Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Content Count

    784
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

yamaha last won the day on May 29

yamaha had the most liked content!

Community Reputation

160 Excellent

About yamaha

  • Rank
    Пристрастен

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,015 profile views
  1. Детайлите може би ще ги обсъдиш по-успешно с някой колега, който има същия или подобен модел. Ако беше някой от по-старите модели на Yamaha, Roland или Kawai, вероятно можех по памет (или с помощта на мануала) да обясня по-подробно доста неща, понеже през годините съм имал досег с много модели на тия 3 фирми, а и сантиментално си пазя все още някои техни култови модели :), докато от по-стар модел на Корг си имам понятие единствено от I3, понеже през 90-те ми беше попаднал един екземпляр за известно време. Вярно, наскоро си взех и един PA700, но менютата му нямат много общо с менютата на твоя модел. Както и да е, по това дето питаш - мануалът на PA50 SD в момента не е пред мен, но предполагам, че щом вече ти е зареден миди файла в секуенсера (Song Mode), би трябвало да натиснеш MENU-бутона и след това да смениш доста подменюта (ако помня правилно, в мануала май беше написано "Page 18", значи цъкаш 18 пъти), докато стигнеш до онова във втория ми цитат по-горе. След това слагаш на Trk : All и транспонираш цялото парче (без да се засягат ударните) със съответното количество полутонове от стойността на Value. Ако искаш да транспонираш само части от цялото парче, указваш това като ограничиш тактовете в S/E (start/end) параметъра по-долу, а с последния ред може да диференцираш дори и само конкретен тон (клавиш). Това е в общи линии...и да не забравиш разбира се после да си запишеш транспонираното вече парче преди да изгасиш клавира.
  2. Можеш да го направиш по 2 начина, но понеже сега нямам много време за писане, направо ще цитирам от мануала, а ако нещо не ти е ясно, после пак ще намина и ще обясня. Първият начин: Вторият е за предпочитане, понеже в първия се ползва System Exclusive, което се явява като предварителна команда, а не като физическа промяна на данните на файла.
  3. Каква е дилемата - нали и двата са балансирани, а разликата е само в буксите? Взимай в зависимост от изходите на звуковата ти карта (която не спомена каква е). Да, хубаво е да не са много дълги, но балансираните и това не ги касае чак толкова, а и нали са за монитори - не вярвам да ти трябва дължина повече от 10-15 метра заедно с обиколките. ;).
  4. yamaha

    S/PDIF на звукова карта

    В общата бройка входове/изходи винаги влизат и цифровите такива и затова вероятно са ти казали, че е с 4 (S/PDIF е стерео, респ. ляв и десен).
  5. yamaha

