Damping factor-a e друга работа, може да има някакво усещане за хм ... "бързина" каквото и да означава това в точно този контекст. Но това е съотношение на импедансите на говорителя и изходното съпротивление на усилвателя. С всички валидни за такива съотношения правила (които в повечето случаи означават промяна на нивата, разлики в SNR - което при тези нива е доста относително ... ).
Предварително се извинявам за смесицата между български и чуждици - но ще ми е по-лесно...
"Бързината" на даден усилвател е субективно усещане за начина, по който звучи атаката на нотата - ако е по-изразена - тогава повечето китаристи бихме възприели усилвателя като бърз С други думи говорим в общия случай за начина по-който усилвателя малко или много изкривява или компресира сигнала - това може да се дължи на фактори като захранване (примерно замяната на масово използвaните електролитни кондензатори с филм - като Solen при Carr - по-масивни мрежови трансформатори, solid-state срещу лампови изправители - всичко това намалява популярния sag и създава усещане за "по-бърз" усилвател - или с други думи пад на напрежението причинен от повишена консумация - особено в клас А изпълненията - особено когато имаме bass heavy circuits).
Другото вече са специфични характеристики на конкретното изпълнение / схема, които могат да подчертаят атаката на нотата - с други думи представяме си компресор с по-бавна атака и относително среден рилийз. Това е и начина, който да кажем използват множество фънк и кънтри китаристи - и който лесно може да се тества - чист усилвател - един компресор със споменатите настройки и лек бууст на сигнала и си в "бързия" бизнес
Но общо взето - това е.