Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 47
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

На мен основният ми въпрос беше дали състейна идва от чусто акустичните качества на инструмента, сиреч - може ли с такава китара на слушалки примерно да се получи това нещо или въпросът опира да останалата част от чейна.

Отговорено

Пак се говори без да се чете....Как , подяволите, ще да стане фийдбек на слушалки?Нали трябва отнякъде инструмента да улавя вибрациите които самия той е създал за да се случи това "чудо".Естествено че е критичен(или по-точно качествен) чейна!

Отговорено (Редактирано)

А който мисли, че такъв Дзверски фийдбек става без вибрато, да погледне как му танцува на Гари средното пръстче на 3:35 в ей това видео... :)

Редактирано от jocker
Отговорено

Гледай сега.... вибратото няма голяма връзка с фийдбека. Ако апаратурата има достатъчно гейн и е достатъчно усилена да възбуди струните, ефекта си идва одма.

 

Герчо, за да го постигне с по-малко гейн, прави това вибрато, което самовъзбужда струната, защото все пак прагчетата не са идеално гладки и като се движи струната нагоре-надолу по прагчето, малко или много трепти.

 

Всъщност от гледна точка на физиката нещата стоят точно по обратния начин - всяка модулация и отклонение от честотата, на която вече имаш фийдбек на дадена струна, води до намаляване на ефекта - може да се пробва с флойд.

Отговорено (Редактирано)

Пичове, не знам кой колко и кой какво казва, но заради експеримента днес пробвах да постигна този ефект.

Китарата ми е Сандвич (знаете кой) с prs pickups, моднатия ми Маршал Валвстейт и атенуатъра ми от Парния валяк.

Струните са ми Ротосаунд 11-ки, а инструмента е настроен от ми бемол. Атенуатора е в първа позиция (най-слабо),

гейна е на 12 часа, усилването от ампа е на 1 часа. разстоянието между китарата и ампа е метър, метър и половина.

Нек позиция на адаптера и бендвам втора струна от 15 - ти праг (точно като на видеото с Гари) Пиквам и бендвам без да разклащам струната за вибрато. Ако си поиграя още малко с настройките и гейна може да постигна още по-добри резултати... Мисля, че естествения състейн на Сандвича

е с малко по-малък от на Гиби Стандарт. (Не съм ги сравнявал)

Получава се добре, дълго и контролирано, но все пак си мисля, че на видеото Гари ползва някакъв компресор или

състейнър в рак вариант, защото резултата/звука не е точно същия (като един безкраен състейн) а се плучава някакъв вид резонанс.

пп Говоря за фийт бек-състейн, а не за микрофония (уж означавало едно и също в превод), но смятам че ме разбирате за какво говоря.

 

Пробвах също и с другата ми китара, със същите настройки, която е с керамични адаптери, но с нея не се получава. Тона угасва.

Ето и снимки за да разберете за какво говоря:

 

Съпротивлението на адаптера :

165945297367392609012918902840goVA6bQgOejv4s84Nn6.JPG

Настройките на ампа и атенуатора:

7846391384855663221291890299UmeeWdf71BCs4QqeAkGm.JPG

 

Който не вярва - идва и показвам. ;)

Редактирано от EAmechaniX
Отговорено
А който мисли, че такъв Дзверски фийдбек става без вибрато, да погледне как му танцува на Гари средното пръстче на 3:35 в ей това видео... :girl_cray2:

Да ама тия 14 секунди преди това нямаха грам вибрато. Караше го на фийдбек само.

Отговорено

^^ Със слаби адаптери ти трябва просто повече гейн или по-важното - по-силен саунд. Ефекта се получава безпроблемно със фендерче fm15 и скуаер с хъмбекер в стая. С единичен адаптер трябва да нацелиш място в стаята :girl_cray2: С ямахата обаче се получава 100 пъти по-лесно и приятно заради high output адаптерите, които съм и бухнал :girl_cray2:

 

Има и друго - огромно значение има големината на помещението - в малка стая ефекта се получава почти безпроблемно - предполагам самата акустика на помещението създава някакъв вид компресия, но на открито е по-трудно.

Отговорено (Редактирано)
^^ Със слаби адаптери ти трябва просто повече гейн или по-важното - по-силен саунд.

Това, ама хич не е вярно - експеримента ми го доказа. На другата ми китара адаптерите са доста силнички с висок

аутпут. Димарцио Стив Морз са - керамични (трябва да си прочел, че съм писал и за другата китара в експеримента) Помещението е 20 кв/м - 60м/куб. Гейна естествено е по голям при по-силните адаптери със същите настройки на ампа, но състейна гасне. Силата на саунда е около 1 ват най-много. Т.е. всичко което казваш не отговаря на това което аз направих, а се случи точно обратното.

 

...или просто говорим за различен звуков ефект. :girl_cray2:

Редактирано от EAmechaniX
Отговорено (Редактирано)

:girl_cray2:

 

Представете си колко ГОЛЯМ трябва да бъде един артист, за внесе такава суматоха с един изсвирен тон.

Все пак да си спомним, че музика не се прави с мултицет и отверка. :girl_cray2:

 

Положителното в темата е, че ми припомнихте че трябва да уважавам Гари Муур.

Не обаче, заради този досаден и отегчителен тон.

 

Поздрави!

Редактирано от Slacoth
Отговорено

Така е, на човек трябва да му се напомня, кого да уважава и кого не - това беше целта на темата за теб.

Я си представи ако я нямаше, как щеше да го уважаваш сега, а?! :girl_cray2:

И да, Гари просто си свири с дълги и с къси тонове. К'во толкова му се прехласвате!?

Щом аз с мултицет и отверТка го направих, значи всеки може. :girl_cray2:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.