Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Content Count

    833
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

yamaha last won the day on January 14

yamaha had the most liked content!

Community Reputation

185 Excellent

About yamaha

  • Rank
    Пристрастен

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,256 profile views
  1. По-скоро тук става дума за ъпгрейдната версия на оригиналните М6 на фирмата. Доста фирми правят MKII, MKIII,... версии на първоначалните си модели, които са имали (или нямали) успех сред купувачите. Аз самият нямам представа как свирят оригиналните или ъпгрейднатите слушалки на тази фирма, но понеже съм имал цитираните по-горе слушалки на Sennheiser , нищо чудно тия на Mee Audio да свирят и по-добре, понеже изобщо не бях очарован от звука на HD 201, което е напълно естествено предвид, че са възможно най-евтините в ниския им клас.
  2. Съгласен съм напълно! Всичко се свежда до това какво и колко има в главата и в пръстите - когато има достатъчно и на едното, и на другото място, дори едно базово пиано може да просвири така, както не може и най-добрият инструмент с някой друг.
  3. Само да вметна за това, на което вече сте се натъкнали...Преди години и аз се повлякох по алибаба-то, предвид драстично по-ниските цени, но след няколко опита да намеря продавач, който да ползва куриер с прилични цени, се отказах. Това е основният проблем на алибаба - шипингът, който почти винаги е много по-висок, отколкото струва някой евтин продукт, който човек иска да си вземе от там. Има някаква далавера при по-скъпите неща, на които високия шипинг не натежава чак толкова, но за евтините не виждам много смисъл и за тях отдавна ползвам или алиекспрес, или ибей. Друга алтернатива е таобао, но е доста усложнено, понеже трябва да се ползва подходящ агент и накрая като си платиш комисионните (и евентуално ако тук ти приберат ДДС-то и разни други такси), нещата не излизат толкова изгодно, колкото ти се е струвало в началото.
  4. yamaha

    Знаете ли как ?

    Мерси, има още някои неща, които бих дооправил, но май само аз си ги знам. :) ...като за live-клипове и първи опит от моя страна с толкова много деца, горе-долу се справих.
  5. yamaha

    Знаете ли как ?

    Досега не съм ползвал ДаВинчи, но съм чел доста добри отзиви и ревюта и знам, че има съпоставими по брой и ефикасност опции с платените програми. Това, което се каза по-горе за предпочитанията го споделям напълно - кой с каквото си е свикнал, върши му работа и му харесва, нека работи с него, а същото важи и за програмите за смесване и обработване на аудио. Щом дадена програма не те спъва при работата и бързо действаш с нея, не виждам много смисъл постоянно да скачаш от една платформа на друга, освен ако не разполагаш с много свободно време и искаш постоянно да разучаваш нови продукти. А относно оня клип с многото деца дето ме озори, грешката ми беше, че не си направих труда преди да наредя клиповете на децата, да рендерирам всичките в еднаква резолюция и FPS, но от тук нататък ще го правя ако трябва да подреждам повече от 15-20 броя, които вървят в синхрон. Всъщност вече ми разрешиха да кача клипчето и който има интерес може да му хвърли един поглед. Не е много огладено понеже имаше срок за предаването му, а и някои функции на "Премиера"-та ги учех в движение, но като цяло бива. П.П. Някой да ме открехне как се вмъква клип в пост, че никъде не намерих тая опция.
  6. yamaha

    Студийни Монитори

    Точно това имах предвид - може би за този клас монитори не най-близо, но малко по-близо и по-равно. Все пак на тях основно няма да слушаш музика за кеф, а за да смесваш и да имаш по-реална представа.
  7. yamaha

