Не се засягай, не съм искал да те обидя, но ъгълът на слепване на дървото има нищожно влияние върху тона в сравнение с материала от който е направено тялото, грифа ( дали е през тялото или е прикрепен с винтове, от колко парчета е, от какво дърво, какъв фингърборд, какви позиции), струнника, електрониката . . . . .
Не го казвам като псевдособственик на такъв бас (само веднъж съм имал възможност да посвиря на Alembic и то на Epic, който е евтиния им модел), а като човек, който се интересува от звук и конструкция на муз. инструменти.
Ето един цитат по темата от сп. Bassplayer:
Since the early '70s, Alembic
has specialized in building incredible handmade instruments. By carefully
selecting and laminating appropriate pieces of wood, Alembic's builders are
able to construct an instrument that has enhanced stability and even tone.
They use neck-through-body construction to avoid losing any energy to the neck joint.
"Our goal is avoiding construction compromises that sap energy from the string," says Ron Wickersham. "We want to reflect energy back from the ends of the string, to enhance passive sustain and to produce even sustain over the largest possible frequency range. Our approach is to eliminate, as much as possible, the effects of the materials from which the instrument is constructed. We try to achieve a uniform terminating platform for the string, one that's as neutral as possible, so the raw signal from the magnetic pickups contains the full gamut of sounds."