Ивелин Отговорено Март 8, 2010 Отговорено Март 8, 2010 ^ How about The Beatles, Queen, Metallica, Dream Theater, Cannibal Corpse & etc... ? Цитирай
Pif Отговорено Март 8, 2010 Отговорено Март 8, 2010 Добрият готвач е добър защото може да сготви така, че да се хареса на посетителите в ресторанта. Ако той обича сурово месо, загоряла манджа и солен хляб - ще си ги яде само той и никой предприемач няма да го назначи в своя изискан ресторант. Когато отидеш в кухнята ти вече си от другата страна и потребителското мислене трябва да остане в салона на ресторанта. Това е разликата между аматьора който готви у тях за собственно удоволствие пък току виж нахранил и съседите (или кучето на съседите) и професионалиста който готви за половината град. Ако двамата преждеговорящи някой ден си направят усилието да изслушат цялата дискография на въпросните описани велики (или произволни велики) без да пропускате нито едно парче и си направите анализ на начина по който се е променяла музиката и музалните им способности ще бъдете много интересно изненадани Принципа "Аз съм велика звезда и ще правя каквото ми е кеф без да ми дреме дали другите го харесват" важи СЛЕД като си станал звезда а не както ние в България си мислим - преди да си станал. Поне ако си решил да ставаш. Цитирай
Tozi Отговорено Март 8, 2010 Отговорено Март 8, 2010 (Редактирано) В селския ресторант може и да е така. Обаче ако клиент от такъв ресторант отиде в изискан френски ресторант надали ще му приготвят любимата му (и на мене) шкембе чорба с две мастики и айрян. Ако преждеговорящия си направи усилието да срещне някой ден някоя истинска велика звезда и го попита за начина по който готви и се е променяло готвенето му ще остане интересно изненадан. Принципа ние в България не ставаме по принцип и "аве ти на какъв се правиш" и "когато говориш с мен ще мълчиш" и "има амо един начин и това е...." и "покрай българския казан в ада нямало пазачи, щото българите сами се дърпали надолу ако някой се опита да излезе" - се надявам скоро да не ВАЖИ! Поне ако сме решили да ставаме що-годе нормални и прогресиращи хора! Извинете за офтопика! Редактирано Март 8, 2010 от Tozi Цитирай
yotzzo Отговорено Март 8, 2010 Отговорено Март 8, 2010 (Редактирано) Принципа "Аз съм велика звезда и ще правя каквото ми е кеф без да ми дреме дали другите го харесват" важи СЛЕД като си станал звезда а не както ние в България си мислим - преди да си станал. Поне ако си решил да ставаш. И ти си прав, но от друга страна който се съобразява с конюнктурата /каквото се харесва и е "модерно" това ще свирим/ обикновено не е прокопсал освен на ресторантско ниво. Или на ниво хит еднодневка. Наистина големите творци правят каквото те самите харесват, защото ако угодиш на всеки ще стане мусакЪ с грозде, да речем. Това не значи, че трябва да сме безкритични към себе си, но едно е да следваме чуждото мнение, друго е да знаем накъде вървим и да го ползваме само като лек коректив. Гореспоменатите Беатлес когато са правили финала на "She loves You yeeeah...." всички в студиото почнали да им мрънкат, че е тъпо, демоде, Глен Милър го е правил преди 20 г., обаче хлапетата нагли се заинатили, при това още не са били "гооолемите звееезди!", а просто са знаели какво искат. Та мисълта ми е, че ако не знаеш какво искаш и къде отиваш си оставаш посредствен завинаги. Посредствен завинаги ще си останеш и ако се вслушваш във всяко мнение. И аз се извинявам за -а. По темата - достатъчно съм слушал гемблъра в кънтри варианти, така е по-интересно! Редактирано Март 8, 2010 от yotzzo Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Март 8, 2010 Автор Отговорено Март 8, 2010 (Редактирано) здрасти на всички, мерси за коментарите по и около темата и за съветите. всички бяха изчетени внимателно и взети под внимание, в крайна сметка ако не исках коментари, нямаше да пусна нищо, нали така като се има предвид,че "виновника" за настъпилата полемика е един, ще се обърна към него конкретно, за да изясним за какво говорим... Pif, докато говореше по същество за "микс фалцет на по високите места... да..пееш по лежерно и да взаимстваш от йоделинг-а" "завъртането на звука в устата", бяхме в един и същи коридор, но после те изгубих... Вече отговорих, че след внимателно обмисляне на това, което искам да сложа в този кавър реших да НЕ залагам на yodel (за мен си е прекалено obvious, повечето незапознати с кънтри/госпъл традицията залагат ИМЕННО на това. Има си обяснение, разбира се: то най-лесно се забелязва (нещо като басистите, които си мислят, че фънкът Е слап/поп ... това е само глазура, надявам си ме разбираш) по същата логика НЕ наблегнах на twang, въпреки че съм 100% сигурна,че кънтри певците, с които ти си запознат наблягат и на него. за съжаление не са ми тук записите от 2001 на кънтри парчета: сигурна съм,че щеше да останеш очарован...