Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Да, непременно щях да търся и видео уроци, че така най-бързо се навлиза в новия софтуер. Благодаря и за това. Само да ми остане някой ден свободно време и ги подпуквам. ;)

Отговорено

Между другото това с видео уроците определено е лесен и бърз начин да се навлезе в някой неща на апликацията но способа не покрива 100% от това което те интересува в момента, така че юзер мануала на Логик а доста детайлен и прецизен затова искрено го препорачвам. Другия лесен и достъпен начин който е на чист Български е да поствате даден въпрос или проблем тук и мисля ще получите актуален отговор.

 

A.G

Отговорено

Main Stage е 3D GUI версия на т.н Логик Енвиронмент в комбинация с (C.A - Controller Assignment) взето също от Логик.

Тук липсва секвенсер функцията, аудио/лооп форматите, маркер джъмпинга (Looper е само плъгин) и затова много узери предпочитат да работят "Live" с Логик.

Натовареното 3D GUI и не "изпипаната" работа по програминга на "Main Stage" е рискова все още и затова не е препоръчителна за "Live" - (това е мое експертно мнение което се дължи на детайлни тестове и мнение на тестери от други страни които работят за моята компания) и не е ангажиращо !

В момента довършвам т.н "Logic Jammier Pro" който е специално изпълнение за Логик Про и ще има в пъти повече Midi екстри и Аудио/Лооп/Маркер-джъмпинг и др. възможности от Main Stage.

 

A.G

Отговорено

OK ;). М/у другото от сигнатурата ви подразбирам че инструмента ви е китара ? Ако искате да свирите "live" с дадена апликация и софтуерни плъгини за китара то мислия че можете спокойно да ползвате Лоджик. При него ще имате в пъти повече системни ресурси и стабилност (благодарение на вградените аудио и миди буфери) отколкото да се рискува с MS.

MS ми напомня за несполучливия опит на Steinberg преди доста години да отрежат миксер секцията на Cubase и да направят плъгин хост като V-Stack който в последвие бе спрян от продажба и поддръжка.

 

A.G

Отговорено

А там как става номера със смяната на банки, включване и изключване на ефекти и т.н. ?

 

 

П.П. Моля не цитирайте предходно мнение.

Отговорено (Редактирано)

Има много начини в зависимост какво ви трябва. Както при Main Stage (MS) ще е необходим миди контроллер(и) който да изпраща CC#, Program Change (PC#) или дори Keyswiching (KS) който може да се трансформира в даден PC# - т.е натискате C1 на кейборда и той праща PC# 1, D1=PC#2 i т.н.

 

Другият важен диалог е т.н "Controller Assignments (CA)". В него се прави "Learn" на даден CC# към даден Лоджик параметър или миди нота към параметър и т.н

 

• Най простият начин (но не ефикасен) за смяна на на "Channel Strip Settings" e да сейвнете канала като "Performance preset" и да използвате Program Change по миди канал 1 за да вика различни канални "Performance presets". Този метод не е ефективен особенно когато в пресета има семпъл инструмент като да речем EXS - т.е при смяна на каналния пресет се губи време. Може би е ОК за китарни процесори и FM synths но ако има изсвирен леарен тон, то той ще прекъсне на теория пък и на практика макар и за част от секундата....

 

• Например ако сте кейборд плеър ще имате нужда да боравите със смяна на предварително натоварени (на различни канали "channel strips") софтуерни инструменти и процесори - както при MS.

 

При този сценарии въпроса е как да става смяната на канала. Има 2 начина:

 

1. Като се активира Multiplayer mode -> Logic Settings -> Recording->Autodemix by midi channel if multitrack recording. При този метод миди тракоковете/каналите трябва да се настроят на различни миди канали 1-16 в трак инспектора. Този метод има ограничение до контрол на 16 инструмента !

 

Самото превключване на инструменти става като се сменя миди канала на външния контроллер. Някой контроллери могат да запаметяват в "User Presets" т.н перформанс миди канал и това е горе долу добре.

 

Обаче ако не притежавате такъв контроллер ще е необходим специален Енвиронмент Тоол. Ето на този линк по долу в LPH форума предлагам един вариант "Live Tracks Control Tool". Направил съм достра екстри като keyswitching и др. Скролнете малко надолу в линка и ще откриете това за което говоря:

 

http://www.logicproh...pic.php?t=73512

 

2. Като се използва Logic Environment. Тук ограничние до 16 канала няма но е само за "Live" изпълнение като Main Stage може да сменяш до 256 инструмента и т.н - миди запис може да се прави но до 16 канала. Тук много "експерти" се опитват да надхитрят Лодгик като създават т.н "Cable Switcher" и го свържат от "Physical Input" (Click & Ports Environment layer). После връзват кабели към различни канали (предварително натоварени с инструменти и процесинг плъгини). Кабел суичера контролират или с PC# или с CC#. Да обаче това е "капан" зе непросветените. При миди ноти има Note ON и Note OFF. Т.е ако сте задържали датена нота или акорд и смените посоката на кабел суичера то нота OFF ще остане да свири или проблема е "Sustaining/Hanging".

