Jump to content
Българският форум за музиканти

Demiurg

VIP listed
  • Мнения

    941
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    15

Previous Fields

  • Инструмент
    bass

Contact Methods

  • ICQ
    147743158

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Последни посетители

2367 профилни разглеждания

Demiurg's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

361

Обществена Репутация

  1. Накратко - никъде няма нищо. "Официалния" Икономов не продава части. Ако счупиш ключ - да си купиш нов инструмент. От другите магазини - съвсем случайно, ако изпадне нещо, по случайност. Спасението е отвън: https://www.meinlshop.de/en/ibanez/spare-parts/e-guitars
  2. Neutrik не е "търговско наименование за БГ" на китайски шит, а сериозна марка с много патенти и сериозна продукция: https://www.neutrik.com/en Тая пъпка, дето я гледаш, като извадиш жака от китарата, и прекъсва сигнала, вместо да пукне в уредбата, и евентуално да изгори нещо. Има смисъл от тях. Neutrik са топ- класика, не се подлъгвай по ментета, дето само на външен вид приличат. А цената - колко да е висока... Трябват ти 1-2-3 макс кабела, като само единия жак може да е с пъпка (тоя откъм китарата), другия да е обикновен - пак работи. Отделно, разликата между Neutrik и евтин жак ще я усетиш, като запояваш кабела. Солиден жак от добър материал - заслужава си цената !
  3. Да не съм голословен - ето картинки от нета: 770 Pro 250 Ohm: ------------------------------------------- 770 Pro 80 Ohm:
  4. Аз просто се опитах да насоча вниманието към факта, че 250-омовата версия на 770 е съвсем различна слушалка, и без усилвател, като за слушане директно в интерфейса, 80-омовата версия е доста по- равномерна. Има АЧХ-та из нета - вижда се това, което се чува. Отделно "засилените баси" не са толкова повдигнати ниски, колкото смъкнати среди, но да кажем, че това е дреболия. Затова "лобирам" пак за 770, но по- подходящи за конкретния случай (80 омови). За парите си са доста равномерни и детайлни слушалки. А оттам нагоре - кеф ти Фекали, кеф ти планарни Стаксове - въпрос на пари и вкус. Малко го приемам вътрешно, като ми обясняват, че не чувам, щото за 45-те си години имам доста равномерен слух до 18Кхц, само дето е на -20 дБ (това явно ми е от свирене и концерти), по аудиограма от преди 2 месеца. Затова се извинявам, че реагирах малко остро.
  5. - Не е много коректно да приравнявате "нечуването на разлика" с "незнаенето на дефиниция". Хората определено са чули разлика, само дето не са могли да я дефинират. "Характерните артифакти" сигурно ги знаят хората, работещи с ленти, но колко да са те ? Остава да очакваш да познаят и марката на лентата. Аз лично касетка не съм слушал от 2001-ва година, а магнитофонна лента съм слушал няколко пъти в живота си, последните 10-20 години - само по аудио- изложения. Не бих се и опитвал да позная. Та за психоакустиката да питам - наистина ли НЕ намирате разлика между инсталиран и изключен Sonarworks ? И по тая логика автора на темата да си купува слушалките по външен вид, щото това, дето си мисли че го чува, не е това, което реално чува, щото нали, психоакустиката... а едни батковци, дето работят в студия и са чели повече, ще му кажат какво точно чува, за да не се самозалъгва, че чува изобщо нещо....
