Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте. Понеже не разбирам много от електроника, не се смейте при обясненията ми <_<

Значи преди време когато си купих главата от Щатите, я дадох на един местен герой да ми я обърне на 220V. Наложи се да се слага допълнителен траф, понеже тоя в главата бил капсулован. Както и да е, стана - главата работи чудесно. Не знам обаче какво е правил тоя пич, но когато пусна режима vacuum tubes -> bold, просто не работи. Иначе няма проблем при silicon diodes -> spongy/bold. Той пича още като ми я върна ми обясни, че в оня режим не можела да работи щото еди кво си. Според мен просто не е знаел как да го оправи. И мисълта ми е дали има някой, който би могъл да оправи проблема? Знам, че има доста надарени жичкаджии тук :)

Отговорено

Въпросния фен е доста в час, на един агент му оправи два АМР-а и не бих казал лоша дума за него.

Но в случая смятам, че е било не само излишно, ами дори грешно да се прави тази интервенция. По-добре да беше си купил само траф 220->110 волта, за да не се ровичка по апаратурата. Ясно ми е, че е свършен факт вече, но...

 

П.П. Сори, че нищо конкретно по темата, но пък и честно казано не се сещам каква връзка могат да имат двете неща...

Отговорено

Последно в главата 2 захранващи трафа ли има?

 

Решението според мен е да се навие нов захранващ траф. За нещо подобно един траф ще ти излезне 100-120 лева. + още 50-60 лева за монтиране, евентуални настройки и тн. Това го говоря без да съм погледнал техниката. Въпреки това трябва да се види какво е пипано вътре <_>

Отговорено

<_<:) Ще започна с това, че според мен си направил голяма глупост :)

От това, което си писал, разбирам, че изобщо не можеш да ползваш крайните лампи, а го караш хибрид. Един вид,осакатили сте амп-а ...

Много е вероятно трафа, който ти е сложил твоя човек да е нямал изходи с напрежение, нужно за крайните лампи. Доколокото знам, оригиналните трафове са много скъпи и вероятно са ти сложили нещо евтино (предполагам просто).

Щеше дати излезе в пъти по-евтино да си купиш 220 – 110 Волта понижаващ външен траф, отколкото да харчиш пари за нов вътрешен, който така или иначе не ти върши работа ...

 

Но тук има доста кадърни хора, които ще ти дадат професионално мнение по въпроса.

 

П.С. Като правите нещо - що не питате бе хора ... :)

Отговорено

^ Аз под крайни лампи разбирам 4-те 6L6, а те си бачкат много добре, пък и самата глава има убийствено як звук. Наскоро имахме концерт с една софийска банда. Китариста им има същата и преди концерта ми каза, че не го кефи звука. След концерта друго говореше :punk_guitar: Други идеи?

 

Цецо, почти не се съмнявам във възможностите на Конака, но първо се случи това с главата ми, сетне му дадох едно комбо, което нещо спря да бачка, а като ми го "оправи", основния вход вече не мога да го ползвам. Аз не съм от тези дето плюят по хората, просто споделям какво се случи.

Отговорено

По приказки трудно може да се определи проблема, но предполагам, че е елиминиран ламповия изправител, което в края на краищата е основен елемент от същността на усилвателя. Я отопление няма, я лампата е изчезнала, я някакви омотавания с окабеляването... Много неща могат да бъдат.

Проблемът може да се окаже сериозно финансов, ако вече са променени или съсипани оригиналните компоненти, и възстановяването да се окаже по-сложно.

Така или иначе с приказки във форума няма как да стане. Трябва да се диагностицира какво е променяно и да се приеме стратегия за оправане на усилвателя.

Отговорено

Пак казвам, поставянето на допълнителен траф едва ли би било проблем, имайки предвид, че и оригиналния си е там. Когато си дадох главата, исках да се провери дали може да се пренавие директно на 220. Оказа се, че не може и затова се сложи допълнителен траф. Човекът обаче ми каза, че главата била в много лошо състояние когато съм му я дал и едва ли не щяла да се разпадне. На мен не ми изглеждаше така. Аз НЕ СЪМ искал нищо друго, освен един скапан траф да се погледне и ако става-става, ако не щях да взема преходник. Не изключвам варианта да се е случило нещо при транспорта, защото е купувана от и-бей...Мерси на повечето, особено на visiondann, че ме изкарахте ебаси тъпото парче! Много ясно, че съм се интересувал и питал! Има ли някой, който все пак може да направи нещо? Да му я закарам, да погледне? Разбира се може да се случи напред във времето, не веднага. Мерси!

Отговорено

Значи прегледах бегло постовете и ще се извиня ако повтарям някой но ето моето гледище по въпроса понеже преди години доста обстойно съм разглеждал този тип усилватели чисто схематично.

 

Ето принципната схема на захранващия трансформатор.

dual.jpg

 

Значи двата режима spongy и bold представляват 2 извода на първичната намотка на захранващия трансформатор които се избират с превключвател коя от тях да бъде пусната.