просто тогава и аз като теб бях убедена,че именно това са "важните" стилови елементи, които "правят" кънтри пеенето Това, за което ти говориш във втория си пост не са "велики певци". Това са добри занаятчии. Има разлика, повярвай ми. Аз като занаятчия-певец съм чиракувала една година в "сватбарски оркестър", както умилително обичам да наричам тази банда. Парчетата, които "хората" най-много харесваха и искаха на бис(за мой огромен ужас) бяха тези, на които копирам доста успешно нечий ужасяващ начин на пеене-защото според продуцента това "правело" песента ( пример Anastacia, Blondie...) Но все пак тук говорим за "който плаща той поръчва музиката" Естествено, че щом Иън МакДилън от покрайнините на Глазгоу си е поръчал и платил, за да танцува полупиян с жена си на "My heart will go on", аз не само, че мога да пея като "великата" Селин Дион, аз ще си сложа и перука досущ като нейната коса, а мога и ръцете да си разперя в кулминационния момент само дето стойността за него е една, а за мен друга. аз ако не гледах на това като на пародия и маскен бал с музикален фон, нямаше да мога да го издъжа Да си призная преди да прочета твоя втори пост не се бях замисляла, че някой ще се спре на тема пусната от мен, па било то и в кавъри, и ще очаква да чуе нещо друго освен мен. Нека изясним нещо. Ясната идея за това, което слагаш в един кавър(аранжимент, инструментация, вокална техника) съвсем не е равнозначно на това да се правим на велики звезди. Не това е проблемът на българските музиканти. Проблемът е във вечното търсене на българския еди-кой си, който звучал ама досущ като "великите"(според разбиранията на други едни "велики") Твоята идея за подхода към един певец и песните му като към цялостен продукт, изработен с цел задоволяване търсенето на определен пазар и съответно съобразен със "стандарта"(спорно!) на този пазар е несъмнено по-разпространения и по-безопасния от гледна точка финансовата рентабилност на начинанието. Има едни "други" певци(и инструменталисти) обаче, при които създаването на продукт не се предхожда от пазарно проучване. тези хора не изпитват необходимост да остават на ниво занаятчии, защото са работили години наред къртовски и ЦЕЛЕНАСОЧЕНО, за да намерят собствения си глас/тон/звук-както щеш...и когато го направят не е важно какво харесва леля ти Сийка(или на съседите кучето)... "продуктът", ако има стойност и трайност е способен и сам да си създаде пазар и да се задържи(урок номер първи по пазарна икономика и маркетинг веднага давам пример чуй After hours(Columbia). Ще чуеш Aretha Franklin в ролята на добър занаятчия да звучи като Ella, Dinah и коя ли не "модерна"/"велика"/"призната" певица за това време, но не и като себе си. след това чуй Young gifted and black(Atlantic), за да се запознаеш с Aretha-Кралицата на соула каквато си я знаем и до днес. Редактирано Март 8, 2010 от Viara Ivanova Цитирай
bgmttt Отговорено Март 9, 2010 Отговорено Март 9, 2010 Ако нямаше комбинация талант+смелост+непукизъм щяхме да си танцуваме валс в дискотеките Цитирай
Tozi Отговорено Март 9, 2010 Отговорено Март 9, 2010 Че то сега танцува ли се въобще в дискотеките? А валса е много красив танц за който се изисква не по-малко талант от който и да е друг специален танц. Цитирай
musicman Отговорено Март 9, 2010 Отговорено Март 9, 2010 Респект Поздравявам те за това, че всички песни, които съм ти слушал са оригинални. Дори и кавърите. Браво! Цитирай
Pif Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 Вяра: Певецът е човек който иска да разкаже история и да покаже чувства и настроение на околните. Той е един своеобразен говорител който казва какво му е на сърцето или каквото иска да каже там. Как ще го каже няма никакво значение. Важното е какво ще разбере (усети) слушателя. Наистина е доста лесно да се научиш да пееш и то добре, но това не те прави добър певец. По важното е да имаш какво да кажеш на хората и да знаеш как да им го кажеш за да стигнеш най близко до тях. След като се научиш да пееш - започваш да градиш себе си за да може когато стигнеш с пеенето си до хората - това което им показваш като себе си или чувство / информация да им