noflip Публикувано Април 24, 2010 Публикувано Април 24, 2010 Забелязах нещо интересно - няколко пъти съм ходил на репетиции и в единия случай басистката не можеше да хване ритъма, а в другия барабаниста (различни групи) беше зле и не можеше да държи постоянно темпо, в смисъл усещаше се забавяне и забърззване. Интересното беше, че при втория случай нямах проблеми с това да поддържам правилното темпо, защото с басиста бяхме в синхрон и само барабаниста изоставаше. в първия случай обаче барабаниста си свиреше точно и правилно, но това че басистката не можеше да се синхронизира с барабаните така ме бъркаше, че направо не можех да свиря изобщо. та въпроса ми е нормално ли е да следя бас китарата повече, отколкото барабаните по време на свирня или да се отучвам от това докато мога? при вас как е? Цитирай
Valserp Отговорено Април 24, 2010 Отговорено Април 24, 2010 (Редактирано) Слуша се барабанистът. Ако той клати - сменяте барабаниста, не започвате да се синхронизирате поотделно, сякаш него го няма. Редактирано Април 24, 2010 от Valserp Цитирай
noflip Отговорено Април 24, 2010 Автор Отговорено Април 24, 2010 така де, но пак остава момента с това, че ако басиста греши от гледна точка на темпо повлича и мен. как да преодолея това? Цитирай
L.K. Отговорено Април 24, 2010 Отговорено Април 24, 2010 Ако басистът е проблемен го пращате да репетира с метронома докато се оправи. Не можеш ти да замазваш неговите грешки. За всички е добре ако на репетиция всички са подготвени. Цитирай
A-L-A-D-I-N Отговорено Април 24, 2010 Отговорено Април 24, 2010 noflip трябва да слушаш барабаниста ,първата и най-важна причина да има барабанист в една група е зада държи темпото и да бъде ритмичен всичко останало идва след това. Всички останали трябва да се водят по това което барабаниста задава като темпо ако той забързва и ти трябва да забързваш ако той забавя и ти забавяш просто защото трябва да си в такт с него. Обикновено ако пърчето няма интро със соло инструмент или глас и всички започват едновременно, тогава барабаниста дава клик със палки и брои на глас примерно на 3 раз два три или на 4 раз два три четери с което показва в какво темпо ще започне цялата група. Хубаво е на репетициите предварително да сте се разбрали кое темпо е удобно за всички така че да не бъде прекалено бавно или много бързо и всички да могат да свирят нормално. Ако повреме на песента неси сигурна каде си и какво е темпото слушай барабаните.Освен това при положение че имаш паузи и се замотаеш с броенето трябва да погледнеш барабаниста който да ти да де знак кога започва новия куплет или хорус и тн. При някой барабанисти увлечени да свирят някакъв сложен ритъм неим се разбира пулсацията и е хубаво ако имате подобен човек да го накарате да свири по опростен ритъм но за сметка на това да ви набива с десния чинел или с касата силните времена пулсацията 1,2,3,4... Другата страна на медала е че много от барабанистите са неритмични,не професионални или тепърва мислят да се учат да свирят ,а са избързали със влизането си в група и по този начин не може за нищо да се разчита на тях. Ако обаче имате нормален барабанист всички трябва да се водите по него! Цитирай
Fender_str Отговорено Април 24, 2010 Отговорено Април 24, 2010 Баса и барабаните оформят ритъм секцията, ако едно от двете не е както трябва нищо не става! Цитирай
Басурендер Отговорено Април 24, 2010 Отговорено Април 24, 2010 Всъщност всички трябва да са "както трябва" Цитирай
noflip Отговорено Април 25, 2010 Автор Отговорено Април 25, 2010 мерси за отговорите! значи първо на първо да спомена, че никой няма да се сменя, защото групи няма, просто се бяхме събрали някакви аматьори няколко пъти да подрънкаме ей така за тренировката. свирихме олдскул пънкарии и ритъма не беше особено сложен. по принцип съм съгласен, че цялата ритъм секция е важна, не само барабанист или басист. всичко тръгна от това, че прочетох едно интервю на Маркъс Милър, където той твърдеше, че в музиката за последните 20-30 години басът се е изместил по-назад в групата и е дал път на барабаните като инструмент с повечко фокус върху него. това точно ме накара да се замисля защо някоя проста песен като blitzkrieg bop, която ако ме ударят с китара