Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Content Count

    752
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

yamaha last won the day on August 26

yamaha had the most liked content!

Community Reputation

146 Excellent

About yamaha

  • Rank
    Пристрастен

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

710 profile views
  1. Едно кратко мнение и от мен с препратка към първия пост. Нещата ти са приятни за слушане, но не са комерсиални и са инструментали - най-неблагоприятната ситуация що се отнася до предпочитанията на медиите в настоящия момент. Далеч съм от мисълта да те насочвам да пропееш в някой комерсиален стил и просто обяснявам защо няма интерес от страна на радиостанции и сайтове към чисто инструментална музика в такъв стил.
  2. Само да добавя, че при старите акустични инструменти освен визуална преценка на състоянието им има и още един тънък момент, който не бива да се пренебрегва. Баща ми навремето акордираше пиана и покрай неговата дейност съм попадал на много стари пиана, които дълго време не са били ползвани. Външно някои от тях си бяха уж ОК - всички струни са налични, клавишите нямат отлепвания или дори пожълтявания, здрава лира, работеща система на чукчетата и т.н. Но в момента, в който започне акордирането се оказва, че вирбелите просто не държат - таман се хване някакъв строй и първите настроени вече са паднали с почти половин тон. Няма как да се знае докато не се почне с акордирането - когато изпускат е голяма мъка, а понякога положението даже е неспасяемо. ;( Едно старо пиано не е като една стара цигулка - когато не се ползва с години, не му се се прави периодична профилактика или не му се осигурява подходящата влажност и температура - то просто си заминава малко по малко.
  3. CyberGene е напълно прав - няма как по външна снимка да ти кажем какво му е състоянието и дали си заслужава цялата врътка. Нека го погледне специалист, да види каква е механиката, в какво състояние е и тогава да решиш дали си заслужава да вкараш немалко пари за възстановяването му.
  4. Според мен щом ще го ползваш напълно любителски и не държиш на екстри, които качват цената - спри се на някое от първата група. Новите "S" модели на Касио са ги подобрили доста като саунд , клавиатурите им са добри, но като цяло отново дават малко по-плосък звук ако ги сравняваме с Ямаха и Корг примерно. А всъщност като не искаш екстри, защо си включил във втората група S350, който всъщност е хибрид между пиано и аранжор?
  5. ...и дето да гадаеш дали ще се размаже или не - най-добре драсни нещо някъде с перманентен маркер и след това пробвай да го лакираш. Ако се размаже, търсиш лак на друга основа и т.н., щото директна проба на сляпо върху автографа не е много добра идея.
  6. Пробва ли да изолираш с изолирбанд масата на щепсела на лаптопското захранване? Доста често проблемите идват точно от там, а като казвам "масата" имам предвид третия страничен извод - сложи му 2 пласта изолирбанд (понеже лесно се къса) и пробвай.
  7. Ако става дума за Musicworld (Динакорд), доставката ще му е безплатна предвид цената на 'мини'-то, а BabyThomas е прав, че може да го докарат от Томан, тъй като аз също съм получавал поръчки от Musicworld, които си бяха направо с етикетите на Томан.
  8. yamaha

    Фукня

    Така е, директно във форума не се вижда - трябва да се цъкне на линка към Инстаграм и чак тогава излиза.
  9. Преди да са заключили темата да кажа, че която и карта да си вземеш от тези, дето гледаш и ще гледаш, ще получиш това, което очакваш. Просто наблегни на стабилността на драйверите (прочети малко ревюта - там хората споделят достатъчно за проблемите си) и опциите (реши сам за себе си за какво и как ще я ползваш сега и в бъдеще). И не на последно място - тъй като качеството на една система се определя от компонента, който е най-зле (микрофон, монитори, помещение, слухов и практически опит на работещия и т.н.), прецени ако вземеш някоя достатъчно добра, но по-евтина карта, какво от останалите неща би могъл да подобриш със спестените пари, тъй като комплексното оборудване на едно висококачествено студио за записи е скъпоструваща операция, която далеч не се изчерпва с една хай-енд звукова карта. П,П. А това, че на тоя етап можеш да се учиш на Зуум-а е малко като да се учиш да караш кола, ползвайки мотор, понеже това е уред, създаден със съвсем друга цел - един вид, приеми го като един скъп диктофон.
  10. @xVEGANx, така като гледам - в началото тръгна от няколкостотин лева, но май ще завършиш на няколко хиляди. А иначе "антилопата" правят хубави продукти с хай-енд компоненти, което резонно рефлектира и в цената им. Имам познат, който работи във фирмата и преди време ми предлагаше да ми дава техни продукти да ги тествам и да връщам отзиви относно работата им, бъговете и т.н., но честно казано нямам много време да работя и като бета-тестер...иначе ми беше любопитно да ги сравня с тези, с които работя, пък и имах опцията след тестването да ги закупувам на преференциални цени.
  11. Според мен си скромен в процента. Аз до този извод стигнах още преди 20-тина години, когато един колега, дето свиреше по ресторантите дойде да си прави някакви демота при мен, но след записа, като започнах да слагам EQ-та тук-там, нещо не му хареса и се почна - "...не, така го искам...а, не...дай повече среда....ааа, не...много е, дай повече ниски....чакай...не...абе нещо не ми звучи...". След 5 минути "дай-не" ми писна, понеже го усетих, че сам не знае какво иска и му казах - "Глей' сега - понеже виждам, че си наясно какво искаш - ела тука до компютъра и казвай конкретно къде-какво, а аз само ще местя докато ти хареса"...и тайничко натиснах байпаса. И се почна : "Дай малко нагоре в 3 килохерца" ...аз местя и питам "Така харесва ли ти?", той - "Добре е, дай сега малко високи към 10 килохерца, ама много малко"...аз пак местя бавно плъзгача, а той "Стоп - идеално е така" - и така по цялата честотна лента с включен байпас - психоакустика се нарича, но иначе резултатът след местенето от негова страна много му хареса. Та след лирическото отклонение (което исках да сложа в спойлер, ама така и не го намерих къде е) и аз да кажа на колегата горе, че нито той, нито друг ще хване на ухо разликата между второ и трето поколение, така че да се съобразява само с цената и екстрите дето му трябват - разликите са малки, но ако примерно тия 2 изхода, USB-C-то или Air-функцията на предусилвателите дето са в повече в новия вариант много му трябват, да взима 3-то, ако не - да спести малко пари, понеже в днешно време вече почти всички карти ги докарват на звук.
  12. По първото - не. Клавирът не е от висок клас, че да може да си зареждаш саунди - най-много миди файлове и стилове, но пък той по дефолт е зареден с доста голямо количество саунди, та няма да ти е кой знае какъв проблем тази липса. По второто - "graded" означава единствено, че клавиатурата е "градирана" (с разлика между ниските и високите тонове) и нищо повече, а "soft touch" мисля, че сам може да си го обясниш какво е, а и няма как "пиано" с тегло под 6 килограма да има и хамър. Клавиатурите на двата ти избора определено се различават на пипане, но по мое мнение NP-32 е далече от желаното за реалистична 'натоварена' клавиатура. Освен това ми се струва, че сам не знаеш какво точно ти трябва понеже май сравняваш лимузина и баничарка - едното си е натурално пиано с 10 саунда и толкова, а другото е самосвирка със стилове, няколкостотин саунда, арпежиатори и т.н.
  13. yamaha