 

Тук е необходимо да се конструира т.н система на плавно преминаване от инструмент (пач) на друг инструмент (пач). На този принцип са конструирани хардуерните синтове които ползват т.н нотни таблици за регистрация на ON/OFF. Именно на това се базира новата ми разработка за която споменах в предния пост.

 

• Ако сте да речем китарист или вокалист който се нуждае от реал тайм процесинг само и иска да сменя процесори и пресети на процессинг - мисля това е по лесно.

 

1. Най елементарен начин а по-горе посочения с правене на "Performance Channel Presets" и Program Change ch.1. ( Тук ако няко иска да ползва пeдалери и CC#, то мога да съдействам как да направи трансформер в Лоджик и да трансформира CC# ->PC#).

 

2. Например аудио сигнала може да се рутира към няколко аудио трака (Channel Strips) и да им се зададе един и същ аудио инпут/вход който идва от звуковата карта. Инсъртват се различни коплекти от плъгини на даден канал активират се "I" мониториг бутоните и се мютват каналите. В Controller Assignment (CA) диалога се правят "learn" мапове за контрол на "Bypass" на всички плъгини и на "Mutes". (Може само на Mute но тай като аудио сигнала е сплитнат и захранва едновременно много канали ЦПУ то ще се товари). В CA диалога може да се прави "Learn" на една и съща входна контрола към различни Лодгик параметри но с реверсирани стойности. Например ако изпратите даден CC# да прави "Bypass" на даден плъгин или група от плъгини и в същото време да прави Un-Bypass на други такива.

За съжаление CA не работи много добре поради фантома на "Floating Ports".

 

- Същото нещо може да се направи директно на Aux канали. Ауксите поддържат инпут от аудио картата директно.

 

- Друг вариант е аудио сигнала да се вкара на обикновен аудио трак, като се забрани "Stereo Out -> No Output". После се създават няколко сенда на канала и се отварят на 0dB (Option + Click) . По този начин се дублира/сплитва аудио сигнала към няколко аукса и процесинг инсертите се слагат на Aux каналите.

 

3. Всичко това става много лесно с т.н "Logic Snapshot Consolе (SC)" който разработих преди време. Това е просто един готов Лоджик темплейт който отваряш, исертваш плъгини кадето си искаш и както си искаш, правиш "Snapshot" (снимка) на миксера като си избираш празен пресет в SC и готово. SC пресетите се викат с Prg#, CC# дори KS. При реалтиме аудио процесинг няма никъкво прекъсване - показвам това в края на видеото като сменям различни пресети на процессинг на китарата и другите инструменти. Ето линк с видео на SC:

 

http://www.audiogroc...om/logic_sc.htm

 

4. Друг вариянт са т.н AU Midi controlled процесори като например NI Guitar Rig.

За да се управлява GT Rig по миди в Лоджик се инсъртва като Software Instrument както ES1, EXS и др. и аудиото се подава по "Sidechain" от даден аудио трак или бус. Прави се контрол мап в GT Rig, избира се миди трака на GT Rig и така се контролира "live".

 

Тук изписах доста неща - доста от тях известни, други не толкова. Ако някой има конкретен контроллер(и) и сценарии в който да опише точно какъв "Live" Logic сетап иска, както и какъв тип миди съобшения (Prg#,CC#, Keyswitching) ще ползва, то мисля че бих помогнал с направата на модел схема и прочие.

 

A.G

Редактирано от Vacheto
Отговорено

Аз пак имам въпрос :)

 

Имам един празен проект, в който импортвам тракове. Проектът е с темпо 120 а траковете около 130. Сега като сменя темпото като го напиша долу в транспорт панела, лоджик-а ми вдига темпото на някои тракове а другите ги оставя така както са си. И като пусна се получава грандиозно разминаване. някои тракове са на бързи обороти, други са както трябва. Какво да направя, така че томпото на проекта да ми стане 130, без да ми забързва траковете допълнително?

Отговорено

Като импортваш позволяваш ли му да ти импортва и мета данните (темпа/маркери)?

Може да е от тия anchor points, с които така и не се научих да бачкам като хората...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.