L.K. Отговорено Април 24, 2011 Share Отговорено Април 24, 2011 Метрономът може да помогне за ритъма, а вдигането на темпото се получава от правилна постановка и много свирене. Борилче, пусни един запис да те чуем. Може да се окаже, че не в темпото ти е проблема. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stabilnia Отговорено Април 24, 2011 Share Отговорено Април 24, 2011 Винаги ми е било чудно каква е тая мания по бързото свирене, като че ли това е смисъла на музицирането - един китарист, известен с прозвището Бавната ръка (Slow Hand) е създал безброй велики и незабравими рок-хитове, докато по широкия свят сигурно има хиляди никому неизвестни бързаци,шредъри и прочее спийд-маниаци, които няма да остяват никаква следа в музиката, освен някакви аматьорски клипчета в ютубето, снимани в спалните им 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatkoogi Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Според мен не е мания. По-скоро вътрешна потребност. На по-късен етап като не се получат нещата всичко си идва на мястото! Що се отнася до "Бавната ръка" - има и доста бързи ръце оставили следи /дълбоки/. Признай, че и ти си се захласвал по такива китаристи. А музицирането идва от вътре и според мен си е дарба. Разбира се за да "съблечеш" душата си, първо трябва да си я "облякъл" с изразни средства! 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorog Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Скороста на свирене е много важна(не най-важната,но все пак). Рока и метъла са именно доразвита форма на блус със по-висока скорост, повече дисторшън и агресия.Определено скороста дава една дива агресия на солото.Който не вярва да преслуша тези сола: http://www.digitech.com/soundcomm/patches/GNX3/LAVA_666_1.mp3 http://www.digitech.com/soundcomm/patches/GNX3/LAVA_1_1.mp3 http://www.digitech.com/soundcomm/patches/GNX3/INSTAGIB_1.mp3 Махнете скороста и се губи цялата идея за рок. Относно развиването на скорост мога да кажа със сигурност,че рецептата е само една:репетиции,репетиции и пак репетиции. Знам че отнема много време и усилия,но няма друг начин. Навремето като започвах да уча сола липсата на прогрес бе много отчайваща.И ето как постъпих.Взех една скала(мажорна) и започнах да я упражнявам всеки ден. Постепенно развих добра постановка на лявата ръка и добър синхрон с дясната ръка, като съответно вече можеше да се гони по-високи скорости. И когато вече се добие увереност че има напредък става много яко. Също много помагат и видео уроците.Виж тези: http://www.youtube.com/watch?v=ZJRZE6M_Y-M http://www.youtube.com/watch?v=OTaUWbT8eAQ Добрите сола също са и правилно композирани,мелодични,изпипани с вкус и правилно изсвирени(без грешки)разбира се. За рок помагат и такива приоми като:изкуствени хармоници,арпежиа,вибрато, питч бендове,палм мютинг и т.н.И стабилния саунд на дисторшъна също. Та това мога да кажа аз по темата.Не можеш да се научиш да тичаш, без да си се научил да ходиш.Практикувай всеки ден без да се претоварваш, и загрявай преди сериозен шред. Успех Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
пепел Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 И аз точно преди година се научих да свиря по-бързо точно с на Fade to Black солото, преди това на Paranoid. И бях доволен. Изтъркани са, ама доста научих от тях. До момента, в който разбрах че това въобще не е кой знае колко бързо. Голяма част от свиренето зависи от техниката и от перцето(Jazz III много хора казват, че са бързи перца, аз откакто ги ползвам се родих). Ако свириш легато и със слайдове, и не удряш всички тонове би трябвало да можеш да свириш много бързо. От друга страна ако се опитваш да удряш всеки тон, няма да стане толкова бързо, по-скоро техниката на дясната ръка е важна, която държи перото(при теб лявата), нивото на алтернейт и суийп пик-ване. Като отидох при педагог правех ето тези упражнения за начало. Постепенно увеличавай темпото и като стигнеш до 7ма позиция връщаш обратно. Споделям ги да ги правиш ако решиш: http://www.2shared.com/file/cOKRWr4B/Exercise_1.html http://www.2shared.com/file/rQdpGjXx/Exercise_2.html И натам свирех скали като тази, пак с постепенно увеличение на темпото. Това е G.мажор/E.минор: http://www.2shared.com/file/1_4N1whT/Exercise_3.html Тия 3те упражнения дето си ги дал със сичките пръсти ли трябва да се свирят?1234 и на следващата струна пак така или? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
polaris Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Винаги ми е било чудно каква е тая мания по бързото свирене, като че ли това е смисъла на музицирането - един китарист, известен с прозвището Бавната ръка (Slow Hand) е създал безброй велики и незабравими рок-хитове, докато по широкия свят сигурно има хиляди никому неизвестни бързаци,шредъри и прочее спийд-маниаци, които няма да остяват никаква следа в музиката, освен някакви аматьорски клипчета в ютубето, снимани в спалните им Ако прочетеш темата внимателно, ще разбереш, че автора не иска да свири супер бързо, а просто да свири с нужната скорост. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Annonnymоus Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Извинявайте, ако не съм прочел, ама някой обърна ли внимание на това, че автора на темата е левичар, но свири със стандартна китара? Иначе и аз благодаря за упражненията! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 И кой определя "нужната скорост" Това е детска болест да се гонят бързини.. Как да е,всеки си знае за себе си.. