Съгласи ме. Наистина леко го връща назад след бенда до почти "ла", поради, което моето може да остави впечатление на фалшиво, макар че аз не го чувам така, а съм критичен към себе си.
Тук може да се чуе сравнително изолирано. Аз когато вадя ако има винаги използвам такива тракове. Красотата е в детайлите. Сещам се за подобен "трик" на Sultans of swing. Mark Knopfler свири фа диез в ре минор... Но без него просто не звучи толкова красиво.
3:33 на този запис -
В този случай разликата е, че акорда върху, който свири фа диез е ла мажор, което е доминантата за песента и тонът става natural 13 като степен, което е просто интересно решение предвид "християнската" прогресия. Ако говорихме за джаз е друго...
И последно по темата - Joe Bonamassa постоянно използва тонът между минорна и мажорна терца в свиренето си. Той просто прави всичко да звучи по-"истинско", особено в стилистиката на блуса.
Guthrie Govan има много хубав мастър клас по темата за микробендинг. -
Такива тонове може да се използват също между 4та и 5та степен и 7ма и 1ва... а ако заговорим и за други култури и техните микротонове вече става страшно.
Гот е, че китарата позволява това за разлика например от пианото. Ангел Демирев е доста на "на ти" с този вид свирене (с много микротонална техника).
Поздрави!