Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

точно така, това е упражнение. Но дайте да се пръдържаме към темата за кавърите а упражненията да ги разискваме е друга тема.

  • Отговори 43
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Като правихме един кавър на Тиатър (още го правим де) - Another Day - седнах и около седмица-две правих солото (бързата част). Вокалиската каза "недей да го вадиш, не е нужно", но аз исках да го извадя за себе си, за да знам, че го мога. Тогава вече не е проблем да импровизираш. Но все пак солото ми харесва и се придържам към него, пък и не е много дълго.

 

На Nightwish има едно парче Dead To The World. Солото (до колкото си спомням) е доста лесно, но никога няма да искам да го изсвиря като на записа, просто ме дразни.

 

П.П. Много по-важно е да използваш свободното си време в свирене на упражнения за техника и учене на теория ,отколкото блъскане на едно и също соло ,било то на Петручи ,Гилбърт и т.н. В края на краищата ,хората искат да чуят собствените ти идеи

 

А защо да не вадиш сола ? Като ти харесва - това си е упражнение. За мен е горе-долу едно и също дали ще извадя едно технично соло или ще упражнявам някакви секвенции, гами, ладове. Виж с арпежите е друго...

 

Това за авторското и импровизацията го подкрепям :metalist:

Отговорено
Ами преди време се мъчех да вадя всичко 1:1 ,но сега много рядко се случва да свиря някое "чуждо" соло без да вкарам поне нещо от мен. Според мен китарното соло е мястото ,където всеки китарист показва собствения си стил на свирене пред аудиторията .Естествено винаги зависи от солото ,например не бих тръгнал да импровизирам върху унисона от "A Change Of Seasons" ,защото би било глупаво просто tongue.gif или пък солото от "Erotomania" (квинтолките накрая biggrin.gif ) .Но наистина смятам ,че собствената импровизация е по-важна от перфектното изсвирване на някое чуждо соло - в смисъл ,всеки може да намери нотите на някое соло на Малмстийн ,но дори и да ги изсвири перфектно ,това не означава че е добър китарист smile.gif

Странно ,но само преди година и нещо не бях на това мнение ... biggrin.gif

 

П.П. Много по-важно е да използваш свободното си време в свирене на упражнения за техника и учене на теория ,отколкото блъскане на едно и също соло ,било то на Петручи ,Гилбърт и т.н. В края на краищата ,хората искат да чуят собствените ти идеи evil5.gif

 

Напълно съгласен!!! :metalist:

Отговорено

Аз лично вадя и свиря 1:1... Което ми напомня - musicman, кога ще пуснете секцията с табулатурите в сайта, да ме видят колко съм талантлив вадач ХАХАХАХ :metalist::headbang::virtuoz:

Отговорено
Като правихме един кавър на Тиатър (още го правим де) - Another Day - седнах и около седмица-две правих солото (бързата част). Вокалиската каза "недей да го вадиш, не е нужно", но аз исках да го извадя за себе си, за да знам, че го мога. Тогава вече не е проблем да импровизираш. Но все пак солото ми харесва и се придържам към него, пък и не е много дълго.

 

На Nightwish има едно парче Dead To The World. Солото (до колкото си спомням) е доста лесно, но никога няма да искам да го изсвиря като на записа, просто ме дразни.

 

П.П. Много по-важно е да използваш свободното си време в свирене на упражнения за техника и учене на теория ,отколкото блъскане на едно и също соло ,било то на Петручи ,Гилбърт и т.н. В края на краищата ,хората искат да чуят собствените ти идеи

 

А защо да не вадиш сола ? Като ти харесва - това си е упражнение. За мен е горе-долу едно и също дали ще извадя едно технично соло или ще упражнявам някакви секвенции, гами, ладове. Виж с арпежите е друго...

 

Това за авторското и импровизацията го подкрепям :metalist:

Абсолютно вярно :violin:

Отговорено
А защо да не вадиш сола ? Като ти харесва - това си е упражнение. За мен е горе-долу едно и също дали ще извадя едно технично соло или ще упражнявам някакви секвенции, гами, ладове. Виж с арпежите е друго...

