Jump to content
Българският форум за музиканти

Проблемният високо вдигнат четвърти пръст на лявата ръка


H.R.

Recommended Posts

Здравейте - може посоченият проблем да е обсъждан вече, но може и да не е - малко е по-особен.

 

Става дума за високо държаният четвърти пръст(кутре) на лявата ръка (ръката при грифа за десничарите). От доста години се уча да свиря , но този проблем си остана и забелязвам, че ми пречи когато свиря сола. Често правя и легатури с четвърти пръст - такъв ми е стила, но от това стърчане на пръста , често не ги изсвирвам добре - гоялма мъка ми е. Има ли някой идея как се преодолява това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - свириш хроматизми триоли с трите пръста - среден, безименен и кутре. Свири бавно докато ти се получи удобно и с лекота. Акорди също - ла, ре, ми и всички, с които е възможно. Това като начало мисля е достатъчно.

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

започни с това видео и продължи с останалите от същата поредица в профила на потребителя, който е качил това

полезно е за контрол на всички пръсти по принцип

 

като свириш акорди с три пръста - показалец, среден, безименен, опитвай да държиш четвъртия пръст плътно долепен до третия, без разбира се да докосва струните

ще ти помогне не само за това да сменяш акордите по-бързо, но и да се научиш да контролираш четвъртия...или поне на мен помогна...или поне започва да помага :D

идеята не е моя, за справка - nextlevelguitar.com

 

поздрави

 

\/

 

 

пп теми за четвъртия пръст има из форума, потърси и почети, 100% има полезни работи

Редактирано от checho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя проблем и аз съм го забелязал, че го имам. Като натисна с безименния и кутрето ми се повдига неволево. Дори и да се опитам да не го мърдам пак става така. Просто явно на някои хора така са им устроени сухожилията...но според мен с тренировки може да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпрос на сухожилия, а на нетрениран мозък. Той е нещото, което повдига и не повдига определени

краища на тялото във всякакъв аспект. :D

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното упражнение е хубаво. Може да го пробваш.

 

По принцип многото движение идва от напрежението. Когато нещо е над възможностите ти, ти влагаш такова усилие, че започваш да свириш адски нерационално, с много излишни движения. Свиренето в по-подходящо за теб темпо е по-добре, защото тогава ще контролираш съзнателно както излизащата музика, така и цялото си тяло, включително пръстите. (За разлика от твърде бързото за теб темпо, където цялото тяло е напрегнато и музиката остава на заден план.) Оттук идва и изводът какво би станало, ако някой редовно свири съответно в подходящо или в неподходящо за него темпо.

 

Ако имаш проблем само с кутрето и виждаш, че ти пречи на свиренето, може да си наложиш да не го вдигаш толкова много. Би трябвало да стане лесно, защото по-лесното нещо е да правиш по-малко движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че линкът към видеото поместен от Slav е най-подходящо за тази цел. Интересна идея - да.

Пробвах да го свиря с минимум повдигане на пръстите (до половин сантиметър) , както е казано и засега е малко трудно - все в един момент кутрето щръква на 3-4 сантиметра. Но усещам, че ще има ефект - по късно.

 

Освен, че затруднява свиренето ефекта "flying fingers" има и лоша естетическа визия - друго е да виждаш китарист с плътно прибрани пръсти към грифа - все едно не ги мърда.

 

Благодаря за вниманието, отзивите и съветите ! След седмица две ще пиша за резултата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, но просто за 2 седмици силно се съмнявам, че ще има видим резултат. Иска се време и туй то... Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на стил на свирене, не знам. И при мен го има това и хич не ме притеснява, просто не свиря амнайсе тона в секунда :)

Иначе подкрепям хроматичното упражнение - добро е за постигане на целта.

 

едит: Примерно ей този батко.

Редактирано от Icarus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изхождайки от личния си опит, не съм много съгласен, че пръстите трябва да стоят много близо до фингърборда ( във всеки случай далеч не винаги ) и да се движат максимално малко. Това би имало смисъл предимно и само за наистина много бързо свирене или пък ако умишлено целим да звучим по стерилно , така да се каже . Аз свиря предимно със разстояние между пръстите и борда около 1-2 см, като преди да ги поставя, обикновено ги вдигам още по високо и чукам по грифа, свиря с ниски пръсти само ако свиря бързи пасажи. По този начин тона става много силен и убедителен, даже когато с перото се свири много тихо. Тъй нареченото чукане и свързаната с него инерция са много полезни и при техники като вибрато и бендове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вероятно си прав, но тук по-скоро става дума за прекомерно, излишно движение на пръста, или поне така разбрах аз

 

така или иначе - клипчетата, към които дадох линк, помагат за по-добър контрол върху пръстите като цяло(та като свириш, ако искаш да си държиш кутрето до грифа, ако искаш далеч, ако искаш - да се почесваш по челото :virtuoz: )

 

\/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид предимно видеото и предписанията в него. Иначе щом вдигаш пръста високо ( само малкият ) говори, че свириш с много стегната лява ръка най вероятно. Пробвай с лявата тъка да я направиш да изглежда все едно хлабаво държиш голяма топка за тенис ( тоест топката е твърде голяма , за да позволи на ръката да се свие в юмрук, а стои полуотворена). Като го направиш, при това положение, един вид вкарай грифа през процепа между палеца и другите пръсти ( такъв трябва да е останал , ако въображаемата топка е била достатъчно голяма :girl_cray2: ) и се опитай без да губиш това усещане за отпуснатост и свобода в лявата ръка, да свириш нещо много простичко, което не изисква никаво усилие и концентрация за да не се разсееш веднага. Ако по късно усетиш че малкия пръст щръква пак, анализирай дали не си стегнал ръката и повтори цялото упражнение с топката пак, докато свикнеш да не стягаш ръката.

 

Не съм сигурен, че това ти е проблема, но имах навремето един подобен ученик и това му помогна. Дано ти свърши работа и на теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.