Tozi
VIP listed-
Мнения
1327 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Топ дни
29
Tozi's Achievements
-
https://www.youtube.com/watch?v=vp-6P96oy0c Здравейте, имам удоволствието да ви представя един нов албум, който излиза на първи юли на BandCamp. Това е албум който подготвям вече няколко години - народна музика + джаз = народен джаз Не е етно джаз а български народен джаз хех Музиканти: Пейо Пеев - гъдулка Живко Василев - кавал Теодор Петков - пиано Васил Хаджигрудев - контрабас Борислав Петров - барабани и моя милост: Людмил Крумов - китара. Излиза на 1ви юли на BandCamp. BandCamp
-
Тук са събрани най-важните линкове към множество платформи където парчето може да бъде чуто и евентуално свалено. Лайкове и коментари са добре дошли https://ludmilkrumov.hearnow.com/
-
Според мен терминологията за украшенията (орнаментите) е условна. Те не се изпълняват както в класиката. Също така при различните инструменти звучат по различен начин в зависимост от характеристиките на самия инструмент. Украшенията са важна част от типичното звучене и са различни в зависимост от стила и фолклорната област. Като цяло обаче в наложения от 50те години насам тракийски стил на свирене и импровизиране, украшенията сами по себе си не са толкова важни колкото комбинацията им с подлагания, синкопиране и акценти. Тези елементи заедно носят типичното народно звучене.
-
Може Най общо казано в народната музика не се свири с гами или ладове. Съвсем друга концепция е. Нещо средно между макам системата и заимки от класиката и джаза - особено в по късните импровизатори като Петър Ралчев. Примерно в "мажор", както го наричат народните музиканти се ползват всички тонове от хроматичната гама. Народната ни музика в основата си е монодийна музика - тоест само мелодия без хармония. Хармонията се добавя с навлизането на западните инструменти и традиция. В мажор се импровизира върху мажорно тризвучие или доминантов септакорд (в до това е C, C7). Това са и акордовите степени които се опяват - извършват се грубо казано мелодични циклични движения около тях - създава се напрежение със съседни тонове което съответно се разрешава в акордов тон. Под всеки акордов тон (за до това са C E G Bb) се прибавя разрешаващ се в него тон на полутон разстояние. Получава се основната гамовидна рамка: C D# E F# G A Bb B. Тези approach тонове се разрешават почти винаги нагоре в съответния акордов, тоест: ре диез винаги нагоре в ми, фа диез винаги нагоре в сол, ла нагоре в си бемол, си нагоре в до. Останалите тонове от хроматичината гама могат да служат като разрешаващи се надолу в акордов тон (Db, F, Ab) или тежнение (Eb, Bb, Gb) - тоест менят си значението според посоката на разрешение. Тежнения в мелодичното им значение (нямаме хармония) могат да бъдат 4тата степен фа, и 6тата ла, но също и ре диез (#9) и фа диез (#11). Всичко е в зависимост от контекста и посока на движение. Като се добавят и характерните подлагания на 5та степен и основен тон, заедно с типичната акцентирана фразировка и орнаментика и се полочава характерното "народно" звучене. При хиджаз имаме подобна ситуация с тази разлика че се внимава да не се заличава характерния хиатус между малката втора и трета степени. Друг характерен за хиджаз тон е малката шеста степен, която при мажора служи предимно като хроматичен преходен тон. Нещо такова
-
Благодаря ви! Радвам се, че ви харесва. Идеята на аранжимента е да се покаже до някъде, че народната музика може да се поднася и ползва в най различни контексти - с енергията на рок група, с дръм ен бейс ритъм секция, джазова рехармнонизация и класически контекст. Да се избяга от ограничаващия етикет "народна" който предизвиква определени асоциации най-често неприятни за хора които не се занимавали с този вид музициране.
-
За съжаление не мога да отварям вебокс 7. Тези в саундклауд ги чух. Общо взето няма нищо от народната музика в тях. Има загатнат звукоред хиджаз, който в случая по скоро минава за фригийски мажор - 5ти лад на хармоничния минор. Разликата е начина на ползване, който в бъгарската народна музика по скоро напомня ползването на звукоредите според теорията на макама. Макам по принцип не е гама - това е гама плюс инструкция за мелодично развитие.
-
По мои впечатления народните музиканти импровизират условно в три да ги наречем модуса : "мажор", хиджаз и минор. Има и един вариант в който се смесват всичките заедно. Не се импровизира с гами и ладове във вида в който те се срещат в класическата музика или дори джаза. По скоро се ползват структури основани на тетрахорди и подвижни разрешаващи се в акордови степени тонове. Това е една от причините музиканти които не са се занимавали с народна музика по трудно да разберат и усвоят начина на импровизиране в този вид музика.
-
Благодаря. Всички участващи в проекта са къртачи :) Гъдулка - Пейо Пеев Кавал - Живко Василев В описанието на Band Camp от линка по-горе има всички участници. Аз свиря всички тамбури, китари и басове. Ето тук малко повече инфо в разговор с Албена Безовска за БНР: Интервю за БНР.
-
Здравейте, бих искал в тази тема да обсъдим народната импровизация в стила на Иво Папазов, Младен Малаков, Петър ралчев. Споделете опит в народната импровизация - как става, различна ли е за различните инструменти. Орнаментика, типични фрази, колена, форма. С гами ли се свири или не? Ако не как? Приложима ли е теорията на макама за обясняване на българската импровизация? Как сте се научили да импровизирате? Как да се научим да импровизираме в традиционния стил?
-
Здравейте. Вчера излезе официално аранжимента ми на популярното Криво Садовско Хоро. Аранжимент за народни инструменти, биг бенд и камерен класически оркестър. Всякакви коментари и въпроси са добре дошли. Можете да чуете парчето на линка по долу. Ако ви харесва следвайте ме във социалните мрежи и музикални платформи. Поздрави! Krivo Sadovsko in Svishtov by Ludmil Krumov
-
Ми горе долу така звучи джаза на тамбура
-
- 2
-
- людмил крумов
- тамбура
-
(и %d още)
Тагове:
-
Пиано, китара, блус, джаз - малко но от сърце! https://www.youtube.com/watch?v=lzj9XihXxPY
-
- 3
-
- Людмил Крумов
- блус
-
(и %d още)
Тагове:
-
Музика е комплексно понятие включващо редица елементи. Математиката е част от музиката (както са физиката, химията, психологията и т.н.). Това което не сте отчели в написаното до тук е, че 11/8(16) освен, че описва размер в който има единадесет равни части, в практиката се свързва и с определен танцов груув (Копаница, Ганкино), който съдържа характерна вътрешна ритмична и акцентова структура. Затова 11/4 и 11/8(16) не е едно и също нещо. В случая 11/8 и 11/16 са нещо като Times New Roman и Arial - все букви с които ще напишем едно и също нещо - само изглеждат малко по различно.