alexsis Публикувано Март 2, 2011 Публикувано Март 2, 2011 Бих искaл да попитам по-знаещите тук, какви скали акорди и т.н. да използвам за да съчиня собствено, мелодично соло в стил Slash или Kirk Hammett ако е вазможно ...Свиря от почти 1 година, ходих и на уроци но не се получи между мен и учителката и се отказах, а и тя не ме научи на почти нищо защото накрая като се замислих и разбрах че повечето неща съм си ги научил сам.. Усаваршенствал съм си техниката малко или много, знам повечето акорди и минорната скала но не знам по какъв ред и как точно да ги използвам.. защото, като седна да мисля нещо мое стигам до един момент, кадето ми харесва как се е получило но не знам как да продължа по нататък.. Намерих дори и един сайт " http://www.all-guitar-chords.com/ " там ги има всички скали, акорди и т.н. , но те са адски много и не знам от каде да започна да ги изучавам и кои по точно ще са ми нужни.. :X И все пак, някой по-опитен ще може ли да ми каже от каде, как и какво точно трябва да уча да свиря за да постигна желания ми стил на сололинг и импровайзинг... И моля, не ми пишете тъпи, саркастични коментари а просто искам някаква насока за да знам какво да правя по нататък.. Благодаря! Цитирай
KeRRANGKid Отговорено Март 2, 2011 Отговорено Март 2, 2011 Соло можеш да съчиниш и без да използваш скали. Импровизацията вече е друга работа. Или скали и ладове, или си е****и слухаря. http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips/649279-tutorial-breaking-down-guitar-scales-modes.html Ако разбираш английски, това е една много приятна серия уроци, които обясняват достъпно скалите, интервалите, акордите. http://www.ultimate-guitar.com/search.php?value=crusade&search_type=columns The Crusade серията също е нещо подобно. Иначе на първо време можеш да чуеш как звучи всяка една скала в Guitar Pro, и от там да решиш дали е подходяща за песента ти, или просто за идеите, които са ти в главата. И като тръгнеш от нея... ами все ще стигнеш донякъде Цитирай
Басурендер Отговорено Март 2, 2011 Отговорено Март 2, 2011 Мога да ти дам една рецепта , която ми даде един момък от Съветския Съюз. Той ми разказа какво прави и го намирам за гениално. 1. Не може да чакаш отговор от китара + ръце = това , което искаш да изсвириш трябва да ти е в главата ..китарата е твоето средство за изразяване ,. Ако не знаеш какво искаш да изсвири нямаш никакви шансове ако просто бибиткаш върху някакви набелязани тонове , очаквайки да се получи нещо. 2. Щом идеята ти е ясна трябва да разбереш как да я изсвириш на китарата...сега трябва да я "измяукаш" ...ама наистина и на глас.Не се притеснявай , че пееш фалшиво , без това никой не те слуша.. 3.Сега може да набележиш тоновете ..и с малко упражнения да намериш верните. Така музиката излиза от теб през китарата към хората, а не като свириш по някакви патерни и хватки да очакваш с изненада да чуеш какво ще се чуе. мозък-ръце-китара-звук -ухо-мозък а не ръце-китара-звук-ухо -мозък ...всичко започва от там и трябва да бъде там преди да си започнал....Успех P.S Аз съм басист и мнението ми не може да се счита за правилно и мъдро безусловно.. 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Това е много важна тема, бих казал фундаментална и може би трябва да се коментира в основните раздели на форума. Става въпрос за композиция. Солото може да бъде кулминация в пиесата /песента/, затова добре трябва да познаваш формата и, основната мелодия /тема/, да я доразвиеш, украсиш, да придадеш драматизъм и т.