011 Отговорено Май 20, 2011 А за забелешката за силата на слушане, понеже беше уместна, от няколко места съм чувал, че като се слуша на по-слаби нива, по-малко влияе на звука акустиката на стаята. Само че ако слушаш при твърде ниско звуково ниво, не можеш да направиш точен микс поради нелинейността на ухото. При твърде ниско звуково налягане басите и високите ще са с осезаемо по-слаба гръмкост от средите, отколкото при по-високо такова, т.е. ефективно ще звучат по-слабо. Твърде високото пък след известно време води до уморено ухо и намалена чувствителност, а с натрупване - и до трайно влошаване на слуха. Затова обикновено препоръчват към 75 - 80 dB SPL. Ако ми е много лоша акустиката на помещението и по някаква причина нямам възможност да го третирам, аз бих предпочел да смесвам с хубави слушалки. Цитирай
sw1tched Отговорено Май 20, 2011 Отговорено Май 20, 2011 Ако ми е много лоша акустиката на помещението и по някаква причина нямам възможност да го третирам, аз бих предпочел да смесвам с хубави слушалки. Да, стига да имаш едно на ум, че със слушалките се вкарваш в други филми (проблеми). Цитирай
Telerig Отговорено Май 20, 2011 Отговорено Май 20, 2011 Ако ми е много лоша акустиката на помещението и по някаква причина нямам възможност да го третирам, аз бих предпочел да смесвам с хубави слушалки. Аз бих предпочел добри ниърфилд монитори приближени по възможност по-близо. Въпроса със слушалките е коментиран доста и там един от проблемите е в липсата на достъп от левия сигнал до дясно ухо и обратно. Но всичко опира до там, че пак с трици няма да се хванат маймуните. Цитирай
Mairomaster Отговорено Май 20, 2011 Автор Отговорено Май 20, 2011 Да бе, много добре го знам това, че при ниски нива вземеш да не чуваш толкова линейно, баса се губи и т.н. ама доста глупаво не го бях съобразил като писах последните си постове. А аз междувременно си поиграх да направя малко "тестове". Въпреки, че нямам измервателен микрофон, който е доста важен при измерване линейността на мониторна система, поиграх си с динамичния ми shure pg57. Убеден съм, че е доооста субективен теста, но като се съобразявах с амплитудно-честотната характеристика на микрофона, сложих eq което да му поизправи характеристиката. И след това следях графично, дали това което излиза през out-a на звуковата карта е същото което влиза през микрофона. И нямаше много големи пикове или спадове на честоти, но както казах теста е доста субективен. За теста използвах бял шум, както и суипване през честоти с тон генератор. Друго нещо което пробвах е, да преслушам песни които познавам доста добре първо през студийни слушалки, а след това през мониторите и да следя дали на мониторите се чуват някакви акустични аномалии и т.н. Пак не усетих особена разлика, ама може толкова да си чувам. В youtube гледах няколко клипчета в които пускат по няколко семпъла, записани с кондезаторен микрофон, в позицията на слушателя, преди и след акустична обработка на стаята и се чуваха доста фрапантни разлики, най-вече свързани с проблеми с reverb-a. На слушалки естесвено прислушвах клипчетата, за да не влияе акустиката на собствената ми стая на семплите. След това отново тествах моите монитори, сравнявайки ги със слушалки, като особено се заслушвах за проблеми с reverb-a, но не успях да чуя такива. Пробвах също и със семпли, които рязко спират, за да видя дали ще остане нещо отекващо, но явно доста бързо затихват ревербациите. Естесвено ако имах един измервателен микрофон, доста по-точни резултати щях да получа, и много по-лесно щеше да стане цялата галимация. А сега тайно се надявам да не ми е толкова лоша акустиката на стаята, или да съм достатъчно глух, че да не ми пречи. Ама все едно от двете ще да е Малко излязохме в офтопик, ама поне интересни неща се пишат Аз бих предпочел добри ниърфилд монитори приближени по възможност по-близо. Точно това използвам и аз, само че и много близо не е хубаво, понеже вземат да немогат да се сумират правилно звуците от високочестотния и нискочестотния говорител на монитора. Genelec примерно, за по малките си размери монитори, препоръчват да се слуша от над 70cm разстояние, а с по-големите модели минималното разстояние се вдига на над метър и нещо. А ако се държат мониторите на нормално компютърното бюро, както в моя случай, малко трудно можеш да с отдалечиш на повече от 80cm, защото едно че неможеш да си стигаш клавиатурата и мишката, друго че неможеш да стоиш в единия връх на равностранния триъгълник, както си трябва за добро определяне на панорамите. Цитирай
sw1tched Отговорено Май 20, 2011 Отговорено Май 20, 2011 Всеки си преценява докъде би стигнал и колко би жертвал, какво ниво му е достатъчно и т.н. Само не забравяйте, че законите на физиката не прощават, колкото и ентусиазъм да имаш и колкото и да нямаш пари Цитирай
serengeti Отговорено Юни 2, 2011 Отговорено Юни 2, 2011 (Редактирано) Препоръчвам горещо тази книга за прочит: Why do your recordings sound like ass? Горе долу има една глава която покрива на 250% тая тема и други хитрини. Редактирано Юни 2, 2011 от serengeti Цитирай
Mairomaster Отговорено Юни 2, 2011 Автор Отговорено Юни 2, 2011 Бре, сега и като книга ли го има оформено това. Едно време когато беше само като тема от форум, го бях прочел, ама сега като е така систематизирано, ще взема да го прочета отново. Иначе си спомням беше доста яко. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.