velit Публикувано Юли 20, 2009 Публикувано Юли 20, 2009 Здравейте колеги... Искам да ви попитам нешо птнпсно импровизацията...та имам няколко проблема 1-ви-ръката ми е бавна(не съм начинаеш) как да си я оправя какво да свира и от къде да го намеря 2-ри-опитвам се да импровизирам и съм чувал, че имало разни постановки да кажем например арпеж, кои са другите? Благодаря предварително Цитирай
kolio_k Отговорено Юли 20, 2009 Отговорено Юли 20, 2009 При най доброто ми жеание да ти помогна, не виждам как, при тези въпроси Ако ръката ти е бавна, но не си начинаещ ( в смисъл свириш от доста време редовно), можеш или да свириш бавни неща предимно, или да правиш упражнения за да си я забързаш. За второто има милиарди материали в Youtube,сигурно нещо ще ти допадне. Колкото до постановките при импровизация, освен арпежи има и скали ( гами ) нагоре/надолу, пентатоники, тапинг и тн. Това, ако правилно съм разбрал какво имаш предвид под импровизация. За подробности, най добре би било да се запишеш на уроци по електрическа китара Цитирай
fluti Отговорено Юли 20, 2009 Отговорено Юли 20, 2009 Нищо че ти е бавна ръката, то по принцип бавно и изразително се свири по-трудно, отколкото бързо. Упражнявай се първо бавно, с повече мисъл, скоростта ще си дойде с упражненията. Цитирай
BWC Отговорено Юли 20, 2009 Отговорено Юли 20, 2009 1-ви-ръката ми е бавна(не съм начинаеш) как да си я оправя какво да свира и от къде да го намеря На Ерик Клептън това не му пречи че даже и така му викат . И аз да вметна един въпрос по темата . Импровизирам по пентатоника да речем Е минор ... не фалшивея но доста от нещата просто не звучат яко ... дали е свързано с липсата на опит или има и други закономерностти освен просто да дрънкаш и бендваш рандом по грифа (в пентатониката разбира се ) Цитирай
TONY Отговорено Юли 20, 2009 Отговорено Юли 20, 2009 ^ Стари мъдрости - Най-добрата импровизация е добре планираната. Не съм на 100% съгласен, но има и голяма доза истина. Нещо, като трудно в учението, лесно в боя. Колкото повече импровизираш (опитваш се да импровизираш), толкова по-добър ще ставаш в ипровизацията. Не от днес за утре, а в по-общ план. Не, че мен ме бива, но това са си стари истини. Цитирай
Black Bird Отговорено Юли 20, 2009 Отговорено Юли 20, 2009 Импровизирам по пентатоника да речем Е минор ... не фалшивея но доста от нещата просто не звучат яко ... дали е свързано с липсата на опит или има и други закономерностти освен просто да дрънкаш и бендваш рандом по грифа (в пентатониката разбира се ) Опитай да си представяш и да слушаш това, което свириш. Нещата нямат схема. Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 13, 2009 Отговорено Ноември 13, 2009 При най доброто ми жеание да ти помогна, не виждам как, при тези въпроси Кольо наистина ме развесели! На Ерик Клептън това не му пречи че даже и така му викат . И аз да вметна един въпрос по темата . Импровизирам по пентатоника да речем Е минор ... не фалшивея но доста от нещата просто не звучат яко ... дали е свързано с липсата на опит или има и други закономерностти освен просто да дрънкаш и бендваш рандом по грифа (в пентатониката разбира се ) Тука май отговора се съдържа във въпроса :"....свързано с липсата на опит или има и други закономерностти освен просто да дрънкаш и бендваш рандом по грифа..." Е минор пентатоника върху кой акорд е изсвирена? Цитирай
