Jump to content
Българският форум за музиканти

Angelina Sekulova

Members
  • Мнения

    711
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

Angelina Sekulova last won the day on Август 14 2016

Angelina Sekulova had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    vocals

Profile Information

  • Gender
    Female

Последни посетители

2045 профилни разглеждания

Angelina Sekulova's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

71

Обществена Репутация

  1. Angelina Sekulova

    Jarle Benhoft

    Да, това е музикантът, за който и аз исках да обърна внимание на форумното общество и за всеки случай потърсих дали не е споменат вече. Постът е стар, обаче линковете не работят. Пък и аз "открих" Jarle за себе си преди има-няма две години и той все още е ярък като слънце на моя небосклон. Това са ранни записи и тук фасонът му (с тия очилца с дебели рамки) идеално ми се вписва в образа на трагикомичния неудачник от филмите на Уди Алън и повече ми допада от "зализания" му перчем в по-късните години, но...тоя момък е катастрофален музикант! Полиинструменталист, певец и истинско въплъщение на умението човек непрекъснато да носи в себе си цялата музика. В противовес на всевъзможни родни и световни "дзвезди", които сал едно нещо могат как требва, ама нон-стоп са "извън микса".
  2. Не съм се вестявала тъдява от маса време. Но ми се намери повод. Миналия септември рязко смених основната си професия и от преводач станах учител по английски. Ама такъв – най-редовен. В гимназия. Класна съм на VIII клас и водя езикова паралелка. Никога не съм била "в системата" и шокът беше невъобразим. Разбира се, запях им още на 15 септември и... си взех таралеж в гащите. Искат парчета и на моменти само така мога да ги навия да се запишат на олимпиади, да си пишат домашните и пр. Поръчват си музиката, душевадците малки! И аз се връзвам. И пеещи момичета има в класа, две-три, с които още не сме "разкопали златната жила" на някоя пълноценна колаборация, но... скоро и това ще стане. Та, къде на майтап, къде насериозно, последните една-две седмици тъпча пътеката до местното репетиционно студио на Бисер в Княжево. (Обаче не знам Бисер с какъв ник е във форума – от тук се познаваме). Преживявам го като някакъв разкош, честно. Поне докато се стопят априлските снегове, наистина имам великолепен повод да се махна от компютъра и от онлайн зомбирането. Иначе, докато съм закована на стола, влизам в часовете от два лаптопа и един допълнителен монитор и имам чувството, че мога "да изстрелям нещо в космоса". А пеенето определено помага за преодоляване на взривоопасните (ми) състояния. Ай, със здраве да слушате... PS Ааааа, да, поразрових да послушам раздел "Кавъри" и с носталгично примирение установявам, че тук нищо не се е променило. Подзаглавието на форума спокойно може да си остане: "Китари и всичко останало".
  3. Прекрасно, Вер! Ще се регна в сайта и да видим накъде. Включи ме във всякакви групи, където ти нещо вършееш и намираш за уместно и аз да се мотая там. Аз от около Нова година се зарибих по една школа, не точно за "пеене", а за пиано, на Оскар Питърсън и елементаристично установявам, че тя развива у мен либоф и инфантилен интерес към нотите, какъвто аз преди това ич не питаех. Това е новата ми игра. Та, с всички помощни средства, барабар "с двете леви", ще се набирам по петолинията още известно време на собствен ход, а като материалът се усложни, ще диря учители. Има наблизо и по-надалеч. А пък тия дни ми попаднаха нотите на "Картинки от една изложба" на Мусоргски. Боже, египетско писмо! Но... някой ден... може и да съм там, ха! <3 Сега съм тук: :))))) P.S. Извинявам се за фалшивото F на пианото, ма засега е това.
  4. ^ Аз неотдавна попаднах на това: https://www.earmaster.com/products/free-tools/interval-song-chart-generator.html
  5. Много съм ти задължена, дори само за благородното намерение! Ох, това с ми-то и ми бемола не е добре, че ти се налага да го правиш. Допускам, че говориш за певци. С инструментите не би трябвало да е така. Аз неотдавна си инсталирах на телефона приложение Vocal Pitch Monitor и... се оказа, че съм тръгнала към обратното изкривяване. Когато мисля, че влизам на "A" всъщност съм "A#..." (примерно) Но това е защото на моменти монолитно пеещото множество около мен системно се колебае на първата атака или "отпуска" краищата на тона и аз непрекъснато мисля как трябва да "клоня към диеза". Няма да млъкна, докато "минат" празниците, защото ще се отбия да ти ги честитя! Ти ми ги зареждаш с една нотка на допълнително радостно очакване, която точно кореспондира с техния смисъл!
  6. Така кажи - че сте целунати от Бога и т'ва, за което ние, простосмъртните, се трудим с пот на гласните връзки, вие си го имате даром.
