Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Реших да мина изцяло и само на 4x12.Имам нужните говорители затова реших да спретнем кутия по възможно най-добрия начин.Материала е 18мм шперплат от парен бук.Сглобките са finger joints.Задно монтиране на говорителите с шипови гайки.Навсякъде допълнителни вътрешни летви.Grill cloth + piping.

Снимки биха помогнали на много ентусиасти и diy любители :)

Кабинета звучи страхотно.

Инджой :)

 

2v96lwz.jpg

 

2b16av.jpg

 

1h9uug.jpg

 

104kspv.jpg

 

28te5jt.jpg

 

166j8jt.jpg

 

oruiy8.jpg

 

2yy9qmc.jpg

 

2evdy14.jpg

Отговорено

Браво на Марин.От къде го намери този парен бук-колко тежи и колко струва?Чакам отговор тук или на Л.С.

Атанас-Асеновград.

 

MOD EDIT: Моля, използвайте бутон Нов отговор и не цитирайте предходното мнение, както е според правилата на форума!!!

Отговорено

Благодаря :)

Бука е от Варна.Струва към 70(+)лв лист 2м/1.4м(мисля).За 4по12 трябват 2 листа... :wallbash:

А за тежестта - ужасно много.Целия кабинет със сигурност е над 50кг, но пък звучи супер.

:cheers2:

Отговорено

Кабинета изглежда страхотно, а съм сигурен, че и звучи така. Имам само две питания. Кабинета не излиза ли същата сума като закупен готов продукт ? И освен удоволствието от това, че си си направил точно това, което искаш има ли друга разлика от фабричния продукт ? Във томан имат кабинет Харли Бентън 4х12 с 4 Селешъна за доста прилична сума.

Отговорено

@ultramega - Благодаря ти :)

 

@MARK B - Наистина е стряскаща.Това е единствения минус, но си заслужава.

 

@metalhammer - Ужасно си прав.Втория кабинет 4x12 е в процес на изработване(отнема около месец).Той ще бъде с малко по-различна конструкция и като е готов, ще приложа информация за него в тази тема.Догадки за цвета?... нещо с р... :)

:cheers2:

 

@Belgarad - Всички кабинети на пазара се различават по малки параметри.Едни са от различно дърво, различна дебелина, различни размери, които за традиционния 4по12 варират с по 1-2 сантиметра.Различни сглобки и вътрешна конструкция.Поне говорителите са еднакви...Но малките разлики дават отражение на звука(чуваемо).

На мен допадна много меса ректифайър традишънъл кабинета(сега са го кръстили Стилето).Точно неговите параметри и конструкция използвах, като добавих от себе си finger joints, а не техните dado joints.С удоволствие ако някой има такъв, бих сборил моя кабинет с него.По мои уши, звука на моя е същия, но с една идея повече бас и "дървеност"(в добрия смисъл), което според мен се дължи на разликата в дървото.

Сглобките на моя са finger joints+лепило+вътрешни летви+лепило+видии.Просто неразбиваем.

Харли бентъна 4по12 има пак селешъни, които принципно са същите(в случая не са, защото моите са 3 ипсуич и един китайски за цвят, докато на харлито ще са китайчета), но кутията му е с малко по-малки размери, по-некачествен шперплат, по-некачествена конструкция, съмнително качество колелца и дръжки.Струва 670лв.

Моя излезе като материали всичко на всичко 1100лв(грубо).Месата е на цена 2800лв.(в тази сметка не се калкулира труда ми.Ако го калкулирам, то пак бих се вместил в 50% от цената на месата).Та ако някой иска да си поръча :) лс.

:virtuoz:

 

@Nikifena - Благодаря ти :metalist:

Отговорено

Изглежда страхотно!

 

Изключително много се радвам да видя, че не е облепен със сива, мъхеста материя! Предишните ти произведения ми изглежда като "обърнати с вътрешната част навън".

 

Браво!