  6. Слушалков амп не е удачен за тракинг (според мен), защото всеки такъв си има звукова сигнатура - тоест - като мониторите или като китарните усилватели - всеки е "различно крив", и си избираш на вкус, а конкретно за това ти трябва да чуваш максимално близо до сорса, тоест - колкото по- малко звена по пътя - толкова по-малко променливи. Отворения тип си се чува отстрани, зависи от твоята ситуация - аз с едните слушалки съм на работа (да не преча на колегите), а с другите - вкъщи, че имам малко дете, и свиря предимно нощем, като заспи. Според мен, 80-омовите 770-ки са идеални, като за 300-тина лева. Оттам нагоре - отиваш на много пари !
  7. ^ Яко ! Принципно хич не си падам по хеви, ама тия са яки ! И много обичам басисти, дето свирят !
  8. Относно DT770 - 250 ома - не толкова са им засилени ниските, колкото имат дупка в средите и звучат леко глухо. Имам ги, имам и 80-омовите, и точно това им е разликата, бучнати в нормален интерфейс. 80-омовите определено звучат по- линейно, само в интерфейс. Обаче с отделен слушалков усилвател нещата се променят - 80-тките почват да накрякват, и да дразнят във високи среди и ниски високи, а 250-омовите се изравняват и си звучат сравнително линейно и доста приятно. Та съвета ми е да пробваш 80-омовата версия. Щом звукът ти харесва, сигнатурата е същата, детайла е същия, просто в твоята ситуация ще са по- равномерни. За тия пари - аз по-добро не чух. От тоя СонарУоркс имам много неприятни впечатления. Тествах някаква безплатна версия, която уж изравнявала АЧХ-то на слушалките, с идеята ако ми хареса, да си я купя (беше по спомени 40-50 $). Инсталирах, пуснах - звучи добре. Послушах доста, реших да го изключа, за да видя разликата. Еми изключено звучеше доста ужасно, направо не мога да си позная слушалките ! Включвам - изключвам, като е включен - супер, като е изключен - отврат. А не е като да не си познавам звука на слушалките. Деинсталирах го, и звука се върна както си беше. Значи, дори и изключен, пак някак си работи, за да ти направи гаден звука, че да си го купиш ? Айде йебем ти софта - много мразя да ме лъжат.
  9. Тука на село знаем Коцето (KD), Vandell, Дзерджински (тва не се наемам да го пиша на латиница !), ако пропускам някой да извинява, но общо взето това са лютиерите, които ходят на малкото (но растящо) изложенийце покрай Първия Учебен Ден, и чиито инструменти се подвизават околовръз (или поне около мен). Инструментите на тия хора могат да се видят, пипнат и тестват при познати, на преждеупоменатото изложенийце или по все по редките форумни сбирки. Дето се вика - тия са тествани. Широко приветствам всякакви младежи от всички краища на необятната ни страна, които правят музикални инструменти (да не бъркаме дърводелството с лютиерството, нали...), със и без CNC фреза, само да може тия инструменти някъде да се видят и пипнат. Щом произвеждат количества за Ибей (а не като преждеупоменатите ни лютиери по 2-3 китари на месец) - значи няма да им е проблем да уговорят някой магазин и да оставят няколко китари за проба и продажба. Хем ще се уверим в качеството им, хем и реклама ще си направят, пък и като им гледам цените - достъпни са - хем и някоя продажба може да има... Мен само лееекинко ме притеснява факта как си правят хардуера. Щото дълбоко и искрено, от сърце, се съмнявам някой в милата ни родина да може да произведе серийно маслен касулиран ключ за китара (machine head, както му викат в Ебея)...
  10. Добре изглеждат, но никъде не пише къде се произвеждат. Откъде разбра, че са български ? Съмнява ме това, защото пише, че адаптерите и ключовете са техни, пък не знам някой да произвежда серийно (дори и малки серии) адаптери и хардуер. Хайде, за адаптери може и да има, навремето Хранов си правеше сам адаптерите), но за ключове и мостове силно се съмнявам !
  11. Demiurg