    Студийни Монитори

    Тъй като и аз изгледах едно сравнително видео - така на ухо, каквото и да вземеш, няма да сбъркаш. Разликите са минимални и ми се струва, че тия 5 херца (48vs53) в ниската част на XT-то няма да ги усетиш много, по-скоро ще усетиш едни 2-3 децибела в повече във високата област на XT (някъде около 12-14 kHz), но само в определени стилове. Въобще няма кой знае колко много различия. Пак повтарям - тия ми изводи са само на слух от сравнителното видео, без да съм имал пряк досег с двата чифта. Edit: Понеже първия път слушах теста само през моите NS-10M studio, които са дори по-зле откъм баси, сега пуснах теста и през едни midfield монитори, които слизат доста надолу, но отново потвърждавам казаното по-горе, че в ниската част няма голяма разлика между двата чифта. Само на определени стилове E5 звучат малко "по-затворено" от E5 XT, но не мога да кажа дали това не е по-скоро предимство, отколкото недостатък. Ситуацията мога да я сравня примерно с 2 модела слушалки на AT - ATH-M40x звучат доста по-затворено от ATH-M50x, но ако трябва да избирам между двата модела, бих се спрял на първия.
  8. yamaha

    Знаете ли как ?

    Сега покрай ковида ми се налага да обработвам доста видеоклипове. Миналата седмица имах задачата да събера около 40 деца, всяко записало песента вкъщи с телефон и да ги кача върху сингбека. По принцип няма кой знае каква философия в тези "мулти-клипове", проблемът беше, че видеоредакторът, с който работя има лимит от 10 PiP в единица време и се наложи за около ден да разуча основното от Adobe Premiere, за да мога да ползвам него. Доста се озорих, понеже всяка манипулация беше умножена по 40, а и машината ми не е толкова мощна и след наслагването на 20-я поток вече започваше да лагва, но накрая мисля, че се получи добро клипче и хората останаха доволни. Така че съветът ми е ако имаш възможност да ползваш Премиера-та - като усвоиш интерфейса, лесно се работи с нея. П.П. Всъщност друг голям проблем беше, че всяко дете си беше пуснало началото на записа по различно време и нямах пълен материал за началата, а същото беше и за краищата, но...проявих въображение... Освен това някои клипове бяха в 4к, други във full HD, трети в някакви нестандартни резолюции, с най-различен FPS, някаъде бучаха климатици, имаше разни дефекти или странични шумове тук-там, та се наложи и доста предварителна аудио работа. Понеже е предвидено като поздрав за Коледа, все още нямам право да го качвам където и да е, но ако имате интерес да му хвърлите един поглед, след няколко дена вече ще имам...А иначе Baby Thomas е прав, че не е много елементарна работата...не само със синхронизацията, но и с ефектите - да направиш фейд по различно време на всеки прозорец, да ги завъртиш всичките по някое време, да изкараш солиста или някой дето прави импровизации на преден план точно навреме и т.н. Времеотнемащо е отвсякъде...
  9. yamaha

