Rammkopf Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Краса-а-а-а-вица! Да е живот и здраве, да поприключа с настоящите проекти, следващият приоритет е истинска китарка вече. Цитирай
HRS Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Хубаво се заприказвахте за адаптери, ама според мен най-голямото достойнство на тая марка е супер-удобния и бърз гриф, който е доста тънък, с променлив радиус на фретборда и големи прагове. Това е характеристика която няма нищо общо с индийските Джаксъни от JS серията разбира се. Но пък се среща и при китари с цена околу 1000лв. което си е направо страхотно. Лицензните им флойдове пък са доста зле и ако се ползват по предназнаение почват да разстройват. Относно пикъпите мога да кажа, че комбинацията Сеймър Дънкан JB + Jazz, която се монтира и на повечето модели среден клас е истинска класика и достатъчно висок стандарт. Имал съм и Jackson CVR и мога смело да кажа че е по-добър от EMG HZ-H4 защото и двата бяха на една и съща китара. Сега на нея има EMG 81 и съм сравнително доволен, защото дървото на китарата не е чак толкова добро а пикъпа компенсира това донякъде, но пък с него освен "дж-дж-дж" трудно може да се свири нещо друго, за това може би и той ще изхвърчи от там. Така че в крайна сметка избора на адаптер е въпрос на вкус и предпочитан стил музика. Цитирай
Bobolin Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 (Редактирано) Хубаво се заприказвахте за адаптери, ама според мен най-голямото достойнство на тая марка е супер-удобния и бърз гриф, който е доста тънък, с променлив радиус на фретборда и големи прагове. С риск да те разочаровам, макар и да е доста индивидуално, все пак се е наложило схващането за типичният шредърски гриф който е - тънък, широк, с плосък профил отзад, голям радиус на фретборда и "нелъщящо" лакиран. Марката отговаряща на тези изисквания най-пълно се нарича Ibanez. Jackson просто имат друго виждане явно за шредърски гриф и определено Ibanez глобално погледнато са на по-правият път, като признати и масово използвани сред така наречените шредъри, заради тези супер комфортни и бързи грифове. Просто думата "тънък" и "бърз" според мен трудно може да се отнесе към Jackson грифовете. Лично мнение разбира се. Аз съм убеден, че почти всеки посвирил доволно на гриф на читав Ibanez, после хващайки каквото и да е друго има лекото усещане за бейзболна бухалка. Те и затова навярно са толкова успешни - пристрастяват хората и веднъж свирил на качествен техен инструмент се пристрастяваш и хванеш ли друг КПД-то ти пада драстично, затова веднъж Ibanez - завинаги Ibanez! Извинявам се за разводняването на темата, само да добавя да не си помислите, че съм някакъв анти-фен на Jackson. Напротив! Даже много си я обичам аз тази фирма, колкото и да ми е неприятно, че е под шапката на Fender. Редактирано Ноември 16, 2010 от Bobolin Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 (Редактирано) Има доволно количество хора, които предпочитат дебелите и не плоски грифове и свирят бързо на тях. Затова бих казал, че мнението ти е вярно от гледната точка само на част от китаристите. Редактирано Ноември 16, 2010 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slacoth Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Лицензните им флойдове пък са доста зле и ако се ползват по предназнаение почват да разстройват. Кой модел визираш? Моя Японец е DXMG, ползвам флойда "по предназначение" и го настройвам само при смяна на строй или струни, защото през цялото останало време е бетон.Последните струни сложих преди 3-4 месеца и китарата още е в тоналност. Цитирай
HRS Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Това което казваш ме радва, защото наблюденията са ми точно върху този модел и се надявам проблема да е частен случай. Заради неподходящ материал ножовете се износват и при ползване на флойда конкретната китара остава с половин тон надолу и за да се възстанови строя трябва флойда да се върне на ръка в изходно положение. Ще се радвам и други да споделят мнение за тези флойдове. Колкото до дебели, тънки и т.н. грифове. Имах предвид, че това е една от отличителните черти на марката. Просто посоките са две - Лес Пол и Стратокасатер тип китари и всичко останало е доразвиване на една от двете концепции. Не знам от кога Айбънез произвеждат китари с компаунд радиус на фингърборда, но Джаксън определено знаят как да правят удобни и бързи грифове. Поздрави. Цитирай