Ами много просто - упражненията са измислени за да наблегнат точно и ясно върху даден проблем ,а солата просто показват креативността на даден китарист и способността му да комбинира техническите си способности със стиловите си предпочитания .Естесвено има сола ,които могат да се свирят като упражнения ,пример последното соло на Еротомания на Д.Т. ,което си е най-обикновено упражнение за пикинг ,но това е само едно от малкото изключения .Какво толкова ще научиш ако извадиш едно-две сола на Хамет ,освен че ще подскачаш с двата крака на wah-a ?Голям кеф :metalist:

Естествено ,всеки който си го кефи да вади сола е в правото си ,не казвам че е лошо ,просто моето виждане е различно . :headbang:

Отговорено

ами зависи от песента

аз не съм много по импровизациите и от таблатури ги вземам ама има песни дето солото им е толкова хубаво 4е ти се 6те да направи6 по хубаво:P

вземам за пример A tout le monde на Мегадет мноо яка песен и й преобразих солото от 4асти и добре стана

на Fade to black на Металика също има някой места дет съм променял

зависи както казах

Отговорено
на Fade to black на Металика също има някой места дет съм променял

зависи както казах

4ове4е на това соло няма какво да се промени - за вьвеждащото ГОВОРЯ

трябва да си crazy за да го правиш или аматьор -при пьрвото - проблема е твой - при второто - седни си на д-то и научи соло както трябва - не че ти отнемам свободата на избор - просто

ТОВА Е ИДЕЯТА - ИМА СОЛА НА КОИТО МОЖЕ ДА ИМПРОВИЗИРАШ И ДА НАПРАВИШ НЕЩО СВОЕ

НО ИМА ТАКИВА ДАТО ТРЯБВА ДА ГИ ИЗСВИРИШ МАКСИМАЛНО 1 КЬМ 1

солото в края на fade to black сьщо е готино и него го свиря 1 кьм 1 - когато го помня - когато сьм го забравил - импровизирам - щото е бая дьлго

но началото, както и например солото на nothing else matters - по добре да се изсвирят максимално близко до оригинала - ако искаш - импровизации - ZZ TOP - са твойте хора

 

 

PS ще разкажа случай - група фанданго - средна хубост - по принцип си свирят добре

правиха cover na Nothing else - и го бяха ударили на импровизации - нищо общо с действителноста - едно от най голямите усирания които сьм чувал

после -свириха парчето на lImp Bizkit - с темата от мисията невьзможна -баше добре

a пьк джаз кавьра на enter sendmen - си е направо вьрха - явно има значение и кой прави кавьра

Снощи бях на концерт на Ь голям - Ричи Румен Антов - много малко неща от солата е хванал 1кьм 1 - на понеже пича цепи яко и сьс собствен почерк - каквото и соло да изсвири си звучеше много добре(но основните моменти - особенно мелодичните - ги бе извадил както си трябва)

Отговорено

Стига бе...този дето бъркаше тоналности като изоглавен, а такова мажене не бях слушал скоро, честно да си кажа. Изобщюо групата доста вяла и безлична, вокалът се стараеше и клавиристчето, ма иначе мале-майко :wall:

Отговорено

Разбира се "красивите",техничните сола-кавъри си е гот да си ги извадиш да си ги изсвириш и да се усъвършенстваш заедно с това, лошото е за мен, че нещо ваденето не ми се отдава:P и хубу че са измислили табовете.. но има надежда..хехе

Отговорено
Стига бе...този дето бъркаше тоналности като изоглавен, а такова мажене не бях слушал скоро, честно да си кажа. Изобщюо групата доста вяла и безлична, вокалът се стараеше и клавиристчето, ма иначе мале-майко :wall:

Виж, намери един термометър...

Отговорено
А ако толкова много ме кефи и немога да го изсвиря - тренирам докато мога.  :P  :guitar:  :violin:  :)  :)  :guitar:  :violin:  :)  и т.н.

и аз така ... едно соло на Петручи го упражнявах 2 седмици и накрая пак не можах да го изсвиря 1:1 ... :wall:

 

:) :guitar: :) :guitar: :P:)

две седмици....бахти хората ;) язе едни арпежи от едно соло 2 години ги упражняям и пак нещът да излязат както трябва :think:

и аз така, :););)

според мен най-добри импровизации се получават като първо изсвириш солото както си трябва и след това почнеш да променяш и да си импровизираш, а и то си личи дали е така или когато някой импровизира, защото не може да го изсвири :)

Отговорено
за вьвеждащото ГОВОРЯ

а аз не;)

става въпрос накрая аутрото

нямаш грижа outroto спокойно го ипровизирай - предполагам че Кирк го е правил като планирана импровизация - тоест основни части от солото са ясни - останалото на момента.

докато началното изглежда да е мислено НОТА ПО НОТА!

 

Металика са ясни - не е чак толкова трудно - но да вземем разните герои като Малмстийн, Сатриани и в тоя дух - питали ли сте се дали те самите могат да си запомнят солата - прит олкова много ноти дето свирят - а на всичко отгоре и трудни?!

но един път са си майстори, 2 - с голяма практика ( много важно ), пък и Сатриани казва - че има 3 начина - тотално научаване, планирана импровизация и пълна импровизация ( Франк Запа)

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.