Jump to content
Българският форум за музиканти

Gregg

Members
  • Content Count

    532
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Gregg last won the day on January 12 2018

Gregg had the most liked content!

Community Reputation

283 Excellent

About Gregg

  • Rank
    Пристрастен

Previous Fields

  • Инструмент
    Jackson SL2H-BGF
  1. Ако ъглите са т.нар. Dumble style, на каквито ми изглеждат, гарантирано не могат да потънат в шпертплата наравно, ако не се дълбае.
  2. Там ще има поне два ампа с power scaling (един "прост" вариант и един с микроконтролер), обаче ще могат да се чуят само през реактивния товар и импулси/слушалки, защото друг вид свирня освен тази по време на демонстрациите не е разрешена.
  3. Други атенюатори - българското торпедо: 1U реактивен товар (100W) с 1% фиксиран атенюатор + модул с 16 импулса в едно. На изложението в София другия месец ще може да се чуе на живо. Междувременно ще пусна някои неща на ФБ страницата.
  4. Подобен похват съм виждал мисля в една версия на Digitech Whammy.
  5. Практически 1/ и 2/ са повече в областта на теорията, особено ще се отнася до приложения като един уа педал. Ако обаче се цели някаква по-голяма точност за дълъг период от време може би трябва да се вземат предвид. По детайлна информация предполагам може да се намери в нета. Относно 3/ там е въпрос на експерименти на слух, но също не мисля, че е нещо фатално.
  6. Преди години бях правил едни експерименти с "оптронен потенциометър" с два фоторезистора в един корпус и ползвах термосвиваем шлаух, но нямах нужда от голяма точност и не съм пасвал фоторезисторите, които все пак не бяха случайни. За целта ти препоръчвам да видиш схемата, която Меса ползват в Triaxis. Там има един операционен с обратна връзка към фоторезисторите, за по-голяма стабилност). Оригиналният оптрон с два фоторезистора е P873-13 на Hamamatsu (HTV), обаче него забрави да го намериш или ако ти попадне някоя бройка цената ще бъде най-малкото скандална. Патентът за "оптронен потенциометър" на Меса го има в нета - номер 5208548. В MEF има доста дълга тема по въпроса. Ако ти е интересно мога да изровя и платката със стойностите от архива си. Минусите на такъв потенциометър са: 1/ фотоклетките деградират с времето 2/ термозависими са 3/ внасят оцветяване, което е на вкус - може да ти хареса, а може би не. Затова впоследствие минах на "потенциометър с релета", но това вече е друга тема. За такова приложение обаче това едва ли ще се отрази много.
  7. Мисля, че в темата Цецо има един мой амп (и той далеч не е единствения), където има resonance + presence + режим на единия драйв канала с изключване на обратната връзка, така че в случая той най-добре ще каже кое как му звучи. Лично на мен отворени докрай resonance + presence не ми звучат както амп без обратна връзка.
  8. Нека сега на принципа "Ако едно нещо може да свърши по-лесно и по-прост начин, вместо по-трудно и по по-сложен начин", както и от чисто практическа гледна точка да обобщя следното: 1/ През последните 20 години и след няколко стотин детайла изрязани на лазер на различни места досега не съм имал случай някой да ми е отказал да работи с CDR файл. За други видове софтуер не мога да коментирам - за него и ставаше дума първоначално. В повечето случаи у нас никой не си прави сметка за времето, което влага за да си направи сам нещо и след това си мисли, че му е излязло по-евтино, обаче ако времето се остойности, тогава нещата започват да изглеждат по друг начин. Както казват американците времето е пари, но явно ще ни трябва известно време, за да го осъзнаем напълно. От тази гледна точка дори излиза по-евтино да си платиш някой да свърши определена работа, отколкото да вложиш няколко часа, за да се научиш сам как се прави и то без да си сигурен, че ще я свършиш както трябва. Не може, а и не необходимо всеки да разбира от всичко. 