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Извинявайте, ако не съм прочел, ама някой обърна ли внимание на това, че автора на темата е левичар, но свири със стандартна китара? Иначе и аз благодаря за упражненията! То така и едно нещастно негърче от Сиатъл беше левичар и свиреше със стандартна китара - успя да преобърне виждането за китарно изпълнение в целия свят с емоция и композиции..,да,чалгарите го определят като наркоман,но това е най-добрия китарист на планетата според мен.. За малоумниците подсказка - Хендрикс. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Annonnymоus Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Не знам какво е искал да каже автора, обаче аз под стандартна китара разбирам дясна китара със стандартно поставени струни. Ако е обърнал струните не знам, не е споменал поне, аз поне от написаното разбрах, че е левичар но си свири с лява ръка по грифа и дясна с перото. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stabilnia Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 (Редактирано) Не знам дали помните, но преди 20-тина години имаше някакъв българин, който се опитваше да постави рекорд на Гинес по бързо свирене, помня че направи демонстрация по БНТ - аз очаквах, че ще изсвири някаква мелодична скала, а то беше пълна простотия - пича движеше пръста си по една струна нагоре надолу,а с перцето мъчеше колкото може по-бързо да дрънка, абе направо пълна порнография, дотам води спийд-манията Лично на мен един от любимите ми китаристи е Вито Брата от Белия лъв, една американска банда,която беше популярна преди 20-тина години - един китарист, който никога не е прекалявал с бързината, но за сметка на това хармонията,лириката и мелодичността му е уникална. Редактирано Април 25, 2011 от Stabilnia 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mairomaster Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Някои хора доста четат между редовете май... Пича никаде не е писъл, че е маниак на тема скорост, не е намеквал дори. Дал е пример с песента на Металика, че го затруднява. И ако вие мислите, че ако харесваш група, която дори не е от най-бързите, си скоростен маниак, аз не мисля така. Съвети, някои колеги, достатъчно са дали. Аз бих те посъветвал да окриеш най-напред от коя ръка ти идва проблема при повишаването на темпото, че да знаеш на какви упражнения да наблягаш. На мен примерно, проблем при прекалено бързите сола ми е, да пиквам с дясната ръка достатъчно бързо. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yakiya Отговорено Април 25, 2011 Share Отговорено Април 25, 2011 Ебаси макята.От всички мния дотук за пича са полезни 3-4 . И мойто е от безполезните. Но все пак: Ръчкай квото си подхванал упорито .За някои неща просто си трее време. Аз вече 25 години "чакам " да се науча хахахаха. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Април 26, 2011 Share Отговорено Април 26, 2011 (Редактирано) ^ Значи хубаво е да си упорит, но да знаеш, какво правиш. Постановка, перо - все пак трябва да ги види от някъде, защото ако не е природен талант, може да окепази нещата. И това го казвам, въпреки, че не мога да се похваля със скоростно свирене. Навремето свирех с дървен метроном и макса ми бе 120-128 bpm.( 16-тини) От днешна гледна точка не си спомням, колко прицизен съм бил. Но вчера вкарах в GP - то всички ладове, по Гамбали системата. И преди съм ги свирил, като отчитам грешка - без метроном. Вярно сега усложних - от 6 до 1 струна сикс тайм ин а роу - демек по 6. Което е-по сложно, защото, ако само веднъж мръднеш и улетява коня в реката. Ами пак съм уверен към 128 бпм, да кажем мога и на 140. Което за 20 години никак не е кой знае какъв прогрес. Но сега поне не се залъгвам, защото и компа свири и ако мръдна.... И така, ако знаш какво правиш и постоянстваш, има изглед за успех. Преди месец трябваше да разучавам едно соло с 16-тини в темпо 180. Бая се озорих, но го свиря вече . Първото соло на фейд ту блек е добре измислено и хубав учебен пример. Бързото соло накрая също, но може питащият да го остави за по-натам. И така - работи си неща, които ти харесват, затото именно те са те накарали да хванеш китарата. А свиренето на гами и арпежи те подготвя точно за това. ( един вид гимнастически упражнения са, естествено не за подценяване) Редактирано Април 26, 2011 от TONY 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spineless Отговорено Април 26, 2011 Share Отговорено Април 26, 2011 Тия 3те упражнения дето си ги дал със сичките пръсти ли трябва да се свирят?1234 и на следващата струна пак така или? Ами да показалец>среден>безимен>кутре и с 4те ги свиря, както са позициите на първия такт и аз благодаря за упражненията! Ааа, за нищо. То аз може би е добре да ги напиша всичките на гитар про и да ги кача някъде, пък и така ми е по-лесно и на мен да ги свиря. --------------------------------- Колкото до бързото свирене, то не е най-важното. Тези са по-скоро технически упражнения, имаше един пич в ютюб, който свиреше полета на пчелата на 280бпм, което никак не звучи добре, пък и не го прави кой знае какъв музикант. Мои приятели казват, като си импровизираш някое соло, избери 3-4 тона и свири само с тях и експериментирай. Просто не винаги бързото свирене е много хубаво. На мен лично ми харесва при прогресив-а , но това например не толкова бързо е супер красиво соло и по никакъв начин не е по-лошо или по-не-готино. Ето това например на кой му харесва: Не е въпроса до скоростта, но просто пича попита как може да си подобри техниката/скоростта на свирене 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.