Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      1

    • Мнения

      6160


  2. savov

    savov

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1412


  3. G.Varbanov

    G.Varbanov

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1435


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 07/19/19 във всички области

  1. АВТОР (НАПИСАН НАД САТИЯТА В ИНТЕРНЕТ): ТОМИ ВИЧЕВ От години се каня да напиша този кратък наръчник на т.нар. лоби музиканти (Lobby Lounge musicians),които свирят в 5-звездните хотели по света. Имах запитвания през последните 12 години (през които бях многократно в Южна Корея, Китай и Япония) от много мои колеги, как да се подготвят, как да си намерят певица или цигуларка, какъв да е репертоара, кои са агенциите, какви пари дават и т.н. - все въпроси, които ще разгледам съвсем накратко. Веднага уточнявам, че всичко написано е само за лоби музиканти, а не за поп или рок банди, които свирят в барове, ресторанти или по кораби. Началото Разбира се, след като решите да посвирите в лукс, е добре да знаете някои неща още в началото. Бързам веднага да кажа, че това е една неблагодарна работа отвсякъде. Парадоксално, ще кажете, кое му е лошото да работиш в де-лукс хотел, да спиш и се храниш там и да мислиш само за свирене?! Ще стигнем и до там, сега все още сте в България и си търсите партньор. Как да си намерим колега? Това е най-трудното, повярвайте ми. Да си намериш свестен колега (по-скоро колежка), която да свири хубаво, да изглежда добре и да има добър характер е по-скоро мисия невъзможна. През последните 7-8 години, хотелите малко попрекалиха с изискванията си. Търсят певица, която да пее като Лайза Минели, да има крака като Адриана Лима и същевременно да иска не повече от 1500 долара/евро на месец. Това е положението, колеги. Ако искате. Отказвате договора и руснаците само това чакат – да ги поканят и мястото е заето за следващата петилетка. Така че съвета ми е да си намерите хубава певица/цигуларка, която да може поне малко да пее/свири, с възможно по-лек характер. За характера важи и за вас, защото момичето може да е свястно, но вие да го съсипете с пиянски изпълнения след като изпушите на място след 2-3 месеца договор. Репертоар Колежката е намерена, вече сте стиковани и уточнявате репертоара. Това е много специфично начинание, защото, уж репертоара е един и същ в повечето случаи, но все пак, имайте едно на ум за възможностите на певицата/цигуларката, да не се окаже, че половината песни не могат да се изпеят/изсвирят, а за певица с една октава диапазон нещата стават трагични. Клетият колега трябва да се подготви психически, че ще се наложи да транспонира почти всички песни в 5 или 6 бемолни/диезни тоналности, което не е най-приятното занимание. Тук плюс е, ако работите с цигуларка/флейтистка – там транспорт няма, има само нотички. Желателно е да свирите всичко на живо, това е модерно сега, не се толерират т.нар. backing tracks. Може да ги има, но да са 30% от репертоара, всичко друго е желателно да е на живо. Обикновено се свири 4 серии по 40 или 45 мин.на ден. Това е стандарта, но има нагли хотели, които искат 5 серии по 40 мин. Трябва да се чете внимателно договора, който ще ви пратят агенциите. Стигнахме и до тях. Агенции Тук е „ключа от бараката”, както казва един мой колега. Да улучиш читава агенция е като шестица от тотото. Ако човек не е опитен и за пръв път се опитва да излезе на договор, трябва дяволски да внимава какво подписва, пише ли къде точно ще се спи, къде ще се храни и дали е поет самолетния билет И в двете посоки. Ако контактувате директно с чуждестранен агент се предполага, че ще получите евентуален договор на английски. Ако не знаете добре езика, моят скромен съвет е да го дадете на специалист, който да ви го преведе дума по дума. Опасно е, особено в последно време се навъдиха всякакви криминални агенции, които се опитват да ви вземат почти половината пари от това, което дава хотела реално на музикантите. Ако решите да работите с българска агентура, не забравяйте, че парите ви стават още по-малко, защото от цялата сума вече давате хем на БГ агента, хем на чуждестранния. Така от една примерна заплата от 2000 евро/долара, които дава хотела, за вас остават не повече от 1200 - 1400 долара. Брутално ограбване, но е истина… Видео запис Не по-малко важна част е вашата презентация. Агенциите искат обикновено снимки и видео с не повече от 7-8 песни/пиеси, записани в концертно облекло. Добре би било пианистът да бъде в строг черен костюм, а певицата/цигуларката да смени поне 3 рокли за тези 7-8 песни/пиеси. Разбира се, не всичко трябва да бъде в един стил – за инструментално дуо се изискват 1-2 класически пиеси, 1-2 поп песни, 1-2 мюзикъла и 1-2 джаз парчета. За дуо с певица е същото, но без класиката. Зависимост от мястото, може да се наблегне на повече поп или джаз. Целия репертоарен лист трябва да бъде с не по-малко от 100 песни/пиеси, това е минимума. Не забравяйте да си направите и общо CV на английски, в което да излъжете, че сте работили заедно поне от 1 година. НЕ правете непрофесионален видео запис с телефон или допотопна камера. Наемете професионалист, който да ви снима като хората и да ползвате това видео за 2-3 договора. Не наемайте и човек, снимащ най-вече сватби и кръщенета, рискувате видеото да стане кич. В хотела Вече сте в хотела, след 9-10 часов полет, смазани, но решителни да докажете себе си. Най-важен е първият месец на контракта. Ако ви харесат менажерите, тогава ще сте „шапка на тояга” следващите 5 месеца и ще можете да изисквате и вие някои привилегии, които НЕ са записани в договора, като например, ползване на безплатен фитнес или басейн. Ако обаче не ви харесат – почват проблемите и заяжданията. Не сте почнали навреме, не сте облечени като за 5 звезден хотел, не свирите правилните песни – все неща, които никой музикант не иска да чуе, но се случва, затова, както казах, внимавайте и се стегнете първия месец. Както казах в началото, това е една неблагодарна работа отвсякъде. Минусите са повече от плюсовете, но ако се нуждаете отчаяно от пари, ако нямате работа в БГ от месеци, ако ви е писнало да работите за 700 лв в някой оркестър или долнопробен БГ ресторант, това е шансът ви. Опитайте! САТИЯТА ТУК: http://glasove.com/categories/kultura-i-obshtestvo/news/narychnik-na-lobi-muzikanta
    1 point
  2. Отдавна не съм се отчитал. Няколко нови неща при мен: Gibson Thunderhorse Explorer Brendon Small signature - Отдавна я дебна. Само 400 произведени и веднага разпродадени около 2011-та. Въпросната бройка е недокосвана, все още със заводските струни и сетъп. Diezel Hagen 100W Head Diezel 2x12 Vintage 30 Rear Loaded Cab Ibanez TS9 Gold
    1 point
  3. Здрасти, не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел. Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде. Успех! П.П. Прочети подписа ми.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.