по главата през нощта и после ми кажат свири мога да я изсвиря без грешка на всякакво темпо ( е.. с някаква реалистична горна ганица сега... ) не мога да я изсвиря нормално ако имам барабани и бас които свирят в различно темпо. просто пълен блокаж. все едно се опитвам да пея и да свиря - чувството на объркване е същото. ако барабаниста даде ритъм с палки обаче и започнем само аз и басиста и барабаниста после се включи, но с различно темпо, аз мога да продължа да свиря по първоначалното заедно с баса без да ми пречи нищо. в обратния случай ако започнем аз и барабаниста и си свирим в темпо всичко е наред, докато не се включи баса с различно темпо. там губя контрол и катастрофирам. ей това ме яде. може би бат' Маркъс е надушил нещо Цитирай
hand_of_doom Отговорено Април 26, 2010 Отговорено Април 26, 2010 Абе да ви кажа - според мен трябва всички да се слушате кво правите. Иначе нищо не става Цитирай
Slacoth Отговорено Април 26, 2010 Отговорено Април 26, 2010 Сещам се за няколко човека, мой познати, които свирят от 10-15 години на своите инструменти и още не са се научили на ритмичност.Такива хора е невъзможно да се научат да свирят.Просто не им се отдава. Такъв човек винаги ще пречи на една банда да се развива. Тъпото е, че повечето от тях са фенове и на музиката и на свиренето, но за съжаление просто не им се получава. А по въпроса: един ритмичен музикант , не би бил способен да игнорира от слуха си неритмичния шум издаван от некадърните му колеги.Те просто винаги ще му пречат. Цитирай
podmatrix Отговорено Април 26, 2010 Отговорено Април 26, 2010 (Редактирано) Аз като свиря се движа с барабаните, поне се старая, но има моменти, в които слушам и баса и доста често се бъркам от него. Редактирано Април 26, 2010 от podmatrix Цитирай
dean_dime Отговорено Април 26, 2010 Отговорено Април 26, 2010 (Редактирано) За да се получи номерът (както казаха някои от колегите) трябва всеки да забива точно. Аз на 2-3 пъти съм се пробвал да свиря с цяла банда и нито веднъж не случих на барабанист или басист (не, че аз съм кой знае колко ритмичен но чак пък толкова). Редактирано Април 26, 2010 от dean_dime Цитирай
hand_of_doom Отговорено Април 27, 2010 Отговорено Април 27, 2010 Ем то затова е и идеята да се събере банда и да почне постоянно свирене. Чак после идват авторски парчета, албуми и т.н. Мисля, че даже специален предмет се учи в музикалните академии - как да свирим с други музиканти Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Април 27, 2010 Отговорено Април 27, 2010 (Редактирано) ^ Има, но забелязвам, че като отида обикновено съм сам. От което заключавам, че явно другите са прекалено "добри" за да си губят времето да ходят. И няма с кой един стандарт да врътнем. Яко а.... пп Добре, че последния месец поне почнаха да се събират хора. Само че не по тоя предмет, а отделно, и си правят продукции, в които свиркат стандарти. Редактирано Април 27, 2010 от Vasil Pavlov Цитирай
Coprophagus Отговорено Април 27, 2010 Отговорено Април 27, 2010 Сещам се за няколко човека, мой познати, които свирят от 10-15 години на своите инструменти и още не са се научили на ритмичност. Това не мога да го повярвам... не че е невъзможно, но един човек свирещ поне по 3-4 пъти в седмицата за по един час за толкова години поне с елементарната ритмика ще се справя. Този дебат, обаче вече сме го водили и няма смисъл да го почваме пак. По мои лични наблюдения бъркането на ритмиката и при басистите и при барабанистите идва от неподготвеност (от чисто техническа страна и от непознаване на парчето което се свири) особенно при барабанистите е често срещано поради простия факт, че малко от тях имат сет или практис пад вкъщи на които да репетират. Между другото като басист да се включа. Свиренето с барабанист който клати макар и лекичко ритмиката или забързва и забавя темпото е изключително трудно (особенно с клатенето). Не знам как е при колегите обаче при мен се получава едно опитване да се следи дори и клатенето от което нещата стават още по-голяма мазня. Истината разбира се е че никой в бандата не трябва да клати за да звучат нещата добре. Просто на всички трябва да им цъка метронома в главицата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.