Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Бих искaл да попитам по-знаещите тук, какви скали акорди и т.н. да използвам за да съчиня собствено, мелодично соло в стил Slash или Kirk Hammett ако е вазможно :D ...Свиря от почти 1 година, ходих и на уроци но не се получи между мен и учителката и се отказах, а и тя не ме научи на почти нищо защото накрая като се замислих и разбрах че повечето неща съм си ги научил сам.. Усаваршенствал съм си техниката малко или много, знам повечето акорди и минорната скала но не знам по какъв ред и как точно да ги използвам.. :( защото, като седна да мисля нещо мое стигам до един момент, кадето ми харесва как се е получило но не знам как да продължа по нататък.. Намерих дори и един сайт " http://www.all-guitar-chords.com/ " там ги има всички скали, акорди и т.н. , но те са адски много и не знам от каде да започна да ги изучавам и кои по точно ще са ми нужни.. :X И все пак, някой по-опитен ще може ли да ми каже от каде, как и какво точно трябва да уча да свиря за да постигна желания ми стил на сололинг и импровайзинг... И моля, не ми пишете тъпи, саркастични коментари а просто искам някаква насока за да знам какво да правя по нататък.. Благодаря! :godbless:

Отговорено

Соло можеш да съчиниш и без да използваш скали.

Импровизацията вече е друга работа. Или скали и ладове, или си е****и слухаря.

 

http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips/649279-tutorial-breaking-down-guitar-scales-modes.html

 

Ако разбираш английски, това е една много приятна серия уроци, които обясняват достъпно скалите, интервалите, акордите.

 

http://www.ultimate-guitar.com/search.php?value=crusade&search_type=columns

 

The Crusade серията също е нещо подобно.

 

Иначе на първо време можеш да чуеш как звучи всяка една скала в Guitar Pro, и от там да решиш дали е подходяща за песента ти, или просто за идеите, които са ти в главата. И като тръгнеш от нея... ами все ще стигнеш донякъде :)

Отговорено

Мога да ти дам една рецепта , която ми даде един момък от Съветския Съюз. Той ми разказа какво прави и го намирам за гениално.

1. Не може да чакаш отговор от китара + ръце = това , което искаш да изсвириш трябва да ти е в главата ..китарата е твоето средство за изразяване ,. Ако не знаеш какво искаш да изсвири нямаш никакви шансове ако просто бибиткаш върху някакви набелязани тонове , очаквайки да се получи нещо.

2. Щом идеята ти е ясна трябва да разбереш как да я изсвириш на китарата...сега трябва да я "измяукаш" ...ама наистина и на глас.Не се притеснявай , че пееш фалшиво , без това никой не те слуша..

3.Сега може да набележиш тоновете ..и с малко упражнения да намериш верните.

Така музиката излиза от теб през китарата към хората, а не като свириш по някакви патерни и хватки да очакваш с изненада да чуеш какво ще се чуе.

мозък-ръце-китара-звук -ухо-мозък

а не

ръце-китара-звук-ухо -мозък

...всичко започва от там и трябва да бъде там преди да си започнал....Успех

P.S Аз съм басист и мнението ми не може да се счита за правилно и мъдро безусловно..

  • 4 weeks later...
Отговорено

Това е много важна тема, бих казал фундаментална и може би трябва да се коментира в основните раздели на форума. Става въпрос за композиция. Солото може да бъде кулминация в пиесата /песента/, затова добре трябва да познаваш формата и, основната мелодия /тема/, да я доразвиеш, украсиш, да придадеш драматизъм и т.н. Импровизацията е прекомпозиране в момента; изкуството в нея е да представиш темата по свой начин, погледната през твоя поглед. Много може да се пише за тези неща, но мястото им не е тук.

Басурендер е абсолютно прав. Пеенето, дори на ум е задължително. А има хиляди учебници, където въобще не е застъпено, интересно защо ли!? За пари, разбира се. Кит Джарет свири фантастични импровизации и през цялото време ръмжи, даже скимти: това е неговото пеене наум. Всички големи го правят.

