Jump to content
Българският форум за музиканти

panhead

Разделяне на сигнала към два усилвателя

Recommended Posts

Привет на всички! Темата отдавна не е забърсвана от натрупан прах...  :secret:

Надявам се това да е правилното място, не ми се отваря отделно заглавие.

Имам следното питане:

Интересува ме паралелно свързване и едновременно използване на два усилвателя. В случая - Fender Vibrosinic Reverb и Hot Rod Deluxe. Кой начин е добър за паралелната работа на двата усилвателя ? През 'send' на Hot Rod към 'In' на единия от каналите на Vibrosonic удачно ли е? Какви по - удачни варианти биха могли да се използват?

Надявам се да поразвиете темата, предварителни благодарности. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че по този начин няма да стане ако визираш лупа. Правилното връзване и двата да свирят едновременно е със сплитер. Нашия колега @Nikifena беше създал такова устройство изглежда така:

Guitar%20Splitter%20fr.jpg

Друг вариант е да ги вържеш стерео, демек ако имаш някакъв стерео ефект (процесор) преди кубетата тогава ще се получи интересно.

Много китаристи от голямата сцена ползват два различни усилвателя един чист а другия за мръсен. Но там е с A/B контролер и те не свирят едновременно.

Надявам се да съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П. П.

За протокола и DIY маниаците простичко Y сплитърче с буфер, тъкмо няма да има притеснения за дълги кабели а схемата е елементарна  :greenball:

http://www.paulinthelab.com/2012/04/buffered-y-splitter-veroboard.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Динакорд има сплитери, ще ти дадат каквото ти трябва. Ако го няма в наличност ще дойде за 2-3 седмици от Томан.

 

http://www.thomann.de/de/search_dir.html?sid=3395a2a571216fa839e7b68c6ac036c1&sw=spliter&x=5&y=4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш двата усилвателя да работят паралелно, тоест едновременно да минаваш през преамповете и на двата и всеики да си усилва поотделно все едно работят поотделно, ще ти е нужно да разделиш сигнала от китарата. За тази цел ти трябва сплитер, който ще стои след последния ти ефект и преди входовете на двата усилвателя или ако не използваш ефекти - между китарата и входовете на усилвателите. Удачен избор е Y-Not, който представлява A/B/Y превключвател. С него не само разделяш сигнала, но можеш да избираш дали да работи единия или другия усилвател или и двата едновременно. Освен това имаш вграден Buffer, в случай че използваш дълги кабели и/или ефекти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности за отговорите! 

Все пак  - ако идеята е да се използва Drive канала на Hot Rod през "loop"-а, от където сигнала отива директно "In"  на VibrosonicReverb /който от своя страна е само чист и няма "Drive", съответно няма и loop/?

Възможно ли е този тип свързване да навреди на лампите на Vibrosonic? 

Моля за малко повече информация относно начините за свързване на два усилвателя, със/без сплитер. Какви са преимуществата?

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стената на втората снимка мачка... Като порасна, ще си сглобя една такава и ще изселя кресливите си съседи :D 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо просто не пробваш различните начини и ще видиш кое как... според някои, схемата, която валяка е пуснал прецаквала звука на втория амп, според други пък сплитера с буфер прецаквал цялостния саунд, според трети пък простото паралелно свързване (с Y кабел) на два ампа било светия граал.... колкото начина, толкова(а и повече) мнения :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах каква е разликата между Y кабела и показаните от мен картинки, че да звучат различно???

Ей, по-голяма клоака от нета няма, да знаЙш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз лично не съм пробвал варианта с навързването - не минава ли през някакъв преамп сигнала преди да излезе на изхода? Защото при мен(на един амп от марка която мразиш :greenangel: ) Slave Amp изхода му е след някакъв буфер.

Редактирано от 7thString

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Бсолютно не минава през нищо, освен двата жака, които са паралелни или с по 68к на всеки. Което изобщо не се коментира, при входен импеданс на всеки вход по 1Мом.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имено свързване, както при стената с Marshall-ите имах предвид. Може ли малко повече обяснения, защо когато имаме включен кабел в първия вход на усилвателя, вторият веднага се превръща в изход? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно изход:

http://support.fender.com/schematics/guitar_amplifiers/Vibrasonic_schematic.pdf

Както се спомена просто входовете са свързани паралелно.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя своя опит и да ситематизирам.

 

1.Изполваме стерео ефект. Може би най-удачно един стерео хурус педал.

Това си го открих сам още някъде 93-94, като манията да пробвам различни неща е някъде от тогава.

Положителна черта - стерео хоруса звучи яко. Сещам се за няколко модела ампа с вграден хорус,

така реално го постигаме същото с два ампа.

Отрицателно, ако например се ползва стандартен бос хорус има лека деградация в сигнала.

Питър Корниш обаче мрази тру байпаса.

Ако сте някакъв супер франтик тон маниак, ще си купите някакъв бутиков хорус и ще се изръсите яко.

Ако не, ползвайте си Бос-а с кеф и да не Ви пука.

2. Сплитера е ясен, досега не съм ползвам и няма да ми се наложи.

3. ABY бокс , казвам и уай, за да може освен да алтернира между двата ампа и да ги дава заедно.

Лично съм се спрял на вудулаб за 4 -ри ампа, досега обаче не ми се случвало /налагало да свиря едновремнно с 4 усилвателя.

Кой знае някой ден, може да стигна до следният сценарий - Роланд джаз/Фендер тюб за клийн, Вокс за разкош, Маршал/Лабога за крънч и някой хай-гейн напр. Меса / Саймън Бредли и тн. Ако хептен стана гъзар и си наема някой за роуди.

Браян Мей свири с 3 лампови вокса и дикито в паралел.

4. Метода "на робовладелеца", който Валяка показа нагледно.

Май първо прочетох за него в гитар плейър или във фендер фронтиера, amp slaving/ aerosmith mothod-a.

Не, че китаристите на Аеросмит са го измислили, но явно са едни от първите, последователните и най-известните му ползватели,

затова така си му казвам (освен амп-слейвин). Вероятно пионерът отново е Джимарата( но той е слейвал мастер волюм маршали, без тайм ефкти)

Няма много общо с първите три( освен ползването на повече от един амп).

Идеята е друга - за база се взима преампа на "основният амп" И се ползват крайните стъпала и на останалите ( в случая на маршалите от снимката не е точно така)( те са мастер волюм и нямат пауър ам ин & аут).

Основният амп остава драй, сух, без ефекти.

Към подчинените, сигнала се смесва с време базирани ефекти.

Много е гот. Пробвал съм го на концерт.

Лоша страна, отново Ви трябва роуди(или сам си носите), съответният брой микрофони и добър озвучител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.