н. Импровизацията е прекомпозиране в момента; изкуството в нея е да представиш темата по свой начин, погледната през твоя поглед. Много може да се пише за тези неща, но мястото им не е тук. Басурендер е абсолютно прав. Пеенето, дори на ум е задължително. А има хиляди учебници, където въобще не е застъпено, интересно защо ли!? За пари, разбира се. Кит Джарет свири фантастични импровизации и през цялото време ръмжи, даже скимти: това е неговото пеене наум. Всички големи го правят. Нарича се "предварително слушане". Непосредствено преди него, обаче е опознаването на грифа. Ли Ритенюр показва техника на опознаването в You Tube. Да знаеш не коя нота /няма време за имената на нотите/, а кой тон ще чуеш извличайки звук от всяка струна на всяко прагче на китарата. Съветският приятел е научил това от книгата на В. Молотков "Джазова импровизация на шестструнна китара". В началото обяснява подробно как се опознава грифа,а след това предварителното слушане. Не може да се мине без пълно научаване на "Елементарна теория на музиката" на Парашкев Хаджиев /тя за това е елементарна,защото може да се научи при добро желание наизуст/. Задължително и Солфеж. Да можеш да си пееш /наум/ вършейки всяка друга работа любими мелодии с ноти или без ноти. Да умееш да слушаш, а след това да транскрибираш любимите ти сола. От "Ел. теория" ще разбереш с какви изразни средства дадено соло така впечатлява слушателя. Следва 20 години работа. Пентатониката е първа за китаристите. Мажорна гама /скала/ и нейнете разновидности стари ладове /moods/. Тук спираш с Парашкев Хаджиев - неговите обяснения са архаични и минаваш на Дон Мок. Той е издал безброй неща за китара,напоследък видеа, но трите му книжки за мелодичен, хармоничен минор и симетричните скали са добре подредени, едностилно, с нотни примери за прилагане на скалите към много видове акорди, както и с аудио записи на примерите. Не гледай с пренебрежение на Хаджиев - класика, Молотков - джаз и Мок - фюжън. Рок музиката ползва неща от всички стилове и дори ги доразвива. Успех! 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Елементарната теория на музиката се нарича така, защото изучава елементите на музиката, а не защото е лесна и може да се научи наизуст Сори за офтопика Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Като имам предвид твоето виртуозно свирене във всички аспекти, стилови, жанрови, емоционални тембър, тон, и още хиляди неща, държа на своето, че Ел.Т.на Музиката е детска играчка. В сравнение с последващата 20 години работа на младежа. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Разбира се че е така, тя е една не особено дебела книжка и се учеше в музикалното в още в началото на обучението , имах предвид от къде и идва името като идея А иначе, мерси за хубавите думи! Цитирай
Tozi Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 (Редактирано) Значи няколко неща и от мен. Слаш и Кърк Хамет са две различни неща. Учителите не са да те научат и дадат отговори, а да ти помогнат да откриеш правилните въпроси на които сам ще си отговориш. Щом като вече знаеш повечето акорди и минорната скала, значи знаеш основните неща за да направиш това което искаш. Сега като начало преди да седнеш и изучиш всичките видове гореспоменати теории, научи по пет различни парчета на Слаш и Кърк Хамет. Всичките рифове, хармонията, бас линията и накрая солата. Намери си табулатури ако искаш като начало, а ако ти е по-лесно извади всичко със слушане. След това свири парчетата сам и със записа на парчетата. За да можеш да композираш или импровизираш сола и парчета в стила на някой изпълнител трябва да знаеш необходимият репертоар от музика. И конкретно: Слаш и Кърк Хамет използват предимно : минорна пентатоника, мажорна пентатоника, натурален мажор, натурален минор; акорди: диатонични тризвучия, умалени тризвучия и четиризвучия, диатонични четиризвучия, увеличени три и четиризвучия и т.н. Диатонични три и четиризвучия в до мажор: тризвучия: C Dm Em F G Am Bdim четиризвучия: Cmaj7 Dm7 Em7 Fmaj7 G7 Am7 Bmin7b5 Обикновено песните ползващи диатонична хармония (в случая в до мажор) в които няма модулации ползват горе посочените акорди в различни последователности (най-общо казано). Засега толкова. Дерзай! Редактирано Март 27, 2011 от Tozi Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 27, 2011 Отговорено Март 27, 2011 Tozi, когото всички уважаваме е казал всичко това в подписа си: да не забравяме основното. В случая "Елементарната". Грамотността е толкова важна, колкото и таланта /маже да се спори/. Между интуитивния и академичния музикант има разлика, но ако се съчетаят и двете - това е сигурна предпоставка за успех. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.