    Звукозапис

    Някои софтуери просто по начало са писани за MacOS (както и драйверите за някои хардуери). Да се преправят за Уиндоус си е бая кодене, наново, и доста фирми просто не го правят.Не е въпроса до "простота" на програмата, а до избор на операционна система.
  12. Олеле ужасТ - "инструменти от ламинат" ! Ми за 200 лв какво искаш - солиден махагон ? Една стандартна Кремона беше 200 лв преди 30 години, когато добрата заплата беше 200 лв. Ако сега приемем, че една добра заплата е 1000лв - то средния клас качествен инструмент е пак толкова. Е да, ама сега има и китари по 200 лв. Супер ! Тъкмо за има достъпни инструменти за начинаещи, за деца, като да пробваш дали това е за теб. Като си сигурен, че ти се занимава, и даже ти се отдава - оттам нагоре вървят и цените. Но не е лошо да има и евтини китари, от ламинат. Така ще има за всеки.
  13. ^ 15-тина години след това:
  14. Понеже гледам че мислиш, а не бързаш да се цупиш, ще добавя още малко конкретика. Слушай това парче аналитично - как се развива, как влизат отделните инструменти, и най-важното - как има паузи. Просто оставя музиката да увисне за момент, за да почне пак. Така се създава контраст между частите на парчето, който при теб липсва. И още един пример - тия са МНОГО комерсиални, но и от тях може да се извлече нещо - леките запомнящи се мелодии ! Колко струва и най-добрата музика, ако слушателя не може да я запомни (или поне елемент от нея), че да си я тананика ? И при тях - развитие, динамика, паузи...
  15. Понеже гледам, че егото ти пак е повдигнало темата, тоя път ще си позволя да те критикувам. Можеш да ме мразиш колкото искаш - на мен не ми пука. Ще ти критикувам продукта, а не музиката. Музиката ми харесва. Аз освен тежките жици, които свиря, слушам и джазове, пост-рокове, че и такива акустични неща. Както обаче ми прави впечатление, като сравнявам "успешните" (в търговски смисъл) продукти, и твоя - твоята музика изглежда еднообразна. Нарочно използвам "изглежда", като за по- визуално описание. Да, летят китари, хармонии, разказват се неща....обаче ми стои все еднакво.. Даже и парчетата бъркам. И като поанализирам това, което чувам, и това, което бих искал да чуя, и започвам да определям тази "еднообразност". 1 - Еднообразност като сила на звука. Почва си парчето с една китара и звучи с една сила. На средата вече мелодията се е завързала, влезли са още три китари, общо взето си в кулминацията си.... и парчето е със същата сила. Ухото трудно определя кое ти е силен и слаб момент, тоест - все едно нямаш силни и слаби моменти. Можех от самото начало да кажа - малка ти е динамиката, но не микро-динамиката на пипането на струните, а динамика в отделните части на парчето. Нямаш кулминация, нямаш почивки... парчето, че и следващото, че и останалите, просто се леят, и в един момент слушателя престава да им обръща внимание, и звуците просто минават около него. 2 - Еднообразие като инструменти. Не че трябва да вкараш симфоничен оркестър, но 3-4-5-10 китари са си все китари... Айде и един тромпет някъде, и женски вокал другаде. На мен лично много ми липсват перкусии в тия парчета. Не в негърския смисъл на ритъм, а просто като претупвания в по- силните моменти, като средство за градация и натрупване на напрежение. Пък и на някои парчета им ходи да има перкусионен ритъм, много дискретен... Това ще ти разнообрази парчетата и ритмически, и звуково - ще ти даде някакви ниски честоти, каквито в момента нямаш. И от другия край на същата камбанария - едни перкусионни чинелчета, звънчета и камбанки тук-там, ще ти даде и звуково разнообразие в горния край на честотниия спектър. Един бас също би отворил много парчетата. Ама пак- не в смисъл на ритъм бас, а като нежно мъркащ фретлес тук-там, и да удари по 1-2 тона здраво в по- силните моменти. И дотам. Без да доминира, само да обогатява. Предлагам ти не най-подходящия пример, но това ми попадна сега от нещата, които харесвам. Мелодията и хармонията се разказват от сакса и пианото - това са твоите китари. Чуй обаче как ги допърват перкусиите и баса, и се надявам да ме разбереш правилно. Ако не - живи и здрави !
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.