Нарича се "предварително слушане". Непосредствено преди него, обаче е опознаването на грифа. Ли Ритенюр показва техника на опознаването в You Tube. Да знаеш не коя нота /няма време за имената на нотите/, а кой тон ще чуеш извличайки звук от всяка струна на всяко прагче на китарата.

 

Съветският приятел е научил това от книгата на В. Молотков "Джазова импровизация на шестструнна китара". В началото обяснява подробно как се опознава грифа,а след това предварителното слушане. Не може да се мине без пълно научаване на "Елементарна теория на музиката" на Парашкев Хаджиев /тя за това е елементарна,защото може да се научи при добро желание наизуст/. Задължително и Солфеж. Да можеш да си пееш /наум/ вършейки всяка друга работа любими мелодии с ноти или без ноти. Да умееш да слушаш, а след това да транскрибираш любимите ти сола. От "Ел. теория" ще разбереш с какви изразни средства дадено соло така впечатлява слушателя. Следва 20 години работа. :whistle: Пентатониката е първа за китаристите. Мажорна гама /скала/ и нейнете разновидности стари ладове /moods/. Тук спираш с Парашкев Хаджиев - неговите обяснения са архаични и минаваш на Дон Мок. Той е издал безброй неща за китара,напоследък видеа, но трите му книжки за мелодичен, хармоничен минор и симетричните скали са добре подредени, едностилно, с нотни примери за прилагане на скалите към много видове акорди, както и с аудио записи на примерите. Не гледай с пренебрежение на Хаджиев - класика, Молотков - джаз и Мок - фюжън. Рок музиката ползва неща от всички стилове и дори ги доразвива. Успех! :D

Отговорено

Елементарната теория на музиката се нарича така, защото изучава елементите на музиката, а не защото е лесна и може да се научи наизуст :)

 

Сори за офтопика :icon_shithappens:

Отговорено

Като имам предвид твоето виртуозно свирене във всички аспекти, стилови, жанрови, емоционални тембър, тон, и още хиляди неща, държа на своето, че Ел.Т.на Музиката е детска играчка. В сравнение с последващата 20 години работа на младежа. :thumbs_up:

Отговорено

Разбира се че е така, тя е една не особено дебела книжка и се учеше в музикалното в още в началото на обучението :) , имах предвид от къде и идва името като идея :)

 

А иначе, мерси за хубавите думи!

Отговорено (Редактирано)

Значи няколко неща и от мен.

 

Слаш и Кърк Хамет са две различни неща.

Учителите не са да те научат и дадат отговори, а да ти помогнат да откриеш правилните въпроси на които сам ще си отговориш.

Щом като вече знаеш повечето акорди и минорната скала, значи знаеш основните неща за да направиш това което искаш. Сега като начало преди да седнеш и изучиш всичките видове гореспоменати теории, научи по пет различни парчета на Слаш и Кърк Хамет. Всичките рифове, хармонията, бас линията и накрая солата. Намери си табулатури ако искаш като начало, а ако ти е по-лесно извади всичко със слушане. След това свири парчетата сам и със записа на парчетата.

За да можеш да композираш или импровизираш сола и парчета в стила на някой изпълнител трябва да знаеш необходимият репертоар от музика.

 

И конкретно:

Слаш и Кърк Хамет използват предимно : минорна пентатоника, мажорна пентатоника, натурален мажор, натурален минор; акорди: диатонични тризвучия, умалени тризвучия и четиризвучия, диатонични четиризвучия, увеличени три и четиризвучия и т.н.

 

Диатонични три и четиризвучия в до мажор:

 

тризвучия: C Dm Em F G Am Bdim

четиризвучия: Cmaj7 Dm7 Em7 Fmaj7 G7 Am7 Bmin7b5

 

Обикновено песните ползващи диатонична хармония (в случая в до мажор) в които няма модулации ползват горе посочените акорди в различни последователности (най-общо казано).

 

Засега толкова. Дерзай!

Редактирано от Tozi
Отговорено

Tozi, когото всички уважаваме е казал всичко това в подписа си: да не забравяме основното. В случая "Елементарната". Грамотността е толкова важна, колкото и таланта /маже да се спори/. Между интуитивния и академичния музикант има разлика, но ако се съчетаят и двете - това е сигурна предпоставка за успех. :ok:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.