хареса. В песента им разкриваш сърцето си - значи то трябва да е красиво за да го харесат. Следователно правилният път е да го направиш красиво. От техническа гледна точка този процес е добре изучен. Хората се групират околу определени типове пеене (начини на изразяване на чувства / информация) които са се утвърдили точно заради тяхното приемане в публичните пространства. В тези стилове са се наложили похвати и техники които правят съответният стил такъв и които се харесват на хората които ги слушат. Тези похвати са необходими на певеца да предаде по точно чувствата и настроенията си. Това е разликата между пеенето и всички останали музикални инструменти. Защото имаш неограничен набор от средства за да стигнеш до сърцето на слушателя. Ако решиш да рисуваш пейзаж - ще ти трябват и синя и зелена и кафява боя. Не можеш да нарисуваш пейзаж само със синя боя. Всъщост можеш но ще ти е много по трудно да покажеш красотата на природата която си видяла. И така влизаш в една абстрактност коят ще достигне до много по малко хора и още по малко ще я разберат. Трябва да си наистина невероятен художник за да успееш само със синя боя да придадеш цялата красота на природата. Но ако в изцяло синята рисунка сложиш 1 зелена точка и една жълта - тогава нещата се променят коренно. Вече имаш цветна рисунка а не монохроматична. Вече можеш да кажеш на зрителя много повече. Така е и в пеенето. Затова са различните похвати в различните стилове - за да придадеш цвят на образа който искаш да придадеш. И цветовете са точно такива които се ползват в съответният стил. Не случайно кънтрито е точно такова каквото е - защото хората така го харесват. Когато махнеш някои от елементите му - то пак остава кънтри но липсват половината от цветовете и колкото и виртуозно да изпееш другите неща - то пак има усещането за нещо липсващо и това е липсващата отправна точка. Когато видиш синя картина ще се чудиш дали картината е синя или картината е цветна а светлината с която е осветена е синя и ти затова не можеш да видиш всичко което наистина е казал автора. Великите изпълнители са велики вътре в тях. Няма как един дрисльо (с извинение) да произведе високостойностен продукт. Пеенето е отражение на твоята вътрешност и колкото по добре използваш различните вокални техники толкова по лесно ще достигнеш до сърцата на хората и толкова по лесно ще достигнеш до по голям брой хора. И като завършек за хората които правят "тяхната си" музика и хората които правят комерсиалната музика. Помисли малко на тема джаз. Какво се свири по джаз концертите. Там се крие отговора на твоят въпрос. Цитирай
Ивелин Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 Ако решиш да рисуваш пейзаж - ще ти трябват и синя и зелена и кафява боя. Брато, сбъркал си форума. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 На мен пеенети ми харесва :) , иначе от вечната тема, кой е велик, как се става звезда, как да намерим собствения си глас и тн., така или иначе нищо не разбирам, тази работа не е за мен. Аз се опитвам да се науча да свиря и то най вече защото ми е кеф. Цитирай
arebegai Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 Изобщо няма да коментирам изпълнението или аранжимента,щото не чаткам от пеене,но много ми хареса(чух кавъра още когато го пусна,по никое време сутринта).Имам само едно въпросче-думичката от реда "....and he drank my last ????" трябва да е "swallow",ама на мен ми се чува "bottle".А така звучи много по-алкохолишки. Изпи ми последната бутилка...Все едно пие по две на вечер.Та това шотландски акцент ли е,или аз съм негоден с ушите? П.П.Виж само к'ви въпроси ме вълнуват... Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Март 11, 2010 Автор Отговорено Март 11, 2010 някой може ли да ми припомни моя въпрос, че с тая боя в темата забравих дали съм питала нещо... аребегай, веднага си пускам песната, да чуя как съм го изпяла хм, не чувам проблем I handed him my bottle and he drank my last swallow... Цитирай
arebegai Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 (Редактирано) Оооо съвсем не е проблем. Изтрещял съм и разни бутилки ми се привиждат. Пееш страхотно! Ше ме научиш ли и мене?(любима реплика от "Таралежите") Редактирано Март 11, 2010 от arebegai Цитирай
JD Отговорено Март 15, 2010 Отговорено Март 15, 2010 Приликата с Нора Джоунс за мен е минимална, но не може да не се отбележи хубавото произношение, ясната дикция, артикулирането, тембъра, абе, стана ясно Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.