Jump to content
Българският форум за музиканти

oziato

Members
  • Мнения

    39
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Класическа Китара

Последни посетители

485 профилни разглеждания
  • GQG

oziato's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Обществена Репутация

  1. oziato

    Левичари

    Няма никакво значение, както свикнеш в началото, така ще ти е удобно. Познавам много левичари които си свирят нормално и то на доста високо ниво.
  2. Извинявай в такъв случай, но от поста ти няма как да разбера ако е шега( в този форум рядко влизам поради причината , че е пълно с хора които идея си нямат за каква става дума и пишат безумни неща)За трудността от чисто техническо отношение по-трудно от класиката няма( фламенкото използва класическата техника + някои характерни само за него алдзаплата например) От музикална гледна точка отново класиката е на чело, но трябва да призная, че джаза не и отстъпва. При фламенкото е малко по-особено. На мен лично класическото фламенко ми е скучно, но джаз-фламенкото( стилът на Великият Пако) е съшо на високо ниво. Иначе ако видиш поп и рок музиката ( която е светия граал за 99% от народа) освен тоника и доминанта друго няма. Изключения има- например Цветан Недялков е бил класически китарист и на електрическата китара е змей. Друг пример е Сатриани. ПС. Пламене, имам интерестни школи за фламенко на Juan Martin ( 0-5 level). За начинаещи фламенкари са екстра. Ако искаш пиши лично и ще ги пратя Всичко хубаво
  3. И кое е срамното на Класическата китара ? Това, че е в пъти по-трудна и за постигане на добро ниво са нужни години, не означава че е за загубеняци. Виж Анелио Дезидерио например как свири и после говори , че е загубеняк. Аман от невежи хорица. Както и да е, по темата- за свирене с пръсти препоръчвам арпежите на Джулиани или Карлеваро.
  4. Техника не се прави с песни ами с технически упражнения. За темпото свири бавно в удобно темпо и постепенно го увеличавай.
  5. Според мен преди да започнеш да разтягаш, трябва да се научиш да свириш с отпуснати пръсти, защото разтягане със стегната ръка е опасно. Когато спокойно можеш да натиснеш 4те прагчета с всеки пръст в позиция тогава започни да разтягаш, като започваш от високи позиции( 8ма позиция е най удобна за целта) Рикардо Изнаола има точно такива упражнение в "Гитарологус". От това което си написал ми се струва, че освен проблем с разтягането ( на една струна хоризонтално) имаш и проблем с гъвкавостта на пръстите( сгъването и разгъването на пръстите при смяна на струните). Упражнения за това има както Изнаола, така и Скот Тенант и Емилио Пухол. Препоръчвам за начало Тенант, понеже в другите, упражненията са трудни за начинаещи.
  6. Ако си начинаеща потърси преподавател, той ще ти даде съвет за китарата. Препоръчвам класическа китара ( найлонови) струни, защото с металните може да усещаш болка при свирене. Има на "Къркланд" за 150 лева. Предполагам ,че щом питаш тук не си малко дете и нормална китара ще ти е добре като размер. Трябва да знаеш, че дори и един и същи модел китари са много различни, коя е по-добра може да ти каже само китарист след като я пробва. Като питаш в магазина естествено, ще си похвалят стоката. Аз лично предпочитам да избирам китарата на моите ученици( стига да имам време), защото родители са купували по-скоро мебел, отколкото музикален инструмент. Успех
  7. Аз съм преподавател и не препоръчвам школата на Панайотов особено за дете на 7 години. Школите на Влентин Вълчев са по-удачни, защото дават материала по-постепенно и резултатът е по-добра основа. При Панайотов той бързо дава новите неща и се получават пропуски. Вълчев наскоро издаде и школа специално направена за най-малките-4-7 години, която също е много добра. Естествено има и някои минуси, но в сравнение с панайотов е много по-добре. За по-голямите деца "АЗ УЧА КИТАРА" ще има по-голям ефект, но пак за сметката на стабилна основа. Китарата- Задължително класичЕска. От металните струни, пръстите на детето ще започнат да го болят. Китарата трябва да е половинка или 3/4 в зависимост от ръста на детето. Не бързайте да се хвърляте на учител без да сте проучили, защото за съжаление има много "преподаватели" които освен някоя и друга песен на металика примерно, не могат нито да изсвирят, нито да научачат някого на нещо.
  8. Аз свиря с китара на Минев и съм много доволен. Имах късмет да попадна на точният инструмент за мен. Той работи много добре. Предишната ми китара беше от ученическите на Боян Матев, която ми вършеше дълго време работа. Пробвал съм китари и на Минев, Матев и Христо Георгиев и мога спокойно да кажа , че и 3мата са на едно адекватно ниво, естествено в този клас инструменти. Ясно е , че Смолмен, Мюлер и т.н. са китари от дръга вселена, но цените им също. За Китарите на минев няма да съжаляваш. Има момент , че са малко капризни от към влажност на въздуха, но не е нищо кой знае какво. За китарите на Галин Пенев не мога да кажа кой знае какво. Пробвал съм една негова, но много стара, и видях една друга която беше на около 10 години. За сегашната му работа чух, че станал по-добър от преди, но китара не съм виждал.
  9. Това е "Аранхуес" - най-известният концерт за китара на Родриго. , даже си го пише . Доста е труден може би имам нотите, но трябва д апроверя пиши на oziato@abv.bg да проверя ако не си ги намерил още. Чуй изпълнението на Пепе Ромеро. Има го на запис от ндк снимано от бнт Добър е записа, а името на изпълнителя говори доататъчно
  10. Без учител да се учиш ми звучи странно, но ти си знаеш . м/у другото таблатури има преди още да се използва петолинието( не са измислени,защото нотите са по-трудни) . Понеже нотното писмо има по-голями възможности, таблатурите отпадат. 20в се възраждат ако не се лъжа от америка идва това възраждане) , защото някои хора (все повече за съжаление) не могат и/ или не им се занимава да научат нотите.
  11. Мини през някое читалище и гоори с преподавателя там. Има доста деца свирещи на чужди китари
  12. Провери в"камертон" до музикалната академия. Те работят директно с вносителя . Не съм обаче сигурен, че с меки струни е добре. Смисъл -да , може би ще му е по-удобно, но особено при ученическите китари се получава доста неприятно пръщене, освен това, ако свири с нормални струни, по-бързо ще развие мускулатурата на ръцете. При всички случай ме съмнява да свири неща с акава трудност, че струните да са му проблем. И м/у другото, черните струни не са добри- по-бързо заглъхват.
  13. 1во от доста сериозен човек в тази област знам, че да - кремона правят по-добри китари от преди , но също така , че една от 10 си заслужава парите.( говоря за китарите над 500 лева , за по-евтините не съм питал. И м/у професионална кремона няма, всички професионални музиканти са с лютиерски китари, а не заводски. Виждал съм ямаха за 4 бона която е много далеч от професионална, пък камо ли кремона. За китарките за 100 лева тип " метро" или лидъл мога да кажа, че в полезрението ми е една такава на един ученик на 2рия месец е пред разпад- разлепя се от самосебе си. Моят съвет е, да не се гледа марката на инструмента, ами да се пробва от някой който разбира, защото китара с китара няма еднаква.
  14. Аз се сещам за 3 причини: 1 стари струни или дефектни струни 2 деформирани прагчета, 3 деформиран гриф
  15. Аз лично не мисля. че има значение дали си левичар или не, защото при китарата и 2те ръце са равностойни и всичко е въпрос на практика можеш и с обърната китара да свириш можеш и с обикновена
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.