Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 04/26/20 във всички области
-
Написал съм ти и на лично, но ще копирам и отговора ми тук, информацията може да помогне и на още хора, които имат проблем с настройването на флойд. Да, правилно си се ориентирал, в 99% от случаите флойда трябва да е паралелен на тялото. В общи линии тремолото трябва да е на "кантар", от долу го дърпат пружините, а от горе опъна на струните. Номера е да изравниш опъна на пружините (чрез натягането или отускането на двата болта, които минават през металната планка където са закачени главите на пружините) с опъна на струните. Как става това: - Подлагаш дървени парчета под блока на тремолото (или застопоряваш с подръчни средства, важното е тремолото да е паралелно и да не мърда от опъна на струните) така че китарата да стане едва ли не fixed bridge. - Отключваш нъта. - Настройваш китарата. - Заключваш нъта. - Освобождаваш тремолото (махаш трупчетата или подръчните средства). - Според това кое дърпа повече (струните или пружините) китарата ще се разстрои. Ако строят на китарата стане висок, значи трябва да отпуснеш пружините (защото те дърпат повече и тремолото се вдига назад и съответно и тона се вдига), логично ако строят стане нисък, значи трябва да натегнеш болтовете. - В момента, в който настроиш китарата и опъна вече е равен, то тогава почваш да смъкваш и вдигаш строя с ръчката (поиграй си с ръчката нагоре надолу). след 4-5 дайва гледаш пак строя, настройваш с финната настройка (или ако се налага отключваш нъта настройваш и заключваш пак, много е важно да не забравиш да заключиш нъта, че с обикновенни ключове няма шанс да не изпуснат) и коригираш пак със винтовете и така докато след дайв китарата се разстройва минимално или въобще не, като гледай винаги последния дайв да е надолу да отпуска тона, това е важно защото по-евтините тремола имат малко кофти стъдове (винтовете на които се държи тремолото) и ножове и понякога имат малки особености и не винаги може да се запази тремолото да е винаги на кантар и се налага компромис (да връща перфектно или само след сваляне или само след вдигане, зависи как настроиш нещата, рядко се получава затова няма да влизам в подробности). - Ако си навил винтовете на пружините докрай (пружините не могат да се опънат повече) и китарата още е ниска (струните още са с по-силен опън) то тогава ще ти е нужна 4-та пружина (същото важи ако в бъдеще сложиш и много по-дебели струни от сегашните). Ако следваш и изпълниш стъпките правилно, всичко това ще ти гарантира един правилно настроен флойд и туко виж отпадне нуждата да го сменяш с по-хубав (преди 20 години правех трикове със среден клас тремоло и държеше строй, така че и това тремоло може да те изненада и да ти спести едни пари). Тук отварям малка скоба, НЯМА тремоло, което малко или много да не разстройва след много екшън с него, просто хубавите и добре настроени разстройват адски малко и им трябва адски много бой за да се разстроят ... и то разстройването обикновенно е смешно малко, при евтините шанса да се разстрои е по-голям и разстройването обикновенно е осезаемо и даже трябва да се отключи нъта за да се настрои(финната настройка не стига). Всичко по горе ще сработи единствено ако: - нъта заключва добре (виждал съм нътове които са се издълбали/изяли от струните и заключването не сработва на 100%). - Ако стъдовете имат луфтове, каквото и да правиш китарата ще разстройва и докато не обереш луфтовете и господ няма да може да накара китарата да стои настроена след докосване на ръчката. Защо става така, нека си представим, че нъта е добре заключен и направим дайв с тремолото. Заключването на нъта не позволява на струните да се отпуснат при и от ключовете и там нещата са бетон, струната е притисната и не може да бяга. Обаче ако в стъдовете има луфт (колкото и малък да е той), то китарата всеки път ще се връща на различна точка и китарата ще се разстройва (когато стъдовете нямат луфтове и естествено ножовете, които опират във стъдовете нямат деформации, то всеки път тремолото се връща върху една и съща точка и китарата държи строй). Много лесно се открива дали има луфтове във стъдовете: - Ако си изпълнил по горните стъпки за