  7. Ама сте едни "заядлици" в тоя форум! @yamaha, питай жена си дали не се сеща за някое подходящо упражнение от годините на своя музикален прощъпулник, не бъди такава скръндза! "Додекафонична" музика!? Това беше много висока топка, Dirk! Ти направо ме отнесе в дебрите на сгъстения мрак и трябваше да те чета с музикалния речник под ръка. Обаче в статията са дадени за пример едни "серии" (за първи път се натъквам на такова понятие!), които дори написани изглеждат извратено, а изсвирени, звучат направо маниашки... Това е перфектен повод да си ги харесам за пеене или да се "обслушам" с някои от изброените автори (ако преодолея първоначалното главоболие, което вероятно ще ме споходи ). Като цяло, разбирам каква е посоката на мисълта ти - не към изолираното пеене на интервали, а към тяхното по-сложно контекстуално възприемане ("ладови упражнения"; построих си примера, който си ми дал и да, квинтата направо се "разми") - до някаква висока концептуализация. Не съм там! Трябва да почна от нещо, което се прави с ученическа простота и повторение. Със сигурност ще се наложи да прочета дефиниции (за пореден път) и да си ги записвам в тетрадка. Така по-добре помня. Вероятно ще се наложи да си преписвам и примерите (на петолиния) и да си ги пея, защото не се сещам за друг начин, по който написани ноти да започнат да пораждат у мен моментална асоциация за звуково съответствие. Ще си помагам и с пианото, та поне гаргата да е рошава. И тия неща - повторени в някаква поредност или в разбъркан ред може и да ме доведат до изнамирането на комплекс от упражнения, които да включа към разпяването си - ежедневно. И после ще ги усложня. Ще ми отнеме време, ще подхващам някакви посоки и ще ги отхвърлям, но аз съм подготвена за такъв период.
  8. И така, форуме, Дойде време да подхвана това начинание откъдето си му е мястото. Практикувам от няколко месеца в един мащабен хоров формат и вече сме в предконцертна фаза. Говоря за симфонично произведение с голям хор и оркестър. С нищото теоретични познания, които имам, знам цялата си партия наизуст и мога ритуално да захвърля всякакви ноти и "пищови" като фризби, работейки само за артистично внушение и за изява при пълен полет на въображението. НО... аз си спомням своята дълбока дезориентация при разчитането на нотния текст. А също помня как, седейки до различни жени по време на репетициите, чувах създания, които непогрешимо пееха и дори благородно и авансово ни подаваха добросъседски критичните интервали. Докато аз бях на следното дередже: виждам интервала записан, но умът ми не го пее. Или по-точно - реагира мудно или минава през помощен тон. А трябва ГЛАСЪТ да го пее, което е едно ниво по-нагоре (без замисляне). За себе си си вадя следното заключение: За следващия проект част от моята работа е интерваловото пеене. С размерите и трайностите нямам чак такъв проблем. Но в работен порядък това се свежда до: - Секунди, терци, кварти, квинти... слонове; - натурални, умалени, уголемени, - възходящи, низходящи; ...вложени в някакви смислени упражнения по скалата, изпълнени през полутон в рамките на целия диапазон на гласа. За три сезона посещения в майсторски вокален клас при преподавател, който е ученик на Гена Димитрова, при предплатен четвърти сезон, през който ще уча, аз съм поставила гласа си в съвсем друг режим и съм напълно готова да се "емна" да го разработвам така, както се овладява инструмент. Приемам насоки, упражнения (словесно обяснени, нотирани, записани), мобилни или други приложения, както и вашите собствени методи за надлъгване с нотния текст. Приемам всяко знание, дори да не мога в момента да му намеря конкретно приложение! Благодаря ви!
  9. Не съм се разписвала гласово във форума от 2-3 хилядолетия. Пускам три парчета, записани акустично от залата на концерта във Варна - заключителният от петте, с които завърши майсторският вокален клас на маестро Валентин Пейчинов. А с изданията на това вокално училище аз си осмислям вече трето лято и... много неща взеха да се свързват в главата и в поведението ми. Пък и това е единственият път човек да пропее на живо, което аз безкрайно искам. На запис всеки може. Дано ви хареса! Why Does it Hurt So Bad (Whitney Houston, Waiting to Exhale) If I Ain't Got You, Alicia Keys Санданско хоро Ооо, моля някой модератор да ми поправи изядената буква от заглавието: лирично!
      • 5
      • Like
  10. Здрасти Нико92, Ще бъда директна, но искрено добронамерена: Психически щадящото решение, което можеш да вземеш, е да се откажеш да занимаваш публика с твоето пеене. А иначе ти се занимавай, даже има шанс нещо да излезе. На мен твоят тембър ми харесва. Парчето, с което си избрал да представиш гласа си, обаче, е тегаво и безидейно, а интонационно и интервалово е малко в стил... среднощно бълнуване (пуснато на loop). Не знам как се казва момата, дето мяука в задкулисието, но съм убедена, че само губиш, отърквайки се о нейното "вокално изкуство". Сега оптимистичната част, въпреки "преклонната" ти възраст : Опитай да пееш гами с инструмент, стакато (разделяй тоновете, иначе се пързаляш от единия към следващия). Почни откъдето ти е удобно, от средата на