Fallenblood Публикувано Май 3, 2011 Публикувано Май 3, 2011 здравейте. преди известно време се сдобих със саундкарта emu tracker pre, скоро и с микрофон (октава мкэ-271 - руски, кондензаторен, не звучи зле) и сега прохождаме, значи, в звукозаписа... посъветвайте ме как да подходя към записите на акустична китара (с найлонови струни). записвам едновременно с микрофон и линейно от активната електроника на китарата. на какво разстояние от китарата и под какъв ъгъл да сложа микрофона? как да обработвам в последствие двата трака, та да докарам някакво подобие на звук? голям проблем ми е твърде силната атака - освен от задкитарното устройство, откъде и как може да се понамали? Цитирай
trendkiller Отговорено Май 3, 2011 Отговорено Май 3, 2011 Зависи най-вече от стаята, в която мислиш да записваш. Единият вариант е, да записваш с микрофон близо до струните, откъм страната на sound hole-a, всъщност между "дупката" (как се казва това нещо на български?) и там където грифа влиза в тялото. Това го правя най-редовно с ок резултати в звукоизолирано помещение, dead room един вид. Sound-a е "по-интимен", така да се каже, все едно китарата "изкача" от speaker-ите. По този начин ще имаш повече контрол за post-production, селктирането на правилен reverb и т.н. За кофти помещение препоръчвам тази техника. Минусът е, че ще се чува повече атаката от ноктите и всеки един buzz ще бъде доста ушеваден! Затова пък ще внимаваш с динамиката и няма да блъскаш силно по струните. Друг вариант е, в стая с малко мебели и паркет без килим, може да разположиш микрофона централно, на 2 метра от мястото, където ще седнеш. Резултатът е по-мека атака и естествен reverb, което може да бъде и минус, в според зависи. Ако пробваш този начин, непременно записвай с hi-pass filter, защото със сигурност ще имаш гаден hum или room noise. Минусът е, че ако искаш да презапишеш даден пасаж е възможно да не успееш да го match-неш като хората с оригинала, в зависимост от колко и какъв шум е имало в стаята в този момент (шум от трафик например). Тук можеш да чуеш неща, които съм записвал с близък микрофон. Хората ги кефи звука, мен не толкова, но става. Цитирай
trendkiller Отговорено Май 3, 2011 Отговорено Май 3, 2011 (Редактирано) Може би трябва да спомена, че по първото парче на Torroba (Torija) и това на Villa-Lobos няма никакви корекции и sound-a е доста по-добър от примерно последното парче на Бах, където сложих един компресор и звукна мега гадно, всяко скърцане е хипер преувеличено. Затова, най-добре експериментирай с mic placement-a преди да започнеш да записваш, не разчитай много много на корекции в post. Редактирано Май 3, 2011 от trendkiller Цитирай
jabs Отговорено Май 4, 2011 Отговорено Май 4, 2011 Със сигурност разбирачите ще ме направят на дреб, но един съвет от мойта камбанарийка и малкото ми опит: Напиши в гугльо "recording acoustic guitar" и чети. Аз четох доста, и най-сбита информация намерих Тук И най-вече тук След доста експерименти за мен, моята китара и начин на свирене най-удачно се оказа позициониране на микрофоните в "spaced pair", тоест, малък кондензаторен пред 12-то прагче, голям кондензаторен зад дясното ми рамо (отгоре). Разбира се, това е при положение че ползваш два кондензаторни микрофона, за стерео запис, както пише по книжките. В твоя случай (доколкото виждам твоя мик е с малка диафрагма) пробвай в трите позиции и изобщо мести го нагоре надолу до получаване на оптимален звук Дано със никаквите си познания да съм бил що годе полезен. 1 Цитирай
jabs Отговорено Май 4, 2011 Отговорено Май 4, 2011 (Редактирано) А, и да добавя: Четох, четох и навсякъде умните хора казват: В крайния микс пази натуралния звук, със съвсем малко компресия и щипка реверб. Препоръчително е да не се записва в помещение със сериозно третиране на стени/таван със звукопоглъщащи материали, тъй като се търси натурален реверб... Приятно експериментиране Редактирано Май 4, 2011 от jabs Цитирай
musicman Отговорено Май 4, 2011 Отговорено Май 4, 2011 Общо взето според това, което съм гледал е модерно да се записва с два или повече микрофона в твоя случай. Обаче понеже и аз имам само един ще ти препоръчам какво правя аз. Значи директния сигнал е ОК, ако имаш пикове - опитай да махнеш проблема като свириш по-спокойно на местата дето влизаш в червеното. Ако не става пробвай с компресор. С микрофона трябва да се експериментира. Започни от там да го сложиш точно срещу 12-то прагче. Отдалечи го колкото е необходимо за да имаш достатъчно силен сигнал но да не влизаш в червената зона. След това записваш някаква фраза и местиш микрофона, примерно 2-3 пръста в ляво или в дясно, пак записваш същата фраза и вече си избираш къде ти звучи най-добре и действаш. За миксирането - пак е въпрос на вкус до колко ще смесиш (и дали изобщо ще смесиш) двата сигнала. EQ корекции и компресия също въпрос на вкус и експерименти. Аз не помня какви EQ корекции ползвах последно но компресора беще нещо от сорта на 4:1, бърза атака и бърз релийз. Но това зависи от динамиката ти на свирене, при теб може да са необходими примерно 2:1 ако свириш по-балансирано или изобщо да не ползваш. Обратното ако свириш много "нервно" може да се наложи над 4:1. Но 4:1 е стандарт от който можеш да тръгнеш. 1 Цитирай