    Cakewalk Sonar

    Да, това сме го коментирали в темата...както и че работи само на 64-битови версии на OS. П.П. Някой пробвал ли е вече техния онлайн мастеринг, че опитах с едно кратко демо (като wav и mp3), но все ми изписва "File cannot be processed"?
  14. Покупката от утвърдените онлайн магазини като Томан, Мюзикер, Динакорд, Гиър4Мюзик и т.н. е напълно сигурна, така че може да не се притеснявате за доставката и състоянието, в което ще получите инструмента. Що се отнася до този вид пазаруване на пиана, слушалки, микрофони, тонколони и др.. подобни...ситуацията е малко като тази на котката в чувала - никога не знаеш какво ще излезе от там. Колегата съвсем правилно те насочи ако имаш възможност лично да изпробваш инструмента преди да го купиш. Като пример мога да споделя лични впечатления, тъй като тази и миналата година купих няколко пиана за домашни упражнения на деца...всъщност по-точно - родителите ги купиха по мои препоръки от даден списък с подходящи модели, а аз реално съм купил само едно пиано лично за мен. Та...едно от пианата беше третото от списъка в първия пост - PX-770. Когато го получиха, отидохме с жена ми на гости и междувременно посвирихме малко да го пробваме. Моите впечатления бяха доста позитивни - хубава и добре реагираща клавиатура, нелош тембър на пиано като за Касио, разбира се с типичния леко изтънен и малко стерилен звук, характерен за марката. Понеже имам поглед върху по-старите модели на Privia, мисля, че в PX-770 звукът е с 1 степен по-добър, особено за цената на пианото, така че като цяло може да се каже, че ми допадна. Жена ми от друга страна, тъй като е свирила на всякакви пиана и рояли (и електронни, и акустични) имаше някои забележки, но все пак нека не забравяме, че това е пиано от ниския клас с много приемлива цена. Така че хората и претенциите им са различни - на някой не му допада звука, на друг "пипането" на клавиатурата, на трети - функциите и поради това предварителният досег с инструмента е силно препоръчителен.
  15. Всъщност и двамата сте прави. Колкото повече звукопоглъщащ материал се сложи в едно в едно помещение - толкова повече ефект ще има. От друга страна по метода "така сигурно ще е по-добре" може да се допуснат грешки (и аз съм ги допускал преди време), но пък може съвсем случайно и да се улучи положителния ефект. Моето студио е малко - 'контрол румът' ми е 4х4 м (след изолацията дори по-малко), но само под пода имам 100м2 вата на листове + физическа изолация от самия под (истинския), а по подобен начин са обработени и стените, което ми позволява спокойно да работя и през нощта, без да притеснявам съседа отдолу. А относно разстоянията (празни или запълнени) - те също си имат значение в цялата ситуация с акустиката и звукоизолирането. За пример мога да дам моя прозорец между 'контрола' и 'студиото'. Когато го правех, реших да е с четворен стъклопакет с дебело стъкло (6 или 8мм...вече съм забравил...), като самият стъклопакет е оформен 2 х 2 с разстояние 30 см между двете двойки и като бонус - всяко от стъклата във двете двойки е под различен ъгъл едно спрямо друго. Звучи сложно, но всъщност изработката не беше много трудна, тъй като при мен всичко е от дърво, което се обработва лесно. Като резултат прозорецът се получи доста сполучлив и не пропуска никакви звуци между двете помещения дори и при силно викане. Всъщност сега ще щракна една снимка на празното пространство за добиване на някаква обща представа...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.