H.R. Публикувано Февруари 5, 2010 Публикувано Февруари 5, 2010 Здравейте - може посоченият проблем да е обсъждан вече, но може и да не е - малко е по-особен. Става дума за високо държаният четвърти пръст(кутре) на лявата ръка (ръката при грифа за десничарите). От доста години се уча да свиря , но този проблем си остана и забелязвам, че ми пречи когато свиря сола. Често правя и легатури с четвърти пръст - такъв ми е стила, но от това стърчане на пръста , често не ги изсвирвам добре - гоялма мъка ми е. Има ли някой идея как се преодолява това. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Февруари 5, 2010 Отговорено Февруари 5, 2010 (Редактирано) Да - свириш хроматизми триоли с трите пръста - среден, безименен и кутре. Свири бавно докато ти се получи удобно и с лекота. Акорди също - ла, ре, ми и всички, с които е възможно. Това като начало мисля е достатъчно. Редактирано Февруари 5, 2010 от EAmechaniX Цитирай
checho Отговорено Февруари 5, 2010 Отговорено Февруари 5, 2010 (Редактирано) започни с това видео и продължи с останалите от същата поредица в профила на потребителя, който е качил това полезно е за контрол на всички пръсти по принцип като свириш акорди с три пръста - показалец, среден, безименен, опитвай да държиш четвъртия пръст плътно долепен до третия, без разбира се да докосва струните ще ти помогне не само за това да сменяш акордите по-бързо, но и да се научиш да контролираш четвъртия...или поне на мен помогна...или поне започва да помага идеята не е моя, за справка - nextlevelguitar.com поздрави \/ пп теми за четвъртия пръст има из форума, потърси и почети, 100% има полезни работи Редактирано Февруари 5, 2010 от checho Цитирай
Yves Отговорено Февруари 5, 2010 Отговорено Февруари 5, 2010 Тоя проблем и аз съм го забелязал, че го имам. Като натисна с безименния и кутрето ми се повдига неволево. Дори и да се опитам да не го мърдам пак става така. Просто явно на някои хора така са им устроени сухожилията...но според мен с тренировки може да се оправи. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Февруари 5, 2010 Отговорено Февруари 5, 2010 (Редактирано) Не е въпрос на сухожилия, а на нетрениран мозък. Той е нещото, което повдига и не повдига определени краища на тялото във всякакъв аспект. Редактирано Февруари 5, 2010 от EAmechaniX Цитирай
lizardman Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 Горното упражнение е хубаво. Може да го пробваш. По принцип многото движение идва от напрежението. Когато нещо е над възможностите ти, ти влагаш такова усилие, че започваш да свириш адски нерационално, с много излишни движения. Свиренето в по-подходящо за теб темпо е по-добре, защото тогава ще контролираш съзнателно както излизащата музика, така и цялото си тяло, включително пръстите. (За разлика от твърде бързото за теб темпо, където цялото тяло е напрегнато и музиката остава на заден план.) Оттук идва и изводът какво би станало, ако някой редовно свири съответно в подходящо или в неподходящо за него темпо. Ако имаш проблем само с кутрето и виждаш, че ти пречи на свиренето, може да си наложиш да не го вдигаш толкова много. Би трябвало да стане лесно, защото по-лесното нещо е да правиш по-малко движение. Цитирай
noflip Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 само аз май не мога да разбера за какво точно става на въпрос..... какво вдигнато кутре ??? Цитирай
H.R. Отговорено Февруари 6, 2010 Автор Отговорено Февруари 6, 2010 Мисля, че линкът към видеото поместен от Slav е най-подходящо за тази цел. Интересна идея - да. Пробвах да го свиря с минимум повдигане на пръстите (до половин сантиметър) , както е казано и засега е малко трудно - все в един момент кутрето щръква на 3-4 сантиметра. Но усещам, че ще има ефект - по късно. Освен, че затруднява свиренето ефекта "flying fingers" има и лоша естетическа визия - друго е да виждаш китарист с плътно прибрани пръсти към грифа - все едно не ги мърда. Благодаря за вниманието, отзивите и съветите ! След седмица две ще пиша за резултата Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 Не че нещо, но просто за 2 седмици силно се съмнявам, че ще има видим резултат. Иска се време и туй то... Поздрави! Цитирай
Icarus Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 (Редактирано) Въпрос на стил на свирене, не знам. И при мен го има това и хич не ме притеснява, просто не свиря амнайсе тона в секунда Иначе подкрепям хроматичното упражнение - добро е за постигане на целта. едит: Примерно ей този батко. Редактирано Февруари 6, 2010 от Icarus Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 Изхождайки от личния си опит, не съм много съгласен, че пръстите трябва да стоят много близо до фингърборда ( във всеки случай далеч не винаги ) и да се движат максимално малко. Това би имало смисъл предимно и само за наистина много бързо свирене или пък ако умишлено целим да звучим по стерилно , така да се каже . Аз свиря предимно със разстояние между пръстите и борда около 1-2 см, като преди да ги поставя, обикновено ги вдигам още по високо и чукам по грифа, свиря с ниски пръсти само ако свиря бързи пасажи. По този начин тона става много силен и убедителен, даже когато с перото се свири много тихо. Тъй нареченото чукане и свързаната с него инерция са много полезни и при техники като вибрато и бендове. Цитирай
checho Отговорено Февруари 6, 2010 Отговорено Февруари 6, 2010 вероятно си прав, но тук по-скоро става дума за прекомерно, излишно движение на пръста, или поне така разбрах аз така или иначе - клипчетата, към които дадох линк, помагат за по-добър контрол върху пръстите като цяло(та като свириш, ако искаш да си държиш кутрето до грифа, ако искаш далеч, ако искаш - да се почесваш по челото ) \/ Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 7, 2010 Отговорено Февруари 7, 2010 Аз имах предвид предимно видеото и предписанията в него. Иначе щом вдигаш пръста високо ( само малкият ) говори, че свириш с много стегната лява ръка най вероятно. Пробвай с лявата тъка да я направиш да изглежда все едно хлабаво държиш голяма топка за тенис ( тоест топката е твърде голяма , за да позволи на ръката да се свие в юмрук, а стои полуотворена). Като го направиш, при това положение, един вид вкарай грифа през процепа между палеца и другите пръсти ( такъв трябва да е останал , ако въображаемата топка е била достатъчно голяма ) и се опитай без да губиш това усещане за отпуснатост и свобода в лявата ръка, да свириш нещо много простичко, което не изисква никаво усилие и концентрация за да не се разсееш веднага. Ако по късно усетиш че малкия пръст щръква пак, анализирай дали не си стегнал ръката и повтори цялото упражнение с топката пак, докато свикнеш да не стягаш ръката. Не съм сигурен, че това ти е проблема, но имах навремето един подобен ученик и това му помогна. Дано ти свърши работа и на теб Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.