niki123bg Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 В тая връзка, някой знае ли какво точно отмерва Latency Settings на ASIO драйверите? Имам една такава настройка, където мога да го наглася на минимум 2мс, но през някоя друга минута се получават разни артифакти ако съм набичил ефекти... Подозирам, че става на въпрос за карта на криейтив, при която честотата на семплиране е твърдо фиксирана на 44.1 или 48 КХц (Съответно Live или Audidgy). Ако е така, тези 2 мс са леко неточни. В смисъл, че най-близкият брой семпли при тези честоти и тази латетност (около 2 мс) са 128. При 128 семпъла реалната латентност е 2,90 мс (при 44.1 КХц) или 2.66 мс (при 48 КХц). Както знаем Кх драйверите поне не лъжат и за аудиджи при фиксирана честота на семплиране от 48 КХц, те показват 2,66 мс латентност. При малко по-професионалните карти, тази латентност не се задава в милисекунди, а в брой семпли. В комбинация с избраната честота на семплиране се получава латентноста. Следващият интересен и особено важен момент е, че тази латентност се отнася към латентността на буфера на който и да е от двата буфера (вход или изход), но не на сумата от двата. С други думи, общата латентност (вход+изход) е равна на латентноста в АСИО контрол панела умножена по 2. Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 На моята карта (сега проверих) при 128 семпъла / 96 KHz / имам 1.66 мс. латенсия . 1.66х2 = 3.32 реално закъснение (става дума за Creative Live! 24bit) Цитирай
7thString Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 (Редактирано) Аз пък си мислех, че това е целия лууп от входа на картата до изхода явно всичко е реклама... то може да се измери, бтв и ся точно тва смятам да направя Резултат- при еди колко си МС зададени в настройките, латенцията е двойна. Начи като си избереш 4мс, звука излиза на 8, като избереш 2- 4... не зависи нито от ефектите, нито от процесора- картата стриймва с такава скорост и очаква всичко да се върне обратно в този интервал Каква е постановката, която използваш за измерване ? Постановката е една щракалка, която генерира статичен шум на входа на картата, който излиза със закъснение през говорителя. С микрофон паралелно записвам акустичния шум от щракалката и от говорителя(от около 5-10см разстояние, така, че тва не се брои). И тъй, във изходния файл(микрофона е вързан към друга звукова карта) има 2 пика, разстоянието м/у които е чистата латенция м/у акустичен вход и изход П.П. Creative Audigy 2 е картата Не е професионална ама досега не съм срещал проблеми с нея Редактирано Февруари 9, 2006 от 7thString Цитирай
niki123bg Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 Постановката е една щракалка, която генерира статичен шум на входа на картата, който излиза със закъснение през говорителя. С микрофон паралелно записвам акустичния шум от щракалката и от говорителя(от около 5-10см разстояние, така, че тва не се брои). И тъй, във изходния файл(микрофона е вързан към друга звукова карта) има 2 пика, разстоянието м/у които е чистата латенция м/у акустичен вход и изход П.П. Creative Audigy 2 е картата Не е професионална ама досега не съм срещал проблеми с нея Добре звучи като концепция, ще пробвам при първа възможност Колкото до аудиджи 2 - и аз не съм срещал никакви проблеми, освен че трябваше да си преинсталирам уиндоуса със различен HAL (Standard PC) за да тръгне като хората. Освен това бях и все още съм привърженик на твърдението, че картите на криейтив си вършат много добра работа за в къщи. Цитирай
hellfire Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 Постановката е една щракалка, която генерира статичен шум на входа на картата, който излиза със закъснение през говорителя. С микрофон паралелно записвам акустичния шум от щракалката и от говорителя(от около 5-10см разстояние, така, че тва не се брои). И тъй, във изходния файл(микрофона е вързан към друга звукова карта) има 2 пика, разстоянието м/у които е чистата латенция м/у акустичен вход и изход П.П. Creative Audigy 2 е картата Не е професионална ама досега не съм срещал проблеми с нея :wow: :wow: :wow: Цитирай
