Айде - нова година, нов късмет!
Аз съм от тези, които се запънаха срещу идеята хората, които се занимават с музика за хоби да си правят синдикат, да го обявят за "музикалният синдикат в България" и да започнат да преговарят за пари с клубовете. Според мен, когато става дума за авторска музика и свирене в клуб - заплащането трябва да си е на вход. Това е най-реалната и адекватна преценка - колкото хора са дошли да чуят авторската ти музика - толкова пари ще вземеш. Ако парите са ти малко - прави по-качествена музика.
Твърдо заплащане (на хонорар) трябва да искат музикантите, които биват наемани от клубове, ресторанти, барове, кетъринг фирми и т.н. Тяхната работа е да забавляват хората с музика (предимно), а и да изсвирят парчетата, които наемащия изисква ("Свирете само фънк от 70те"). Уговорката обикновенно е устна, но си има изисквания, които определят и заплащането (например "Трябва ни квартет за 70'тарски фънк; ще свирят 3 серии по 45мин с ето тези парчета за по 200лв на човек).
Обобщение (за 2948 път по темата в този форум) - твърдо заплащане/претенции за пари/подобряване на условията на труда и т.н. трябва да искат хората, които се изхранват с музика (професионални музиканти). Хората, които си свирят САМО парчетата, които ги кефят (авторски и/или кавъри) и по начин, по който ги кефи и там, където ги кефи - да свирят на вход, както е навсякъде по света. Не мога да разбера защо някой, който свири общо 4 кавъра на Металика и 2 на Гънс ще участва в синдикат, ще взима мнение за заплащането и условията на труда на професионалните музиканти.
Ако някой може да ми даде някакво логично предложение, различно от моето - да заповяда. Последният път някои от участващите в темата само мрънкаха и спориха, без да кажат нещо конструктивно.
Весели празници,
Петър