daniel.hristov Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 Здрасти, Верно е "странна" темата така както си го написал. Бавната ръка не пречи толкова (засега), понякога даже е обратното. Аз като дрът шредър все още имам проблеми да свиря бавно и смислено(!!!). Много от големите майстори на този занаят съветват именно да започнеш бавно и да търсиш това което ти е в главата на грифа. Това май е и най-смисления съвет който мога да дам при тази тема. Иначе арпеж си е разложен акорд - свириш тоновете на акорда един по един, не заедно. Въпроса наистина звучи смешно, просто защото понятието е такова за което музикантите обикновено научават доста рано и не прилича на човек който е стигнал да мисли за импровизация да не е запознат. От друга страна пък - еваларката - импровизацията е (за мен) най-важния аспект в свиренето; колкото по-рано се сетиш за това, толкова по-добре. Копай смело и напредвай със страшна сила. Другия път се надявам да изтрескаш по-смислени въпроси :-) Поздрави, дидо П.П.: съвета да си намериш добър учител не е лош. Може и сам, ама има много блъскане на главата в разни стени ... Цитирай
wades Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 Tozi , човече виждаме че знаеш не е нужно на всяка тема да се заяждаш... По темата ..човече няма нищо по-готино от бавното свирене . Да си легнеш на стола .../като Би Би/ и да свириш бавничко ама да ти е кеф . Точно това трябва да постигнеш ..да ти доставя удоволоствие това, което свириш . Примерно като се опитвам да свиря нещо на Самбора или на Клептън направо се възбуждам .. Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 wades, не се заяждам. Задавам конкретни въпроси. По въпроса за пентатониката и фалшивеенето. Предполагам идеите на BWC звучат "фалшиво" и неубедително защото при свиренето на пентатониката той не акцентира устойчиви акордови тонове. Ми минор пентатоника = ми сол ла си ре Ми минор акорд = ми сол си или ми сол си ре (ако е септакорд) Ако при фразирането се акцентира (по дълга нота например) не акордов тон тогава фразата звучи "фалшиво". При "бендване" китаристите "бендват" полутон, цял тон или някои (като Алберт Кинг например) малка терца. Ако опъваме струната от ми: полутон = фа; цял тон=фа диез; малка терца=сол от сол: полутон = сол диез; цял тон=ла; малка терца=си бемол от ла: полутон=ла диез; цял тон=си; малка терца=до от си: полутон=до; цял тон=до диез; малка терца= ре от ре: полутон=ре диез; цял тон=ми; малка терца= фа Различните тонове от ми сол си (ре) тонове ще звучат "странно". По темата.... за бавното свирене (типично за родопските фолклорни песни, нали?)- аз съм много за. Поздрави! Цитирай
Свилен Бас Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 ^ Какво означава "фалшиво"? Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 Зависи от това какво сме свикнали да чуваме като фалшиво и не фалшиво. Като до диез изсвирено върху до мажор седем например. За голяма част от хората това звучи фалшиво и дразнещо. За някои , които са свикнали с този звук - това си звучи нормално даже приятно. Цитирай
Свилен Бас Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 До мажор седем какво - със Си или със Си бемол (то и това зависи от музиката, с която сме свикнали по принцип - да се подразбира едното или другото, но все пак)? Както често съм казвал - "фалшиво" няма - всичко е до гледна точка и изходна теория. Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 14, 2009 Отговорено Ноември 14, 2009 Със си бекар. Иначе бих казал До доминантов септакорд. Фалшиво е просто дума. Има значение : стил, вкус, цел... и т.н. Цитирай
Mar4enko Отговорено Ноември 16, 2009 Отговорено Ноември 16, 2009 Темата ми напомни един стар лаф на Тодор Колев от времето на Иръпшъните. Цитирам по грубо по памет: "Кви ноти, кви паравила бе душа! Хвърлящ сърцето на сцената и свириш !" Та ако импровизацията не излезе от душата ти - т.е. не кажеш с музиката си каквото се таи там , нищо няма да стане. Реално правилата си трябват за да не изсвириш нещо фалшиво, /макар че понякога и "фалшивото" става красиво/ но ако не ти се роди в главата и душата няма да го бъде. Успехи ! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.