Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Кратко видео от джем, в който участвах заедно с приятели в Пловдив. Качеството е лошо, от телефона ми, но предвид напредъка при тези машинки, все пак разбираемо. Иначе за свиренето, в моя защита ще кажа, че бях се почерпил яко ;) , защото това е едно от последните парчета , от вече джем часта. Имам и още видеа, но не ги пуснах, защото не съм говорил с другите музиканти, а не всеки обича тези неща

 

 

Иначе благодарение на готините хора, кито се бяха събрали тази вечер, се получи супер забавно . Изненадох се и се изкефих много, че в Понеделник вечер, може да има толкова много хора ( малко под стотина), които искат да послушат жива музика. Филибето (хайдИ наштИ) и Стара Загора убедително спечелиха по публика срещу София, където свирих няколко дена преди това пред 20тина ( но също готини и слушащи) души, включително и колеги от форума (на които благодаря много за идването ).

 

п.п. Много съм задължен на оператора за снимането, но трябва да спомена, че същият прави китари много по добре, отколкото снима китаристи. Ама не е лесно с коняк в едната ръка :D

Отговорено

Йес Бейби! Смоук он дъ Петното.

Оператора направо те е сложил да свириш легнал! Ама който си го може го може - даже и надолу с главата!

 

;):D

Отговорено

Прекрасна имровизация! Моля, да направиш един бърз анализ - какво върви като фон (като хармонии), какво солираш отгоре (като ладове). Мисля, че това ще е много по-полезно, отколкото само да гледаме :greenangel:

 

Благодаря предварително!

Отговорено (Редактирано)

Благодаря :D

 

Това с анализа май няма да е много лесно :P , от гледна точка на това, че доста от нещата, които свиря са доста външни за хармонията.

Парчето всъщност е минорен блус, на Michael Brecker е и се казва Nothing Personal. Схемата е 12 тактова. Акордите са

/Gm7/Gm7/Gm7/Gm7/

Cm7/Cm7/Gm7/Gm7/

/Eb7/Dalt/Gm7Gm7/

 

Верните скали, които използвам, са

 

Минорнi пентатоники G и C

 

G мелодичен минор на първите 4 такта

C Еолийски минор на 5ти и 6ти, на 7ми и8ми отново G мелодичен

Еb7 - Миксолидийски с повишена 11та степен (Mixo #11, лад строящ се на 4 степен в Мелодичния минор), Миксолидийски Еb

Dalt - Алтерована скала (Лад на 7ма степен в Мелодичния минор)

 

Разбира се с много хроматични апроучи през цялото време ( както и с някои откровени глупости под вличние на Джинчето)

 

Иначе през голяма част времето ( и подкрепян от пианиста и баса, те много внимават какво свири солиста и реагиарат съответно, както си му е реда ) свиря външно ( не следвам точно акордите ) като използвам няколко широко популярни принципи.

 

Например , свиря циклично, тоест използвам кратка фраза със силно изразен ритъм.Фразата, първия път е изцяло вътре (по акорда), вторият, да кажем също, но вече на тонове от надстройката на акорда ( 9,11,13 например, вместо 1,3,5 степени) , а третият е външен. За целта често се използват тризвучия, понеже са много силни логични като звучене и поставени като звучене срещу баса, звучат като рехармонизиране.

 

Добър пример, в случая, за това е.

 

Използвайки факта, че Алтерованата скала се строи върху 7ма степен на мелодичния минор, а на четвърта и пета степен в него (монора)съответно се намират 2 мажорни тризвучия, да построим фраза със силно изразена ритмична структура, започваща с тризвучието на 5та степен (13b в алтерована скала) да минем през това на 4та степен запазвайки ритмиката, да продължим надолу по същата логика, като 3тото тризвучие ще бъде и да разрешим при четвъртото повторение.

 

Друго нещо, което спонтанно правя е, да променям модалитета (Modal Interchange), следван и подкрепян от ритъм секцията.

 

Това, което също правя доста често е, да свиря грешно :)( в смисъл да не успея да изсвиря това , което искам) , когато това се случи, обикновено опитът помага да се излезе от положение. В края на краищата няма грешно свирене , има нелогично ( неуместно) и неубедително.

 

Този тип парчета са от така наречената Фюжън Ера, носят много на такова свирене, което би било напълно неуместно например в някое по традиционно джаз парче ( и разбира се не рехармонизирано и реаранжирано) , където идеята е да се конструират мелодични и красиви фрази като се оставя изцяло в хармонията

 

Не знам как е при различните хора, но аз не мисля за такива неща, докато свиря. Когато се упражнявам в къщи, работя върху различни идеи от този род ( по скоро работих, напоследък по рядко, сега се занимавам предимно с мои проблеми свързани с микроритъм и груув) и се надявам, когато ми потрябват, да изплуват поне частично. Според мен, при живото свирене е важно да се опитваме да слушаме групата като цяло и да се опитваме да бъдем интерактивни, тоест да свирим заедно. За това джина определено не помага много :) , също и за груува ;)

Редактирано от kolio_k
Отговорено

^ :bravo: Благодаря, много полезно!

 

 

 

( по скоро работих, напоследък по рядко, сега се занимавам предимно с мои проблеми свързани с микроритъм и груув)

 

Би ли споделил опит? Много любопитна тема!

Отговорено

Кольо, благодаря ти много за изчерпателния пост! Ще го прочета още няколко пъти и в детайли, а после ще се опитам да просвиря подобнои схеми!! Резултата от импровизацията ти е поразителен, и даже бих идвал на уроци при теб, ако ми беше наблизо! Пускай още такива неща, истинско удоволствие е да се гледат/слушат!

 

Поздрави!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.