сетъпа и китарата не разстройва, честито, радвай се на инструмента. - Ако яко (или поне осезаемо) разстройва, то трябва да отключиш нъта (но не махай блокчетата с винтчетата), да разхлабиш струните доста (но нека си стоят на ключовете), да махнеш пружините от блока на тремолото (от към краката, там където влизат в блока на тремолото) и след като ги освободиш леко изваждаш цялото тремоло както е със струните и го оставяш до китарата (внимавай да не усучеш струните които са още на него, защото можеш да ги повредиш(прегънеш) безвъзвратно и да се наложи да сложиш нова струна или комплект струни). След това с два пръста хващаш единия стъд и със малко сила се опитваш да го размърдаш наляво надясно, стъда не трябва да шава и грам (представи си хубаво стегнат и завит болт, не трябва и микрон да шава). След това повтори процедурата с другия стъд. Ако имаш хлабав, то трябва да махнеш хлабината. Аз лично използвам "калчища", същите които се използват за обиране на луфтове по тръби. Това са като много тънки влакна, които трябва да се навият около стъда и след това завиваш стъда в металния цилиндър от където си го извадил (ако стъда е забит директно в дървото, то съвсем скоро ще се появи проблем с настройката на китарата защото от напрежението при употребата на тремолото ще се разшири дупката). Като алтернатива на калчищата можеш да използваш и много тънка тефлонова лента (и двете неща ги има в всяка една железария). След като си обрал луфта събираш всичко по обратния ред и изпълняваш указанията по настройване на китарата от по-горе. Предполага се, че радиуса на тремолото е сетнато с радиуса на грифа, така че единственото вдигане и сваляне на височината на струните се прави от стъдовете (понеже ако искаш да повдигнеш/свалиш индивидуална струна ще развалиш радиуса на седлата на тремолото, сега ... не е фатално ако го направиш, но да речем, че може да се превърне в евентуален лек проблем). На твоето тремоло за да не изядеш ножовете ти препоръчам да отхлабиш струните и тогава да нагласиш височината, знам, адски е неудобно, но кой знае от каква сплав са стъдовете и ножовете на тремолото (на флойдове от висок клас или най-малкото с яки ножове и стъдове можеш да правиш корикции без да се налага отхлабване). Можеш да рискуваш и да ги сетнеш и докато са под опън, но от това което си написал, че се яде болта ще е по-добре да направиш интервенцията като няма сериозен опън. Настройката на интонацията става като разхлабиш струната и след това отхлабиш болчето което държи седлото й към основата на тремолото и преместиш седлото напред или назад според това дали тонът е висок или нисък и след настройката затягаш пак винта. Настройваш с тунер и пак проверяваш и така до успех (Ibanez направиха една джаджа, с която настройката е като детска игра, но е само за техните си тремола). Няма да навлизам в подробности за самата интонация а ще си позволя да оставя линк с доста насоки кое как се прави. Информацията е на Английски и е доста разбираема, аз лично я ползвам като алманах/библия/информационен извор от доста дълги години. Всичко написано по-горе го има описано и в линка (може би дори е по-добре обяснено). https://www.ibanezrules.com/tech/setup/index.htm Надявам се да съм поднесъл информацията достатъчно разбираемо (на моменти сигурно е доста инфантилно, но трябва да съм сигурен, че информацията е лесно смилаема от всеки) и насоките да ти влязат в употреба. Успех с настройването. п.п. Не пипай ключовете, няма никакъв смисъл да инвестираш в тях, те са само за първоначалното настройване, след това заключваш нъта и ключовете вече никаква роля не играят (да не говорим, че заключващият нът елеминира това ключовете да са с заключване, при веднъж заключен нът, ако ще и да скъсаш струната от ключа, докато не го отключиш струната ще е "жива" ? ). п.п.2 Извинявам се ако има дребни пропуски или правописни грешки, но в 05:хх сутринта ...2 points
-
2 points
-
Благодаря за добрите думи. Да, седмака е модела на Petrucci за 2013 година или по-конкретно JP13-7.1 point
-
След дълги години гледане от далеч, най-накрая се сдобих с Axe FX II XL. Специални благодарности на Рафо (Musicman) и Атанас Шишков за ценните съвети и насоки.1 point