Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/03/21 във всички области

  1. Вече ще стане едно известно време откак завърших още един усилвател - базиран на Benson Monarch Reverb. Дизайнът на усилвателя е доста интересен и както самия Chas Benson казва - събрани са елементи от усилватели/решения, които на него му харесват и смея да твърдя се е получил изключително сполучлив усилвател. Самият Chas е много скромен, готин тип - като включително даде няколко индикации за грешки в трасирането на схемата и няколко идеи за последните промени, които е правил А и той постоянно прави малки корекции тук таме. Изпълнението е point-to-point, като моят метод е да вървя по схемата и въпреки че използваните tag strips следват неговата реализация да са около предусилвателните лампи - навързването на компонентите е както ми е било удобно (е и разбира се следвайки определени принципи за разполагане на определени ключови компоненти и използване на екранирани кабели, където е необходимо). Другото относително малко популярно (поради наложената традиция от докопалите до сериозни излишъци от малки радио трансформатори Фендър ) решение е реализацията на reverb без трансформатор с използването на катоден повторител и 12DW7 (подобни решения без трансформатори също са използвани при Swart, Magnatone - при тях със стандартен plate coupling, a в реализация с пентоди - като EL84 например - и в Traynor). (Само) За предусилвателните лампи, освен това, се използва прав ток при подгряването, с цел ограничаване на шума - в интерес на истината пробвах и по двата начина - няма разлика - шум няма така или иначе Следва да се отбележи, че Benson използва custom изходни трансформатори (в началото Mercury Magnetics, сега Soursound), но общото предположение е, че изходен трансформатор за 5Е3 върши сносна работа. Аз използвах (горе-долу стандартния) 8к. Има още няколко интересни технически решения, но да не загубим аудиторията както се казва, спирам Като резултат- усилвателят звучи чудесно, всяка позиция на Volume & Tone контролите е използваема, което е рядко срещано явление, Reverb-a на мен специално много ми харесва, въпреки че поръчах не най-подходящия tank - защото през цялото време на поръчката си мислех за схемата на Swart. Включително е British/American color ключа върши чуваема и много музикална работа Та: - 3 предусилвателни лампи - 2 x 12AX7, 1 x 12DW7 - 2 крайни лампи - 2 х 6V6 - 1 изправителна лампа - в оригинала GZ34/5AR4, при мен 5Y3 или 5R4, тъй като мрежовия трансформатор е с по-високи напрежения от оригинала. - Volume, Tone, Reverb & Color (American/British) контроли Няколко снимки И малко звуци: Сравнително чист семпъл с телекастър и малко солце накрая. synchu · May Of May V1 В "оркестров" микс Отново всички китари са с усилвателя. synchu · April Of Flourish V1
    2 points
  2. Раглеждайки със сутрешния чай любимите сайтове попаднах на фабрична схема от Кох : Powertone II Реномирана европейска марка . Усилвателя е с 4 крайни лампи 3 канала , 2 еквалайзера , 2 превключваеми мастъра и др. На сайта им саунд семпли и инфо. Преамп клиин : Класическо решение в стила на старите фендер ампове - входен триод - еквалайзер + волюм - втори триод. Крънч: Крънча и лиида ползват общи триоди и общ еквалайзер. Крънча е изграден със 4 триода - в добрия стар стил на тежко хотроднат винтидж маршал - на когото катодния повторител е направен на гейн стейдж. Прави впечатление позлването на стерео потенциометър за гейн като той работи успоредно преди и след 2 триод (характерно и за лиида). Лиид: Лиида използва всички триоди на крънча - като е добавен още един триод - и то веднага след първия още преди гейн потовете. Според мен авторска разработка на фирмата. Получаваме 5 гейн стейджа - всеки изкривява по малко - типичен каскаден гейн с много триоди. Нека отбележа тва което лично на мен не ми харесва: Еквалайзера на драйв каналите - типично пасивен - е включен в анода на последния триод. Както съм казвал и преди този тип еквалайзер е създаден да работи след катоден повторител - какъвто тук липсва. Следователно еквалайзера няма да работи толкова дълбоко. Друг минус е поставянето на презенса при еквалайзера а не в обратната връзка на крайния амп. Не на последно място след тва преампите преминават през ефектс лууповете които са солид стейт буфери - без възможност за байпас. Тва е напълно безпроблемно ако ползваме моделиращи ефекти в луупа - тип ти си мейджър или любимия флор процесор. А за маняците на изцяло лампов чейн е елементарно преодолимо с бърз и лесен мод - байпасване на луупа. Като цяло доста добър усилвател - версатилен 3 канала - лууп паралелен , сериен , ривърб. Директен изход за запис от крайния амп. Има опция за ел 34 и за 6550 - според вкуса на китариста. Може да тропнем по масата и да кажем, че и на стария континент - се правят добри усилватели ! Искам да вметна нещо важно! Тези теми не ги пиша за да се правя на интересен или да се заяждам със съфорумници - а просто за интересуващите се как работят услвателите отвътре. Желанието ми е за добра дискусия и без офтопик - нека останат във форума за информация , а не да бъдат трити и заключвани. В крайна сметка съм имал досег с китаристи на по 50 години които тепърва търсят инфо как работят тея проклети лампови усилватели отвътре . За хората които искат само да свирят но без да ги интересува как аджеба бачка тва и онва - предполагам темата е загуба на време ...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.