CyberGene Публикувано Март 23, 2010 Публикувано Март 23, 2010 В една тема в теоретичния отдел стана известен спор за това дали е по-лесно да се импровизира само върху един акорд или върху сложна хармонична схема. Там пуснах идеята за това да направим джем върху парче от един акорд, за да може майсторите (като например Tozi и Кольо) да се включат и да покажат това-онова, а после да дадат обяснения (ако имат време) за това какво са свирили и защо така го свирят. Ето го и джема - за съжаление не съм си играл много, на работа съм, така че наплясках набързо едно малко лежерно парченце върху Cm7 в 90bpm. Който иска, може да се включва Вариант без мелодия (който освен това може да се луупва по желание): One Chord CyberJam (No Melody) Първоначалният вариант с много леко роудс фразиране като темичка: One Chord CyberJam П.П. Редактирах темата и добавих вариант без фразиране на роудса и без мелодия, за по-удобно солиране. Цитирай
arebegai Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 (Редактирано) Мнооого далеч съм от майсторите,ама пак скалъпих нещо. http://www.4shared.com/file/247603248/16216d49/Cm7.html Не можете да ме спрете! Надявам се на показно от хората,за които е предназначено парчето.И ще си водя записки. P.S.Само да добавя,че е много трудно,според мен, да излезеш извън тоналност и да звучи добре.Трябва да си наясно с много неща,с които аз очевидно не съм наясно. Редактирано Март 23, 2010 от arebegai Цитирай
Nightmare81 Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 P.S.Само да добавя,че е много трудно,според мен, да излезеш извън тоналност и да звучи добре.Трябва да си наясно с много неща,с които аз очевидно не съм наясно. Точно заради това не се осмелявам да качя мои импровизациики Цитирай
arebegai Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 ^ Пускай си каквото си изсвирил и изобщо не му мисли.Докато съм аз тук,няма как някой да се представи на по-ниско ниво. Действай,че може утре да спра да свиря. P.S.И да не се засегнеш!Не съм искал да кажа нищо лошо. Цитирай
yotzzo Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Един скромен опит, знаете че нося на критики, насоки, препоръки. Ако не се коментираме един друг не знам защо си качваме неща тук. Джема особено ми е за проби. http://www.4shared.com/file/247690269/4cb5f2c2/cyberC.html Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Най- трудно ми беше да се измъкна от силната мелодия която ме държа през цялото време в настроението на парчето - ако я нямаше мелодията може би щях да посвиря повечко и отвънка. Старах се да свиря изцяло в до минор без хроматизми с много малки изключения. На няколко места свиря и върху G7alt (въпросната алтерирана скала) както и променям на няколко места някои от степените на до минор - свиря голяма седма, голяма и малка шеста степени. В началото свиря мелодията и постепенно се отделям от нея отговаряйки на фразите на мелодията и постепенно развивам идеи настрани от мелодията стараейки се всяка идея да води до следващата (като не забравям да се връщам към мелодията от време на време за да не забравиме че е същото парче все пак). Даже вмъкнах елегантно и български елементи (спонтанно ми се получи не съм ги мислил предварително). Ползвам доста повторения и мелодични и ритмични секвенции. Към края се връщам към мелодията за заключение. Кибер Минор Ако има въпроси - моля..... Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Автор Отговорено Март 23, 2010 Много добре си се справил и аз наистина се замислих в един момент, че може би фразичките на роудс пианото са прекалено силни и загатват нещо като тема и мелодия, което според мен не беше желателно така както се повтаря постоянно... Може утре да отворя проекта в работата и да го изичстя от мелодията. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Автор Отговорено Март 23, 2010 Направих вариант без мелодия - може да го дръпнете от първото мнение, редактирах го. Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Ето го и моят скромен опит Cm7 Темата наистина е много полезна, понеже върху един акорд е доста по трудно да се изгради смислена импровизация която да не се повтаря, а относно до аутсайд техниките, не съм толкова навътре в тях и на места най вече съм използвал алтерации на основните степени и на едно място тон-полутоновата скала Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Е сега вече си свирих без ограничението на мелодийката на Сайбер (само на моите ). Между другото аз чувам 2 акорда Cm и Bb/C. Отново мислех предимно за импровизирани мелодии а не за "импровизация" с ладове и т.н. Излизането "навън" е с фрази или мажорни тризвучия и пентатоники. Този път свиря и хроматизми като преход на места. Фрази и "motive development". Enjoy! Втори опит! Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Автор Отговорено Март 23, 2010 В момента съм на айфона със слушалките, защото жената спи, но нещо браузърчето не се разбира с 4shared и ще го чуя утре. Иначе акордът е Cm7/9/11, но просто на моменти изпускам някои тоновете, така че е възможно да се чуват разни модални неща по дорийския лад. Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Да де именно: Cm11 = C Eb G Bb D F Bb= Bb D F Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Автор Отговорено Март 23, 2010 Точно. По принцип доста обичам на пианото да разлагам m7 акордите в лявата ръка отдолу нагоре не по стандартния начин Bb D Eb G, а вместо това слагам 11-тата степен Bb D Eb F. В случая обаче ползвам един пад със sweep ефект, който в един момент като му намалее кът-офа и започва доста рязко да подчертава тоновете, затова отпускам точно ми-бемола, за да не звучи остри, а и за да създаде усещане за друг акорд, за модалност и така плавно преминава точно в тризвучието Bb D F Подробности. Добро ухо имаш Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Ахам. Аз много обичам Cm11 в следния войсинг (Stone помагай с превода): лява ръка - C G Bb дясна ръка - Eb F D Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.