EMEC Публикувано Март 3, 2010 Публикувано Март 3, 2010 Искам да повдигна тази тема след като прочетох не малко коментари във форума отнасящи се до марки китари, струни, усилватели, ефекти и т.н., едно ми направи впечатление между редовете на онези от вас, които явно са с повече опит и умения се прокрадват (и то мисля напълно основателно ) мнението, че за доброто звучене не са необходими само добри инструменти и техническо оборудване (безспорно и те са от немалко значение), но и пръсти или казано по друг начин умения. Като казвам умения имам предвид използване на определени музикални похвати, форми, скали, ликове и т.н. Знаем, че зад всеки един известен и голям китарист стои един същи толкова добър учител. Имало е някой, при който е учил или от когото се е учил ако е като мен самоук. Взаимствал е ликове, рифове,скали...... Та да си дойда на думата, нека да коментираме, да споделим, да анализираме стилът на тези големите китаристи. Моля онези от вас, които имат повече знания, опит, които свирят да се включат активно и да помогнат на нас хората, които свирим за удоволствие и любов към определен вид музика, било то блус или метъл. И ето моят въпрос е какви умения, музикални форми, похвати, скали, ликове използват личности като Джими Хендрикс, Джеф Бек, Карлос Сантана, Ерик Клептън, Б.Б.Кинг, Ричи Блякмор и за други чиито стилове искате да изучите. Мисля, че една такава информация, ще бъде полезна на всички и ще ни помогне да придобием по-добра музикална култура и практика, защото мисля, че музикантите не са "тъпи глави". Надявам се да се включите и си помагаме. Вкрая на краищата нали това е истинския смисъл на форума. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Джими Хендрикс, Джеф Бек, Карлос Сантана, Ерик Клептън,В основата на свиренето им е Блуса,а те са си го развили в техен маниер,което ги прави големи.. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Извинявам се за негативизма, но мисля че от подобна тема няма много смисъл тук. Не за друго, но огромната част от хората просто не ги интересува нищо друго, освен да си правят неангажиращ мухабет на общи тематики ( най вече коя е най яката китара и кой е най добрия евтин амп), не че в това има нещо лошо. Тук не е раздела за свирене на китара, а за закупуване на гиър. Дай да не изпадаме в офтопик Цитирай
yotzzo Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Тук не е раздела за свирене на китара, а за закупуване на гиър. Дай да не изпадаме в офтопик Това трябва да стане ясно на всички! Та какво ново при процесорите? Цитирай
Благородникът Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Новото е, че китара може да нямаш, ама процесор е задължително Цитирай
Лими Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Ето една вече "разработена" тема по този въпрос! "За пръстите..." Цитирай
EMEC Отговорено Март 3, 2010 Автор Отговорено Март 3, 2010 Ето една вече "разработена" тема по този въпрос! "За пръстите..." Точно тези неща имах предвид, когато повдигнах темата "Стилът на големите", и не съм много съгласен с казаното от някои, че форумът е да си бъбрим за китарки, ампове и т.н., защото мисля, че целта на форума все пак е да помогне на онези, които тепърва започват или чиито интереси отиват по-далече от "каква китарка" или "какъв амп", китарата иска да изтискаш нещо от нея, да знаеш как да го направиш и да си поизмориш пръстите за да го достигнеш.Може да е най-добрата ако нямаш добро тоноизвличане за какво тие да си я гледаш като мебел ли? Едно време заведох дядо ми да ми купи китара. Бях се интересувал дори си бях набелязал една. като отидохме дядо ми посочи една и каза "Тази много ще отива на цвета на библиотеката в хола"........... Цитирай