2/ Така както не е необходимо да си инженер, за да си смениш контакта вкъщи или да си архитект, за да си замажеш плочките, по същия начин не е необходимо да усвоиш най-сложния софтуер, за да си начертаеш едно елементарно шаси и то особено ако става въпрос за инцидентни проекти. Казвам всичко това и въобще влязох в подобна дискусия единствено и главно с цел да не останат с грешно впечатление онези, които тепърва са решили да се впуснат в подобни начинания. Същото се отнася например и за проектирането на печатни платки - въобще не е необходимо да се усвои Алтиум дизайнер (не дай Боже пък онова дърво Ийгъл - крайно непрепоръчително особено за начинаещи), за да си начертаете една елементарна платка за ефект например. Ако някой иска да го направи и се забавлява да усвоява по-сложни софтуерни продукти в това няма нищо лошо - дори напротив, но ако не желае или няма възможност, това не бива да го възпира, защото има и по-прости решения, с които може да се свърши същата работа. От тук нататък който каквото иска да ползва и здраве да!
  9. Който иска да се забавлява с Аутокад няма лошо. Просто отбелязах, че за подобни прости неща въобще не е необходимо да се вади тежката артилерия и работата може да се свърши с по-прости средства, но всеки да решава за себе си. На повечето места лазерът реже с точност до една десета. На практика за едно такова шаси не ти трябва по-голяма точност на софта. В крайна сметка става дума за една огъната ламарина, а не за дюзата на дизелова помпа. Това за "инвалидските" възможности на Корел няма да го коментирам, защото който го ползва е наясно как звучи подобно твърдение.
  10. Корел експортва във всякакви аутокад файлове включително DXF и DWG. Дори версия 9 ще ти свърши работа за такова нещо.
  11. Да чертаеш такова шаси с Аутокад е все едно да трепеш муха с оръдие. Ако няма някакви напасвания на отвори в 2-3 равнини (какъвто е случая) и един Корел върши работа, а и всички, които режат на лазер работят с корелски файлове..
  12. Няма проблеми, само да му оправя малко козметиката. И без това ще искам и Цецо да го пробва с неговите басове, така че смятам съвсем скоро да се обадя.
  13. Последно успях да напъхам една олекотена версия (без крайното и трафове) на 1176 в кутия 1590ВВ, напълно аналогово изпълнение, без СМД-та и импулсни, с висок входен импеданс за адаптери. Остава да го пробват музиканти на живо и да си кажат мнението.
  14. Благодаря. До такъв вариант се стигна след консултации с музиканти, които са редовно по сцените. По-сериозната част от проекта всъщност беше добавянето на МИДИ, за което както вече казах заслуга има Калата. В следващият проект към електрониката от този педал е добавен реактивен товар/ фиксиран атенюатор в 1U рак кутия.
  15. Здравейте, Отдавна имах намерение да направя нещо подобно, но то стана възможно след като АМТ пуснаха в продажба своят модул Pangaea CP-16. С помощта на нашия MIDI спец Kalata и по желание на ползватели беше добавено и MIDI управление. Чрез USB връзка в плейъра има възможност да се заредят 16 импулса (20msec, 24bit/48kHz). Латентността е 1.2msec. С помощта на фирмения софтуер има възможност за широк кръг честотни настройки на импулсите в реално време и добавяне на room response с различна продължителност. Дисплеят показва номера на активния импулс, а чрез бутоните UP и DOWN може лесно да се избере необходимият ви импулс, като начинът на изображение може да се променя между тип банка/присет (0-0/3-4) или последователен номер (1-16). Индикаторът на входното ниво позволява то да се контролира, за да се избегне клипване на ДАК-а на модула. Чрез ключа и потенциометъра Attenuation се регулира входното ниво при включване на педала в изхода на усилвател. Два вида стерео изходи - небалансиран/ за слушалки и XLR балансиран (с ground lift) за включване към миксер. Педалът се захранва със стандартно захранване за педали 9-12В.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.