Tozi Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 Мисли за себе си както искаш, но по принцип не се сещам за нито един човек в този форум ( и за сравнително малко извън него ), които наистина са на високо ниво с ритъма. :) Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 21, 2010 Автор Отговорено Февруари 21, 2010 Към каква ритмичност всъщност се стремим и обсъждаме? Дали перфектното спазване на темпо, сякаш е фиксирано от метроном, дали съвършено еднаквото изсвирване на бърза фраза от 16-ни или 32-ни ноти, дали синхрона между музикантите в един състав/оркестър? Това са различни параметри на ритмиката. Какво пречи да обсъждаме всички аспекти, освен ако не ви се струват празни приказки и губене на време. Много често слушам записи с ясно чуваеми разминавания(много леки) и забързване(към края на парчето обикновено), които обаче имат своята енергия и тези неточности дори са "чаровни", според мен. Но не винаги е така обаче. Цитирай
Лими Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Да се опитаме да обобщим! Как трябва да протича процеса на ритмично обучение от начинаещ към супер напреднал? 1. Трябва да се научиме да спазваме основното темпо на композицията. (работа с метроном) 2. Да бъдеме в синхрон с другите музиканти. Това условие не винаги е свързано със спазване на точното темпо, защото в някои видове музика(симфоничната) то се променя. Т.е цялата група трябва да избързва или забавя едновременно и то без метроном, но понякога с диригент. 3. Да се работи индивидуално на микро ниво(микротайминг). Това вече е „висш пилотаж” за супер напреднали. (не знам какви са най-добрите методи, оказа се, че и във форума малко знаят) 4. Горните неща заедно. 5. Друго (допълвайте) 6. Извод: Добро музициране може да се прави/свири, ако са изпълнени най-малко, поне условия 1. и 2. Редактирано Февруари 21, 2010 от Лими Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Интересен факт е ,че музикантите се стремят към перфектно изпълнение на ритъма (едва ли не компютърно прецизно) , а програмистите се стремят да "развалят" перфектността на компютърния ритъм правейки го неравен - функцията humanize. Музиката като човешки акт е неперфектна като самият човек. Според мен не би трябвало да е перфектна. Обаче! Това не е извинение за музикантите да не владеят и контролират ритъма. Ето ви няколко въпроса които ще ви помогнат да разберете доколко владеете ритъма. Можете ли да свирите прецизно четвъртини ноти 1:1 с метроном в темпо: 40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно осмини ноти 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......200? Можете ли да свирите прецизно шестнадесетини ноти 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно четвъртини триоли 1:1 с метроном в темпо: 40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно осмини триоли 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно шестнадесетини триоли 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно четвъртини, осмини, шеснадесетини квинтоли 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......? Можете ли да свирите прецизно четвъртини, осмини, шеснадесетини септоли 1:1 с метроном в темпо:40, 60, 80, 100, ......? Можете ли безпроблемно да преминавате от цели ноти към четвъртини; от четвъртини към осмини; от осмини към осмини триоли; от осмини триоли към шеснадесетини; от шестнадесетини към осмини квинтоли; от квинтоли към хекстоли; от хекстоли към септоли;....... и от всеке един от изброените към който и да било други? Можете ли прецизно, постепенно и равномерно да забързате темпото от 60 до 120 свирейки осмини ноти за определен период от време (да кажем 5'5 секунди)? Можете ли всичко това да го направите като свирите контролирано леко назад или леко напред от метронома? Това като начало. После ще ви питам едни други неща. Редактирано Февруари 21, 2010 от Tozi Цитирай
Лими Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Tozi, това беше много добро допълнение към мойте точки! Признавам си, не ги знаех тези полезни подробности, но частично съм работил по тях! Да се опитам да позная и някои от другите ти въпроси, например: преминаване от един размер в друг в рамките на едно парче? Различни видове акценти, създаващи илюзията за друг размер? П.П. Темата е много полезна и е добре да се направи резюме! Редактирано Февруари 21, 2010 от Лими Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 Горе изброените въпроси не се отнасят за свирене на "парчета". Просто предварителна подготовка за основно владеене на ритъма ( и изключване на любимия на всички авто-пилот). Преминаването от един размер в които и да било друг е само началото на следващото ниво на владеене на ритъма. Представете си следващата ситуация: Да преминем от 4/4 към 7/8 = 2+2+3 към 15/16= 4+4+3+4 към 3/4 към 13/8 + 3/16 към 4/4 в темпо 120. И това всичко свирейки гореизброените комбинации. Това е преди да включим паузи и акценти във фразите. Цитирай
Лими Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Последната фаза на "висшия пилотаж в ритмиката" ще да е плътното запушване на ушите на китариста и свирене само с визуално следене на, било то метроном, диригент или колегите от бандата, най- вече барабаниста, или било то, на професионалните танцьори, ако има такива наоколо! П.П. Тапите на Ивелин, не са достатъчно плътни за тази цел! Редактирано Февруари 21, 2010 от Лими Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 И предполагам , това ти е най сериозното постижение Цитирай
Чукопад Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 За всеки случай е по-сложно, отколкото да свириш квинтинти секстоли в темпо 68! Цитирай
Лими Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Аз не се шегувах! Първоначално тази идея ми хрумна съвсем сериозно, дали е възможно да се следи ритъм без уши и само с очи, но ми се видя смешна и ме изби на шега, сори нищо лично! П.П. Гледал съм такъв филм за глухи, които ги обучават да музицират/пеят като следят с очи и пипайки с ръце озвучителни тела. Редактирано Февруари 21, 2010 от Лими Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 21, 2010 Автор Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) ^ не би трябвало да е непреодолим проблем , след като в историята се срещат глухи композитори / музиканти ПП. Мога да си бия чекия с лява ръка! Чукопад, с дясната в носа ли си бъркаш междувременно ПП2. Лими , в Дома на глухите където репетирахме с една ученическа банда като деца , имаше и дискотека з=- съвсем сериозно! Глухите усещаха ритъма чрез вибрациите и си денсеха... Като ми казаха тогава ми беше смешно , но си е истина Редактирано Февруари 21, 2010 от ultramega Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 Възможно е. Явно не си гледал видеото на TED с глухата по рождение професионална класическа перкусионистка. Ето тази: Цитирай
Лими Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 (Редактирано) Сетих се, че съм го гледал преди! Ето пример за невероятните възможности на човешките мечти реализирани с невероятният ни мозък! Този пример какво доказва, дали ритмичното чувство е генетично заложено в човешкия вид или се придобива само чрез обучение? Аз поддържам тезата за генетиката и подпомагащото обучение. Т.е. всички човеци сме потенциално ритмични, но не го знаеме, или ни демотивират! От тук и трудностите ни! Затова и говоря за танцуване! Редактирано Февруари 21, 2010 от Лими Цитирай
Cutthroat Отговорено Февруари 21, 2010 Отговорено Февруари 21, 2010 Дам, видеото с глухата перкусионистка съм го гледал и много ме накара да се замисля. Надъхващо е. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.