kolio_k Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 .....Точно тези неща имах предвид, когато повдигнах темата "Стилът на големите", и не съм много съгласен с казаното от някои, че форумът е да си бъбрим за китарки, ампове и т.н., защото мисля, че целта на форума все пак е да помогне на онези, които тепърва започват или чиито интереси отиват по-далече от "каква китарка" или "какъв амп", китарата иска да изтискаш нещо от нея, да знаеш как да го направиш и да си поизмориш пръстите за да го достигнеш.Може да е най-добрата ако нямаш добро тоноизвличане за какво тие да си я гледаш като мебел ли?..... И аз си мислих така едно време, ама ти зачел ли се в последните 50 страници теми? Аз почти не съм видял някой да се интересува от нещо друго освен от китари, ефекти и ампове, сетъп на китари, а също и от въпроси, отговорът на които може да се намери в Гугъл за 2 секунди. Тука стана нещо фоурм за евтин китарен гиър. Не че има нещо лошо и в това разбира се,, мнозинството печели, а то това иска, ама тогава защо да пишем, по теми за които почти на никой не му пука, да търкаме клавиатурата ли?И без това, в момента , в който стане въпрос за нещо мъничко по сериозно, се оказва , че всички свирят между другото и за хоби , никой няма амбиции ,а ученето е глупост (пък и е трудно), защото ние искаме да правим музика, а не математика. Но от друга страна в авторска музика и джем раздела слушам все едни и същи 15тина души от форум с толкова много хиляди членове. Наистина форума, като идея е точно за да си помагаме и споделяме опит, но като никой не иска, какво може да се направи? Цитирай
Благородникът Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 Ей това за мен е трагичното. Колегата го е казал точно. Проблемът е, че не само във форумите е така... Младежта има възможността да получи информацията на готово за 2 секунди, не както едно време "ние" сме я получавали. Мислят си, че и със самото свирене става така и това е наистина жалкото... Затова и аз се дразня, ама за кво ли се дразня братче. Файда няма! Мързелива младеж, без никви амбиции, ама иначе с големи претенции! Цитирай
Лими Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 (Редактирано) Споко, аз поемам цялата отговорност! Мойто поколение ги възпита такива, защото им "мелеше" непрекъснато - "Учи за да не работиш". А, те нещо чули-недочули и "ни учат, ни работят, сега"! П.П. Не знам, кво ще го учат следващото поколение Редактирано Март 3, 2010 от Лими Цитирай
Gero Отговорено Март 3, 2010 Отговорено Март 3, 2010 (Редактирано) Първо по темата:Във всички мнения казани за характерността на Големите има по нещо вярно. Важно е отношението между пръстите и струните, там се ражда спецификата,важни са всички части от арсенала, от струните,китара,усилвател,ефекти или процесор, кабели,перца и пр. Умишленно не ползвам английските наименования на гореспоменатите в името на българският език. Кой ти е бил учител, е важна брънка от процеса ,през който минава един музикант,в случая китарист. Учителят е добър до толкова,до колкото му позволява самия ученик. Работата на учителя в 99% е да изгради китарист-личност индивидуалист ,а не да прави опити за създаване на собственно копие. Уникалното у човека е неговата характерност на гласа, на ириса на очите ,ген и ....Уникално характерен е и тона извлечен от всеки един от споменатите големи имена. За това ,моето мнение и философия в работата ми е ,Големите да са наше вдъхновение и мотивация,но ние винаги да се стремим да отстояваме факта ,че ние сме също Оригинала, Пешо,Жоро и кой ли не още. Позволявям си да споделям всичко това с вас , от позицията на музикант с 30 години зад гърба си, работейки като преподавател по китара и в момента,свирейки през уикендите ,за съжаление доста дълече от България. Та мисълта ми е, да научиш някого да свири техниките суипинг,легато, тапинг,гами и стари ладове, маками и какво ли още не знам си , са само продуктите ,нека индивида да сготви ястието сам и то да носи неговият белег. Весело е в този форум Редактирано Март 3, 2010 от Gero Цитирай
Coprophagus Отговорено Март 4, 2010 Отговорено Март 4, 2010 kolio_k Направо ме разби от хилене. Факт е че в китарния форум влизам най-вече да се посмея на коментари. Не че се имам за музикант даже не мисля, че съм басист на средно ниво, но е смешно когато хората задават малоумни въпроси отговора на които е обсъждан милиони пъти в форума и има тонове информация като цяло в нета. Ще ми е супер интересно да се развие темата подобаващо. И може 5 човека в форума да им е интересна, но какво от това. Специално часта с тоноизвличането мисля, че дори може да ми е и от полза макар и басист. От темата за ритмиката примерно попълних няколко доста големи дупки в знанията си (макар и чисто теоритично. И разбира се с бая четене в нета) и се оказа, че суингиране не е точно това (по скоро не само) което си мислех. Така че не обричаите темата преди да е почнала. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.