    Избор на аудио интерфейс

    Влезнало е в списъка заради китарната екстра, сигурен съм...
  10. Да, случвало ми се е и това покрай ваденето на затрити файлове - примерно след формат на дяла, доста от файловете които уж излизат в програмата, след това обаче не тръгват (ако са музика или видео), но това е при по-сложни проблеми след припокриване или форматиране. Ако колегата има късмет, с тия "90 и кусур процента ОК" диск, би трябвало да си възстанови изгубената информация...може би не цялата, но най-вече това дето му трябва.
  11. Това още веднъж ме убеждава, че който си го може, няма значение на какъв стол свири, понеже го може даже прав. По тоя повод се сещам за Кори Хенри, който съм го виждал да свири на всякакви столчета, с раница на гърба или прав. Постановката му е под всякак критика, на много от клиповете се вижда как пръстите му изобщо не са закръглени към клавишите, а почти изправени, но това не му пречи да изкара такива пасажи, за които аз мога само да си мечтая. Ето едно примерно видео от тестването на софтуера на Соникскейпс, където сменя тембрите и прави разни импровизации в съответния стил. Оставям настрана, че по някой път на някое убийствено соло изобщо не гледа клавиатурата, но ставаше дума за постановката, а тук се вижда от близък план това, което споменавам. https://www.youtube.com/watch?v=feV05DnocjM&feature=youtu.be Може би плоското поставяне на пръстите му идва от това, че всъщност основният му инструмент не е пиано, а орган, но и с пианото се справя прекрасно, а пък с органа е практически недостижим и гледайки клипчета като това второто и с каква лекота го постига, винаги оставам с чувство за дълбока непълноценност. https://www.youtube.com/watch?v=T15YTEVvJes
  12. Бих те поправил само в частта с процента - по неговите думи не ми се струва положението да е чак толкова прецакано, така че при правилни манипулации с правилната програма бих заложил на 70-80+%....разбира се в зависимост от конкретния проблем, който му се е получил. За последните 20 години много пъти ми се е налагало да възстановявам информация от прецакани дискове и дялове и досега само веднъж не ми се получи с един диск на Сийгейт, който беше чисто нов в гаранция, но с объркан от фирмата фърмуеър (поместиха поправения впоследствие на сайта си с извинение към всички засегнати), който след определена бройка рестарти просто убиваше диска, който пък дори спираше да върти даже и двигателя. В останалите случаи почти винаги съм вадил всичко загубено...Конкретен пример от миналата седмица - на един външен диск без да исках му размърдах USB кабела, получих син екран и след рестарта дялът, върху който записвах вече го нямаше, операционната каза, че не е форматиран и предложи формат, на който вътрешно отговорих "Да бе, да...". Със сервизна програма успях да видя, че файловете са си там, но дялът има доста системни грешки, вкл. и един новопоявил се лош сектор, така че се почудих дали да не обединя загубения дял с видимите файлове със съседния, който операционната го виждаше, но все пак реших да се опитам да го възстановя и да стане пак видим за операционната, което за късмет се получи от първия път и отново всичко е точно. Това разбира се беше едно малко проблемче, но при по-сложни, когато и програмите не виждат дяла и файловете, човек трябва да се въоръжи с търпение и време, да пусне пълен скан за загубени файлове и след многочасово сканиране да се надява, че файловете му ще излязат на екрана и ще може да си ги копира на друго устройство. Жалко че не съм в София за да се опитам да помогна на колегата с проблема и само да мога да му пожелая късмет и успех с възстановяването. Само наистина, кой каквото прави с тоя диск - нищо да не се записва на него за да не припокрие важните файлове с песните.
  13. yamaha

    Избор на аудио интерфейс

    Хубаво, че вече имаме опцията за пробване и връщане, едно време нямахме такива екстри тук...даже имам един познат, който винаги купува едновременно по 2-3 модела от различни марки, оставя си това дето му харесва и връща останалите.
  14. yamaha

    Калъф за Roland FP-30 BK

    Да, видях малкото несъответствие, но понеже вътрешно омекотяването на тия чанти е с дунапрен, който когато се натисне при затварянето, отваря още няколко сантиметра и съм почти сигурен, че така пианото дори ще стои доста плътно без да се мърда по дължина и ширина. По-важни са дължината и ширината, а дебелината би могла да плува минимално ако няма точно изработен по всички размери калъф. Тези двата, които сте дали мисля, че ще свършат работа поне по размери и външен вид, но нали казахте, че нямало в Мюзикер - да не би да сте търсили фирмен на Роланд за FP-30?
  15. yamaha

    Калъф за Roland FP-30 BK

    В Томан например - имаш и 20 евра пътни обаче...което всъщност е ценово съпоставимо и ако го вземеш от тукашен магазин. Примерно може да попиташ в Динакорд дали е наличен (въпреки че уж го имат на склад) или пък този в Радослав мюзик евентуално също може да стане. От личен опит мога да те посъветвам, че какъвто и калъф да вземеш за твоето пиано (което е с чисти размери 1300x284x150mm), винаги вземи калъф с малко аванс отвсякъде, понеже дълго пиано трудно се напъхва всеки път в чанта, която е точна по размери. Освен това предвидѝ, че трябва да носиш и поставката за нотите, педала и адаптера, така че един голям страничен джоб си е почти задължителен.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.