 

Не съм запознат с точните стойности на на напрежението на двата извода но дефакто тва е опция - за две различни захранващи напрежения на целия амп още първичната намотка която се вкючва директно в мрежата.

 

Предполагаемо разликата е много минимална може би 5 или 10 волта.

 

Това обаче е критично за работата на останалите неща натам.

 

АКО ВСИЧКО Е СПАЗЕНО ПРИ ИЗРАБОТКАТА НА НОВИЯ ТРАФ не би трябвало да имаш наличния проблем.

 

Има малко вероятност bold намотката да е с по голям толеранс от допустимото и просто отоплението на кенотроните да не работи и от там те няма как да изправят на прежението.

 

Има голяма вероятност нещо да е пооокастрено при смяната на трафа и или самия той де не е направен както трябва и тва да е последствието ....

 

Дистанционно толкова - гадаене на боб.

 

Ако искаш да бъдеш сигурен какво точно е занеси ампа при друг човек за да констатира как стоят нещата дефакто.

 

Тва мога да направя и аз :)

 

 

Поздрави

Дими

 

 

п.с. най добре приятелю след като си се навил на тази интервенция и не си се консултирал (все още безплатно с нас

хахаха ) , след свършения факт добре е било да си поискаш американския траф.

Ако не си го направил потърси си го защото обратната конвесрсия не толква проблемна - все пак фабричен е - тогава ще си имаш сток амп и винаги може да се сложи външен понижаващ........

Отговорено

Май не мога да обяснявам добре, сток-трафа си е на мястото, не е отстраняван, просто е сложен един допълнителен външен, но вътре в амп-а...иначе мерси за инфото, от полза ми е. Мога да направя снимки, за да се види точно как е свързан?

Отговорено

Значи в твоя случай човека е монтирал понижаващ траф вътре в ампа.

 

Вероятно се е натрупал кофти толеранс поради тва , че вече отиваме на по сложна верига - понижаващ траф първична мрежа > вторична > първична сток захранващ американ стандарт > вторична - захранване (анодно отопление , отопление кенотрони и т.н.)

 

Иначе казано натрупаните отклонение във вече двата трансформатора (а може би и налично отклонение в мрежата) има вероятност да се получава по горе цитараната от мен хипотеза за , че точно в режим bold отоплението на кенотроните да не е в норам и от там те да не функционират.

 

Тук може да изпаднем в подробности да обясним как работи по принцип вакумната електронна лампа и затва , че тя има нужда от топление (което при кенотрона е 5 волта крачета 2 и 8 на горната фигура) .

 

Ако то не е в норма не можа да функционира самото изправяне на анодното напреженение.

 

Но тва са общи догадки. И да снимаш и да не снимаш апарата - докато не се диагностицира от специалист няма да имаш твърдо становище за нещата.

Отговорено

Аз си мисля защо не отиде при някои ел техник да ти направи нещо като адаптор т.е. Включваш го в контакта преработва го на 110 волта и си реди. нещо като на лап топите.. да си даваш главата да се слага допълнителен траф.. никога не бих го направил ..

Отговорено (Редактирано)
Аз си мисля защо не отиде при някои ел техник да ти направи нещо като адаптор т.е.

Май не си разбрал човека е направил точно тва и посочения траф е монтиран вътре в главата.....

Редактирано от metalhammer
Отговорено (Редактирано)

:greenangel:

Пак казвам, поставянето на допълнителен траф едва ли би било проблем, имайки предвид, че и оригиналния си е там. Когато си дадох главата, исках да се провери дали може да се пренавие директно на 220. Оказа се, че не може и затова се сложи допълнителен траф. Човекът обаче ми каза, че главата била в много лошо състояние когато съм му я дал и едва ли не щяла да се разпадне. На мен не ми изглеждаше така. Аз НЕ СЪМ искал нищо друго, освен един скапан траф да се погледне и ако става-става, ако не щях да взема преходник. Не изключвам варианта да се е случило нещо при транспорта, защото е купувана от и-бей...Мерси на повечето, особено на visiondann, че ме изкарахте ебаси тъпото парче! Много ясно, че съм се интересувал и питал! Има ли някой, който все пак може да направи нещо? Да му я закарам, да погледне? Разбира се може да се случи напред във времето, не веднага. Мерси!

 

Ти между другото как разбра, че крайните ти лампи работят? Това, че им работи отоплението и "светят" е на светинни години от "работят перфектно" :) (аз го знам от опит, а техниците като @Валяка, Ники и Хамъра ще ти обяснят защо). Изгарял ми е аноден предпазител и крайните лампи пак светеха, ама само това...

Идват ми и други конкретни идеи, но виждам, че солидните ти знания ще те изведат бързо от неприятната ситуация ...

 

Поздрави!

Редактирано от visiondann
Отговорено (Редактирано)

^ Мерси, колега. Ще ме изведат чрез разумни действия, не чрез безсмислени коментари. Мир!

 

Благодаря на хората, които ми писаха на лични с предложение за фиксиране на проблема. Ориентирал съм се вече, темата може да приключи!

Редактирано от inqubus

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.