trendkiller Отговорено Май 4, 2011 Отговорено Май 4, 2011 Със сигурност разбирачите ще ме направят на дреб Само в български форум! Съветите, които си дал са добри иначе, даже и "разбирачите" ще потвърдят. Относно ползването на 2 кондензаторни микрофона - внимавайте как ги разполагате, защото е много възможно да изникне проблем с фазите в post production. 3 to 1 Rule Цитирай
Heartman Отговорено Май 4, 2011 Отговорено Май 4, 2011 Каква е китарата?И не звучи ли достатъчно добре само записана през електрониката? Аз с моята ел.акустична(с метални струни) съм записвал директно в line in на саундкартата,после малко компресор и ривърб и се получава доста добре.С микрофона вероятно ще хванеш всички приплъзвания по грифа.Трябва да се експериментира къде да се постави,за най-добър резултат и микса според ухото и желанието.Успех! Цитирай
Лими Отговорено Май 5, 2011 Отговорено Май 5, 2011 Ето как си записва китарите и още - и . Там има и още. Успех! Цитирай
synchu Отговорено Май 5, 2011 Отговорено Май 5, 2011 В инсталацията на Томи само траповете (отзад сините прегради на видеото са около $5'000 ) микрофоните и останалта установка (+аудио инженера) да не говорим Специално класическата китара е доста капризен инструмент за запис. Първият и основен елемент според мен е техниката на звукоизвличане, а втория нови струни и качества на инструмента. Подходящи за бърз запис с относително нелошо качество са комбинираните адаптери (адаптер + микрофон) (Фишман Rare Earth Blend например). Ето един бърз пример с последния (акустична китара с метални струни, има и други инструменти, но се чува), ако успея да изкопая и други директни с други адаптери ще пусна.Иначе при микрофоните основния принцип е един микрофон насочен към 12 прагче/между грифа и тялото на около 20-30 см. Добър микрофонен предусилвател. От тук нататък можеш да добавяш и експериментираш много, микрофони позициониране и т.н. и от един мой стар пост Опала. Вчера the babe ми остави около 20-ина минути. Та ето един запис със SDC (Gefell M70), насочен между 12-то прагче и neck joint-a. Предусилвателя е JLM Audio Dual99V в RME Multiface 2. Китарата е K.Yairi, cutaway, нещо си 85 модел. Такъв тип запис с един микрофон (SDC) аз обикновено използвам, когато искам китарата да се отличава повече в цялостния микс. Надявам се тия дни да направя семпълс и на комбинациите за ритъм/фонова китара и други звуци, които ми харесват (с LDC и някои други комбинации). - чист файл без нищо http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_Source_Acoustic_miking.mp3 - с reverb (Samplitude variverb, Intimate/Small room, с малки корекции в Decay, Wet/Dry mix) & малко компресор (Abbey Road TG12413) - http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_RoomVerb_Acoustic_miking.mp3 - с един трик, често използван при кънтри записи, разбийш ли (плюс малко компресор - Abbey Road TG12413) http://music.synchu.com/Gefell_m70_jlm99v_Stereo_tricks_Acoustic_miking.mp3 - китарата се копира на три трака, след това лек панинг в ляво и дясно на два от тях (примерно на около 11 часа, може и пълен въпрос на вкус). Третият остава в средата. - левият трак се измества 6 мс назад - десният трак се измества 9 мс назад отново - коригира се Volume на вкус на всеки от траковете. 2 Цитирай
jabs Отговорено Май 5, 2011 Отговорено Май 5, 2011 Synchu, края на това "синичкото" (цитата демек) е супер ценно, с две прости операции подобрих крайния резултат на мой пробен запис ушевадно. Поклон и благодарност. Офтопик: Правилно ли отгатвам парчето? Не е ли туй Tragic Comic на великанът Нуно ? Цитирай
synchu Отговорено Май 5, 2011 Отговорено Май 5, 2011 Моля Компилация от две - Rise'n'Shine в началото & Tragic Comic, които от години използвам несъзнателно за разгрявка, демота и т.н... Парчетата са на Нуно § Гари като автори Цитирай
jabs Отговорено Май 5, 2011 Отговорено Май 5, 2011 (Редактирано) Разбира се. III Sides to Every Story. Един незаслужено отречен от масовата публика албум. За мен най-силния им изобщо. Край на офтопика и извинения на четящите темата. Редактирано Май 5, 2011 от jabs Цитирай
Fallenblood Отговорено Май 5, 2011 Автор Отговорено Май 5, 2011 (Редактирано) така. благодаря за обстойните отговори. ще отделя малко време, ще почета, ще послушам. определено ще поекспериментирам с позиционирането. китарата е китайка, супер кофти изработка. иначе свири почти вярно, скоро й бяха сменени струните. акустично звучи приятно, но през електрониката е покъртително зле. песните не са класически пиеси, почти само акорди са. обмисляме дали да не пробваме с уестърн китара, ама нито имаме, нито има откъде да вземем. всъщност ако установим, че от електроника файда няма, имаме и една друга, ма-а-алко по-хубава кухарка. от 150 лева. преампите са от саундкартата. там е работата, че нашите виждания за музиката и съответно за саунда, са малко по-изкилиферчени, а оборудването, с което работим, е създавано не според тях, а според изискванията на американската музикална промишленост... ето например китаристката предпочиташе китарата да си остане със старите, заглъхнали струни, едва я разкандардисах да не ги връща, след като се ужаси от звука след смяната. ми, не съм сигурен дали бях прав. нищо, и тия ще изветреят сънчу, тоя пиниз с утрояването задълже ще го пробвам. но ниво като на първия от трите записа да стигнем, пак ще да е добре в тая връзка, лими, уби ме с третия клип Редактирано Май 5, 2011 от Fallenblood Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.