Марински

Отговорено

Да внеса малко разнообразие сред хвалбите :). Добре е...90%.

-Не виждам винт на задната стена, който да закрепи централната греда, за да има смисъл от нея.

- Защо високоговорителите са монтирани отзад, след като има предна решетка с достатъчна дебелина, която да ги скрие? За да се завиват 1000 винта на задната стена и да не е идеално закрепена?

-Задното монтиране има и друг проблем. Стълбът въздух, които се намира в дебелината на предния панел и ръбовете, предизвикващи дифракция и интерференция в определен честотен диапазон.

Предното монтиране ще:

Позволи да се залепи задната стена, с което ще се заздрави конструкцията и ще се залепи централната греда, за да има смисъл от нея.

Достъпът до говорителите ще е лесен и удобен.

Ще се подобри акустичното оформление.

Ще се премахне неоходимостта от завиване и отвиване на голям брой винтове, а липсата им ще спести някоя стотинка.

 

Оптимизацията на конструкцията не е за пренебрегване, защото може да се олекоти конструкцията, (за което беше направена забележка), и кутията да стане по-евтина и лека, без да си влошава качествата.

Тук може да се произнесат механичните инжинери (сред коментаторите има такива), които се очаква да са наясно със науката наречена Съпромат. Ако се добавят и малко знания по електроакустика може да се получи по-добро решение.

 

Всичко това е градивна критика, без да се неглижира стореното до тук.

Успех!

Отговорено

Не съм сигурен, че разбирам правилно това мнение, но ако става дума за front mounted vs. rear mounted говорители, то вторият избор по-често е предпочитан, защото за това приложение в повечето случаи звучи по-добре, което е основен приоритет. Отново напомням - китарните озвучителни тела нямат за цел вярно възпроизвеждане на сигнала от усилвателя, оцветяването е търсено.

Отговорено

^^ Това с централната греда и аз го забелязах. Предположих, че ползва напрегната конструкция. Тоест гредата излиза една идея по-напред. Тогава при завиване на болтовете, вътрешната греда ще "издуе" задния капак и плоскостта с говорителите отпред. А те имат и най-голяма площ и съответно би трябвало напрегнатата конструкция да намали нискочестотните резонанси на кутията. Ако е направено така де. Не, че разбирам от акустика, но така предполагам.

 

Parni_Valjak като подхвана с критиките, бих споменал, че на такъв бокс му подхождат хубави букси. Тия пластмасовите не са за там. Сложи метални или заключващи на Neutrik.

Отговорено

На мен ми харесва, въпреки че не съм фен на Mesa, а предпочитам Marshall и съответно - брезов шперплат.

Nikifena е прав за задната греда - служи за намаляване на трептенето на предния и задния панел при 4x12 кабинетите. При старите кабинети на Marshall е имало залепена оребрена гума на края на гредата, а сега просто я правят малко по-дълга, за да опира плътно в двата панела.

По отношение на задното монтиране на говорителите - ако са отпред това означава, че рамката с плата ще трябва да може да се сваля или да се премахне и да се сложат грозни метални решетки на говорителите, които ще навярно ще променят звука. Тази конструкция е изпитана - рамката се сваля само ако е повреден плата и трябва да се смени. Неудобството е, че за смяна на говорител трябва да се развият всички винтове на задния панел. Може би звучи по-добре, както казва sw1tched. Ако имаше проблеми китарните кабинетите нямаше да се правят повече от 50 години по този начин.

Отговорено

@liquid_death не съм съгласен само с нуждата от свръх здравина. Моя опит с различните по-евтини кабинети (няколко съм имал възможност да ползвам) показва, че колкото и китайски да са, с дистера на MAX всички звучат еднакво. Пък и са достатъчно здрави да ги размъкваш по репетиции и концерти. Но ако имах свободни пари бих си поръчал като твоя кабинет, но за съжаление за сега съм принуден да си свиря с моята леко модифицирана Елка 2x12.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.