Kalmar Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 (Редактирано) С риск да съм ултра офф топик, ще се намеся понеже видях доста... необмислени изказвания. Да EMG имат доста специфичен и леко компресиран звук, но да кажеш че неструват... Особено пък сравнени с сток адаптери на Джаксън. Не, че не е възможно да има добре звучащи сток адаптери ама това си е доста предобрено изказване. Незнам кой от вас, колко опит има с EMG, но това че толкова много хора ги ползват, не е случайно. И не го казвам, защото съм голям техен фен или пък съм чел тук и там разни изказвания (на разни от големите с рекламна цел), а защото съм свирил и продължвам да свиря с тях. Вярно е че EMG винаги звучат като EMG и толкова, но в никакъв случай не бих казал че са гадни адаптери, нито 81, нито 85, или пък SA синглите. И още нещо по въпроса: не свиря метъл, а ги ползвам. Има доволно количество хора, които предпочитат дебелите и не плоски грифове и свирят бързо на тях.Затова бих казал, че мнението ти е вярно от гледната точка само на част от китаристите. Напълно съм съгласен. Гифа не е задължително да е, като лист хартия за да е бърз. Най-тънкия гриф на Ибанес - така наречения Уизърд, който е 17мм при 1ви праг е със C профил и далеч не е плосък. Всичко това с бързите грифове е субективно и зависи от доста фактори, като големина и форма на ръката, същите на грифа, екшън на струните, покритие на грифа и други... И за да не каже някой, че си противореча ще кажа пак, че тези параметри са строго индивидуални за всеки. И още офтопик Не мисля, че Salvador Ibanez някога би могло да се произнесе, като Айбънез, освен от Стив Вай и някои други американци и англичани. С компаунд радиус например е модела на Джо Сатриани и то почти от както се произвежда. Редактирано Ноември 16, 2010 от Kalmar Цитирай
MrDeath Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 ^Абе плосичък е Айде някой да ме светне какво значи бърз гриф! Тънък, плосък, значи се свири бързо на него, а на дебелите и облите не може ли да се свири бързо Вярно тука има много субективни и...айде да не продължавам изказвания, ама кво да правиш Цитирай
Kalmar Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Плосичък е сравнен с някой фендерски гриф от 59-та Имам един Сейбър от 87-ма в нас със баш Уизърд и определено е С за разлика от повечето D профили на Джаксън. Цитирай
Bobolin Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 (Редактирано) Най-тънкия гриф на Ибанес - така наречения Уизърд, който е 17мм при 1ви праг е със C профил и далеч не е плосък. Грифове тип Wizard не се произвеждат от Ibanez от 2003 г. При конвенцията им за имената има Wizard II, Wizard II-7, Wizard II-8, Wizard Prestige, Wizard HP Prestige, Super Wizard, Super Wizard HP Prestige и мисля, че с това се изчерпват имената с думичката Wizard в тях. Както казах гриф именуван само Wizard, се е произвеждал до 2003 г. Така че, доста грубичко е да се каже "така наречения Уизърд" защото това е да кажеш все едно "така нареченият DiMarzio". Най-тънкият гриф на Ibanez актуален и произвеждащ се в момента е Super Wizard HP Prestige. 17 мм. на първа и 19 мм. на 12-та позиция. През годините назад с точно такава тънкост са били Super Wizard, S J Custom, RG J Custom грифовете. Относно формата няма да влизам в спор но не се води C. Също така е силно дискусионно всеки как си тълкува C, D, U, V. Редактирано Ноември 16, 2010 от Bobolin Цитирай
Kalmar Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 (Редактирано) Именно ти сам го каза Уизърд профила се е правел до 2003та. И аз визирам точно този профил - оригиналния Уизърд. Не Уизърд II и т.н. Сравнението с Димарцио е неточно. Това е търговска марка, а Уизърд е модел на гриф. Както и да е... Това че никъде от Ибанес не определят профила на Узърд като С, не значи че той не е, макар и много тънък. Колкото до това за определянето на C, D, U и т.н. има доста места (сайтове) където може да се намери доста точна формулировка на това кой гриф какъв е и защо. Ето най-основните форми, обикновено всичко останало се върти около това: Редактирано Ноември 16, 2010 от Kalmar Цитирай
niki_jem Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 Колега Bobolin чершката на тортата не е в тънкия и широк гриф /особенно на Ibanez/,а напротив точно в обратното , просто тук в нашата мила страна поради ограничения внос на качествеми марки явно се е наложило това мислене. Успех Цитирай
Bobolin Отговорено Ноември 16, 2010 Отговорено Ноември 16, 2010 niki_jem, за всеки човек истината е различна. Със сигурност ако попитаме някой ветеран в кънтри изпълненият с 40 годишен стаж зад гърба си той би имал навярно коренно различно мнение по въпроса. За мен тънък, плосък и широк значи максимум удобство и техническо улеснение за акуратно свирене на нещата, които приобщаваме под думата "шред". Ако съдя по подписа ти, явно си един от щастливците с J. Custom в колекцията. Предполагам нямаш негативни нагласи към това 17/19 мм. бижу. Респект към всеки собственик на такъв инструмент. Цитирай
Am-I-Evil Отговорено Януари 19, 2011 Отговорено Януари 19, 2011 Как съм пропуснал да се изфукам в тема сред толкова много яки китари?! Това е моят предпочитан инструмент. Тези, които биха рискували да сънуват кошмари, за да го видят това нещо в действие могат да посетят линковете: Моля бременните жени и пенсионерите да не гледат, а хората с музикален опит да недочуват. Снимки: Цитирай
EvilMaster Отговорено Януари 19, 2011 Отговорено Януари 19, 2011 ^За тази китара (или версията с ebony гриф) убивам Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.