peshoy2k Отговорено Февруари 9, 2006 Отговорено Февруари 9, 2006 тука сте некви *изроди * в моя речник под изроди са изброени едни от най-добрите в своята сфера Цитирай
niki123bg Отговорено Февруари 10, 2006 Отговорено Февруари 10, 2006 (Редактирано) На моята карта (сега проверих) при 128 семпъла / 96 KHz / имам 1.66 мс. латенсия . 1.66х2 = 3.32 реално закъснение (става дума за Creative Live! 24bit) Това е интересен модел, доколкото знам най-ранната версия на криейтив която има поддръжка за 96КХц в АСИО режим е Audigy 2 Platinium. В последствие от Аудиджи 2 ZS вече има стандартно поддръжка на 96КХц. Не знам дали това се отнася до ОЕМ-ските версии, които са най-продавани у нас. Въпреки това, ДСП-то остава да си работи на 48 КХц. Би ли разказал малко повече за този SB Live! 24bit - от кога е модела, какво поддържа в АСИО режим и т.н. Стана ми интересно едит: Ето какво казват sound on sound по въпроса: The most important new aspect for musicians relating to the Audigy 2 is its ASIO 2.0 24-bit/96kHz drivers, complete with 'zero latency' direct monitoring. This only applies to the Platinum EX model: the others are restricted to 16-bit/48kHz, just like the Audigy 1. Редактирано Февруари 10, 2006 от niki123bg Цитирай
7thString Отговорено Февруари 10, 2006 Отговорено Февруари 10, 2006 При мен работи макс. на 24 бита / 48Кхц с азиото... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 11, 2006 Автор Отговорено Февруари 11, 2006 Само не разбрах от говорителя ли взимаш акустичен сигнал с микрофона. Ако е така, то трябва да имаш предвид, че говорителя, понеже е механична система, си има "Group Delay", т.е. звуково налягане не се генерира веднага при пристигането на ел. сигнал в него. Мисля, че най удачен е теста - от генератор на шум(кратък импулс от шум) подаваш сигнал на входа на тестваната звукова карта и на левия вход на измерващата. Шума минава през тестваната звукова карта, през АСИО чейна в програмата, и от изхода на тестваната звукова карта, в десния канал на измерващата. Закъснението в десния канал спрямо левия във *.wav файла, записан чрез тестващата звукова карта, е цялото закъснение на тестваната система. Добре е теста да се прави с два отделни компютъра. Като говорим за буфери, се сещам за още нещо,което внася закъснение. Почти всички аудио приложения правят някакъв anti alias филтър на сигнала. Ако звуковата карта работи например с 128 семплов буфер, то, за да си изчисли anti alias филтър-а програмата трябва да има последните няколко семпъла от предишния буфер, както и трябва да изчака следващия буфер, за да вземе предвид и първите семпли от него, за да се получи непрекъсната последователност от филтриран сигнал, в противен случай, ако филтър-а се изчислява буфер по буфер, то в началото и в края на всеки пореден буфер ще се получава неправилно филтриран сигнал, и е възможно да се чуват тихи осциласии с честота с период кратен на времетраенето на буфера, звучащи като импулси от високочестотен шум. Относно 30-те милисекунди. В музикалните миксове често даден сигнал се поставя в лявата колона например, а неково копие, закъсняло с Ако натиснете бутона "моно" на усилвателя се получава гасене на определени честоти и усилване на други, или по- точно тъй използвания метод при китарите "comb filtering". (comb - гребен - получава се гребеновидна честотна характеристика) Наистина, разлики под 30 милисекунди трудно се усещат като времево закъснение, по скоро като дефазиране. Затова и с виртуални ефекти трудно се получава як китарен feedback(не микрофония). Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 11, 2006 Отговорено Февруари 11, 2006 Това, за което говориш, в акустиката се нарича Ефект на Хаас: Когато звук с една и съща честота се появи от два различни източника (на различно място в пространството) и има малко закъснение между двата звука (напр., от порядъка на 20ms), примерно поради различно разстояние от слушателя до единия и другия източник, сигналът се чува да идва от първия източник (от който първа е пристигнала звуковата вълна). Латенция има навсякъде в природата, нищо не е мигновено. Дори в една проста ел. верига има закъснение - след прилагане на напрежение, между двете точки с потенциална разлика не теква в същия миг ток, а малко по-късно, след като електрическото поле се разпространи по веригата и задвижи електроните (което време е толкова нищожно, че се приема спокойно за нула при задвижване на най-близките електрони). Така че по графиките импулсите, начертани строго перпендикулярно, реално не са чак така "идеални". Цитирай
synchu Отговорено Февруари 11, 2006 Отговорено Февруари 11, 2006 апликациите (или поне тези, които претендират да са сериозни) на входа не правят никъв анти-алайъсинг, защото очакват от А/Д конвертора вече да е свършил тази работа преди семплинга даже. Виж семплери разни и софтуерни ъп/даун семплери я вършат таз една далаферка, щото при промяна на семпъл рейта и височина на тона се налага, за да не се получават артефакти... Комб филтъринга (Хаас) не е метод, а е (де)ефект, който при китарите се получава ( а и не само при тях), когато се записва едновременно от два микрофона (на различно разстояние от източника) или един микрофон + директен запис и целта доколкото е възможно да се избегне, за да не се губят/подсилват различни честоти (по-често да се губят т.е. phase canceling). (освен разбира се ако не е търсен ефект) 30-40мс разминаване в лев и десен канал вече е на границата, на която се могат да се отделят слухово двата сигнала. Т.е. възприемат се като два различни. Дублиране и разместване на тракове с над 5-10 мс драстично се усеща и на мен поне ми е неприятно...доста. Нема да описваме какво се получава, защото всеки съвсем лесно може да го провери в софтуера, който ползва и да го чуе В д'еба подробностите се навлезе. Мейк лов & мюзик & !физикс... аз отифам да подрънкам и отказвам да пиша повече, защото оттук нататък следва - правят или не всъщност анти-алайъсинг апликациите или не.... и дали мулти бит делта сигма модулаторите от 5-ти ред се нуждаят въобще от такъв... Цитирай
7thString Отговорено Февруари 11, 2006 Отговорено Февруари 11, 2006 Бях решил да не се занимавам с подробностите около латенцията Затова процедирах така. Аз затова мразя теоретични физики, електротехники и други шитове, щото като почнат да пишат "абстрахираме се от тва, онова, третото, четвъртото"... е че то не останаха неща дето да се вземат предвид Затва тоя номер с микрофона го считам за най-точен- меря това, което ЧУВАМ Именно тва е въпроса Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 11, 2006 Автор Отговорено Февруари 11, 2006 На моята карта (сега проверих) при 128 семпъла / 96 KHz / имам 1.66 мс. латенсия . 1.66х2 = 3.32 реално закъснение (става дума за Creative Live! 24bit) Стига бе, и на ASIO панела пише 96 kHz, и можеш да си избираш 44100, 48000, 96000, така ли? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 13, 2006 Автор Отговорено Февруари 13, 2006 Я дай ако си от софия да я погледна тази карта, че нещо много невероятни ми се виждат тези неща дето ги пишеш за нея. Сега още малко ще пишеш че и 120dB съотношение сигнал/шум има. Недей да пишеш неща, за които не си сигурен, защото така можеш да подведеш някой да си изхарчи парите на вятъра. Цитирай
Glacierise Отговорено Февруари 13, 2006 Отговорено Февруари 13, 2006 (Редактирано) Лайвовете, доколкото знам, поддържат ASIO само на 48КХц. Освен ако Лайв 24 не е с Emu 10к1 или 10к2 чип, а някой друг. За АСИО латентността в настройките - това просто определя големината на буферите. По-малки буфери - по-малка латентност и по-нестабилна работа (по-малки закъснения в подаването на данни към картата причиняват dropout) Редактирано Февруари 13, 2006 от Glacierise Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.