    S/PDIF на звукова карта

    Само да добавя, че е силно препоръчително да се ползват хубави и подходящи кабели, понеже с кофти кабел при аналоговия сигнал най-много да получиш малко шум и брум, докато при цифровия направо ще имаш загуби на данни. P.S. А относно "... не можах да намеря никъде в интернет инфо..." - това в 2020-та изобщо не мога да го повярвам. :)
  6. Във форума има доста колеги, които със сигурност са много по-сведущи от мен в схемотехниката, но тъй като въпросът ти е сравнително елементарен, ще се опитам да ти отговоря опирайки се на общата си култура и скромния ми опит. Да, щом и двата са с еднакви омове, омажът ще стане 16 при серийно свързване (или 4 при паралелно), а мощността от усилвателя би трябвало да се разпредели в съотношение 50:50 между двата говорителя - това мисля, че и сам може да си го сметнеш. Преди доста време бях разглеждал схеми в една статия, показващи как се разпределя мощността (и как се променят омовете) при различни видове свързвания и различен брой говорители. Ако се сетя къде го бях чел, ще се опитам да поместя линк към статията или поне да пейстна таблиците, които са точно за третокласници. :)) Едит: Намерих статията с таблиците, а дали говорителите са съвместими като показатели и тънкостите при свързването - това най-добре да ти го обяснят майсторите на форума, че наскоро един колега беше навързал някакъв бас и пищялки без филтри и се чудеше защо пищялките заминали малко след пробата.😄
  7. Знам, че покрай проекта ти от другата тема си доста навътре в механиката и сензорите, затова мисля, че ще ти е интересно да хвърлиш поглед върху един синтетичен тест с фиксирани грамове върху клавиатурите на 4 пиана (Ямаха, Кавай, Роланд и Касио) от ниската част на средния клас...или високата част на базовия клас - въпрос на виждане. :) Клипчето е от вчера и пак е от същия канал като онова предишното клипче. П.П. За мен поне беше интересен факта, че когато преди време взех за жена ми 2 пиана на Касио (преди карантината преподаваше пиано на деца), несъзнателно съм установил, че тази марка е с по-подходяща клавиатура за малки деца, отколкото клавиатурите на други марки, които имам или с които съм имал досег, тъй като е с добра репетиция и лесна за управление. Сега в тоя синтетичен тест видях, че от 4-те марки единствено Касиото има необичайно леки черни клавиши - точно тия, дето най-малките деца натискат най-трудно.
  8. Понеже тия дни всички си седим вкъщи и скучаем (вероятно някои ; аз - не 😎), реших да ползвам тази тема на колегата дето питаше за Медели-то дали става за обучение на дете. Въпреки че доста сме писали на тази тема, мисля че е подходящо да поместя едно клипче на един пич, дето отдавна съм абониран за Youtube канала му, понеже непрекъснато прави ревюта на едни от най-скъпите модели акустични и дигитални пиана и рояли. Та в случая клипчето е предназначено единствено за най-несведущите по въпроса с пианата - кое става и кое не става и които не са наясно, че за обучение не е достатъчно да вземат някакво си евтино пиано с 88 клавиша дето досущ прилича на всички останали пиана с 88 клавиша, има опции като MIDI и BT, поддържа мобилни приложения, че даже и тембърът на пианото му е съвсем приличен. В случая става дума за "Williams Legato III", модел който се продава за около $250, а някъде и за по-малко, което е изкушаваща оферта за човек, който не е много сведущ с материята. За тези, дето няма да имат търпението да изгледат клипчето, ще кажа само изводите - когато липсва хамър опцията в клавиатурата е абсолютно невъзможно да тренираш равни линии, да правиш изграждания и всякакви други задължителни неща при един системно обучаващ се и в крайна сметка такъв инструмент остава единствено за забавление и хоби, но за нищо по-сериозно. Оставям въпроса, че и между различните хамър клавиатури има големи разлики в обратната връзка със свирещия, но дори и лоша хамър клавиатура е в пъти по-добра за обучение, отколкото такава без хамър. Това е в общи линии, а който има желание може да хвърли един поглед и на клипчето. Williams Legato III
  9. Похвално...поне на другите евентуално желаещи може да свърши работа, пък то и почти никой не пише нищо покрай карантината.
  10. Искаш да кажеш, че си ги свързал без филтри?🤤 П.П. Всъщност то си е написано, но не ми се вярваше че си го осъществил по "дърводелския" начин.
  11. yamaha

    yamaha psr 730

    По принцип имам доста опит със синтезаторите и аранжорите на Ямаха още от времето, когато не ги оборудваха дори и с флопи. PSR-730 е доста стар модел и съм забравил какъв формат файлове приемаше, но ако се водя по горната табличка, май работи само с 'юзър'-окончанието. От друга страна преди малко разгледах базата си данни от стилове за различните модели и ми попадна една стара папка с нашенски стилове за PSR-730, в която файловете си бяха с разширение .STY. Понеже тази папка я имам от някой колега, нямам представа дали кийбордът директно ще ги зареди или навремето някой просто ги е конвертирал до стандартния стил-формат, но не пречи да пробваш. Качих ги тук.
  12. По закона на Мърфи е почти сигурно, че в магазина няма да има никакъв брум.😎 А иначе наистина основната част от брумовете и шумовете се дължи най-често на несъответствията в масите, но....и на лоши кабели, кабели до трафове + още доста причини.☺️
  13. yamaha

    yamaha psr 730

    Не става ясно кое точно те затруднява при зареждането на файлове - не ти е ясно как става, флопито не ще да зарежда или нещо друго... По второто:
  14. Слухът ти си е съвсем наред, просто досега не си му обръщал внимание...нещо като момента, в който човек за пръв път чуе гласа си на запис и се пита дали този странен глас е наистина негов.🤣
  15. Хммм, а как точно трябва да звучи една малка възходяща или низходяща секунда, при положение че попада в групата на дисонантните интервали. Естествено, че ще имаш биене на двете близки честоти след като това е най-малкия възможен интервал на темперираното пиано.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.