диапазона си, например, и изпей цяла гама във възходящ ред, после - в низходящ. Следващата гама я почни с половин тон по-ниско и така продължи надолу. Когато стигнеш до най-ниския си тон, върни се нагоре и пак пей гами, всяка следваща - с половин тон по-високо (пак докъдето стигнеш). Не върши подвизи, пей само докъдето ти е удобно (да няма драскане, хриптене, форсиране и пр.) Пей едната гама на една гласна (вокал), следващата - на друга, примерно "а", "о", и така. Напиши си всички гласни и ги върти последователно. На този етап не е важно колко високо/ниско ще стигнеш, просто се стреми да пееш точните тонове. Помагай си с инструмента и пей в бавно темпо. Като сбъркаш, спирай и ако се налага, помисли или си изсвири отново тона, за да го изпееш вярно. Ако нямаш свой инструмент, пиано онлайн винаги можеш да намериш. Второ упражнение (ако октавата ти е прекалено голяма като интервал). Пей 1-3-5-6-5-3-1 степени от гамата на една гласна. И пак се придържай към същите правила: стреми се да пееш стакато, в по-бавно темпо. Почни откъдето ти е удобно и слизай с по половин тон надолу. Като стигнеш предела на ниските тонове, обръщай посоката и пей същото упражнение нагоре. Сменяй гласните. И повече - нищо. Не губи търпение, упражнявай се кротко по 20-30 минути всеки ден поне в продължение на няколко месеца и... дано овладееш гласа. Упражненията са лесни, но мисля, че ще са ти полезни. Всичко дотук с уговорката, че не съм учител, но точно преди две лета си намерих великолепен вокален педагог и по един месец годишно посещавам курсове при него. (Нищо заробващо като практика, а и не ми се налага да ипотекирам къщата на баба си.) И една изрична забрана: спри да слушаш Слави Трифонов и подобни нему! Успех!
  11. Оказа се, че основата липсва на всички участници, без оглед на образованието и опита им до момента. Дали това превръща някого в "начинаещ", не се наемам да определя, но смятам, че курсът е подходящ за певци на всякакво ниво. И, водена от един въпрос, който получих като ЛС, да кажа, че занятията се провеждаха всеки работен ден от 12:00 до 17:00 часа за 4 седмици. Всички се завъртахме да пеем по два пъти на ден минимум, доста често и по три пъти.
  12. Привет, харесва ми твоето пристрастие към музиката от филмите на Дисни. Моята гореща препоръка е за предстоящото издание този курс: Препоръката е от личен опит. Предупреждавам, че цената не е "социална", но аз, тръгвайки като предубеден човек миналото лято, на третия ден бях напълно убедена, че парите се оправдават. И тази година ще повторя упражнението. Миналата година първата група започна от (или по-скоро се върна на) А-Б: тоноизвличане. Сред всички музикално грамотни курсисти, включително певци с десетилетен стаж, моя милост единствена не четеше ноти. Тази година ще се съберат повече курсисти и допускам, че ще има потоци. Преподавателят е феноменален, работи без пропуски и е много-много деликатен в способността си да измайсторява групов дух и да дава вътрешно спокойствие и максимално пространство за изява на всеки, независимо от средата. Наученото остава. А стремежът на учителя е да ти даде такъв фундамент, че после да можеш да продължиш самостоятелно, а не да те впримчи с непрекъснати "уроци" и безсмислени харчове. Никой не си тръгна без видим резултат (всички слушахме и направихме разликата между началните нива и крайното постижение). Прецени си силите и времето и успех!
  13. Страхотно е! Тю, подирих активен бутон за даунлоуд, щото отивам да вися по едни опашки в НАП сега , та исках да си го метна на телефона и да си пълня душата и ума с нещо толкова богато. Художник!
  14. Бицев, здрасти... (Откъде изкопа тия грамадни емотикончета в стил: "Тука корабче плува ли?" Завижд. ) Види се, събрахме се, да нищим на Дими вдъхновяващата мелодия, която явно разрина някои наши... фосилизирани форумни спомени и дъхави гастрономически асоциации (само в твоя случай). Вместо да си спорим безкрайно какво е искал да каже Телериг, аз просто вдигнах и другата тема, за да държим дискусията чиста. Пък и ако Телериг не беше изсвирил каквото е изсвирил (чудесно и забравено!) и не беше казал каквото е казал , най-вероятно нямаше изобщо да си намерим повод да се вихрим, така че аз съм му благодарна. Приемам, че сравнението е между две виртуозни акустични китари и се присъединявам към наблюдението, че Black Bird е създал прекрасна и жизнелюбива мелодия, която ми звучи хем радостно, хем умозрително на места. А никак не е повърхностна като замисъл и изпълнение - поетична работа! Изслушах си я много пъти. Щото ми създава ведрост и мускулен тонус... да си подскачам на един крак после. (Докато ти се храниш...).
  15. Тъй като този "древен" джем взе да става предмет на обсъждане в една авторска тема, реших, че подходящото място за освежаване на паметта с линкове е тук. А и без това моите версии отдавна не работят, така че пускам едната "за протокола":
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.