Jump to content
Българският форум за музиканти

Как да свържа ефект към пулта?


tutti

Recommended Posts

колеги,купих си Alesis Midiverb 3,но няма книжка към него.ТОй има 2 входа и 2 изхода на панела отзад.Пулта ми е soundcraft spirit folio fx8 :

http://www.magicaudio.com/ecatalog/foliofx8big.jpg

как да свържа ефекта по най-оптималния начин.Четох някакви *pdf в нета с 2,3,4 кабела,но нищо не можах да разбера.Пулта има и негов си ефект,но искам да ползвам и алесиса!

Благодаря на всички!Предполагам,че и свързанаето на quadraverb ще е по-същия начин,така,че някой ако има и такъв може да каже как да го свържа!

Редактирано от tutti
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че мога да се ориентирам много за миксера ... но начина си е еднакъв навсякъде.

Send от Auxiliary-те на миксера към входовете на ефекта (Aux1 & Aux2 за Left/Right) и от изходите на ефекта в ретърните на миксера . От контролите за aux на всеки канал регулираш изпратеното ниво , от крайния контрол на ретърна - силата на върнатият сигнал . Ако искаш да не остава чист сигнал от определения канал - подаваш сигнал на Aux-ите и пращаш чистия сигнал към някоя от инактивните субгрупи . Трябват ти точно 4 кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аз в къщи пускам ефект за микрофоните по следния начин :

Примерно на 1-ви и 2-ри (линеен) канал пускам ляво и дясно от ефекта и ми остава 3-ти кабел който съм го ръгнал на AUX SEND 2 (AUX 2)...

След това AUX SEND 2, който изпраща сигнал го увеличавам почти докрай и оттам си регулирам ефекта на който си искам канал с каквато искам сила на звука увеличавайки AUX 2 вече от канала където се намира микрофона (или зададения инструмент).

!!!Първо се увеличава AUX-а и после силата на звука от канала!!! Ако стане обратното - може да не усетиш ефекта заради силата на звука на линейния канал...

 

 

 

(Aux1 & Aux2 за Left/Right)

 

Aux3 за какво ще е тогава ?! Фронт???

 

!!!Aux1 & Aux2 не са за Left/Right !!!

На всеки един Aux можеш да сложиш по едно устройство (било то ефект, еквилайзер и др...) т.е. ако пулта ти има 3 Aux-а, то ти ще имаш възможност да му ръгнеш 3 различни ефекта.

Редактирано от Baby Thomas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като не разбираш - не се намесвай с глупави мнения.

Lord Of Darkness го е обяснил прекрасно.

Връщането на ефект "на канал" (както го описваш) е оправдано само при нужда от допълнителна еквализация и/или динамична обработка на инсърт. Пък и добрата тонрежисьорска практика е възприела върнатия сигнал да е на последните канали, а не на първите.

На всеки един Aux можеш да му вържеш колкото си поискаш ефекти в последователна верига. Aux1 и 2 могат да служат и за лява и дясно, и за фронт-тил, и за куп други неща.

 

Ето и линк за упътването на Алесиса http://www.devicemanuals.com/guide/Effects...T1RNME1UZz.html

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по принцип мен не ме итересува дали трябва да е на първите или последните канали защото няма никакво значение след като си бачка където и каквото и да сложа.Относно аукс-ите...хм...странно ги натакмявате за ляво и дясно след като всеки канал си има панорама, но няма проблеми, нека един канал да има опции за 5 вида ляво дясно(случайно ако се прецака нещо нали :) )...И все пак аукс-а е създаден да изпраща по каналите.Аз може да не разбирам, но не много. Ако номера който описах не ставаше, нямаше нищо да ми бачка, което означава че ти ми казваш какво бачка в нас и какво не, въпреки че не си бил там...доста странно.

Аз се опитвам да помогна с това което знам че ще свърши работа със сигурност и някой си там се включва почва да реже....

Българина не случайно е казал: "На всяко гърне - мирудия"

 

Айде поздрави от мен !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Въздържай се от квалификации моля, защото това което си обяснил е един подход, но си е твоя начин на работа, който наистина не е стандартния (и може би най-ефективен начин), по който се използват aux изходите/входовете, да не говорим за потенциалните проблеми със усилване, кривене и липса на headroom, които естествено имат разрешение. Аукс изходите и входовете са просто едни допълнителни моно (или стерео) канали със специфичен рутинг и отделно усилване.

 

Ето едно обяснение на анатомията на миксера, но е на английски, където е добре обяснено (вкл. и алтернативни начини на ползване, като твоя да кажем):

http://www.soundonsound.com/sos/1994_artic...xeranatomy.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз просто давам една опция, която би свършила работа без странични проблеми със сигурност.Ако не съм убеден че работи - то аз никога няма да се намеся и да пиша нещо си там...и ето че пак се срещат КВАЛИФИКАЦИИ.

Както всеки един човек и аз знам колко знам (какво изказване а ?!). То не е много или пък има доста работи които си ги прая но не мога да ги обясня както трябва.Всеки може да се квалифицира без НИКОЙ да му държи сметка.

Мисля че вече няма какво да обсъждаме по тази тема.Така или иначе няма да се разберем, колкото й да иска да помогне човек - пишман става накрая.

Извинявам се за офтопика !

Редактирано от Cool_to_Hate
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е необходимо да пишеш с главни букви - това се смята за лош етикет.

Не си ме разбрал, пък и аз не съм написал - "Въздържайте се от квалификации" - имам предвид двата по-горни поста с отенък на лични нападки.

 

Не се дръж като ощипана госпожица. presly има по всяка вероятност, доста по-голям и обширен опит от теб, изкарвайки си хляба с тази дейност.

Начинът, който ти използваш не е стандартен, а е вариация, която е използваема, но не е най-добрия вариант.

Освен това линейните входове оцветяват сигнала и е безмислено да хабя два пълни входни канала с EQ-та и инсърти (освен ако това не ми е целта), за да върна оцветения сигнал от ефекта, при положение, че имам 2 AUX return-a (или стерео ритърн, ако конзолата има). Ако нямам тогава вече въпроса е друг.

Добрата практира в тон инженерството, свързана с входни канали най-вляво, след това групи и AUX-и неслучайно е добра практика. Тя продиктувана именно от практиката и търсене на ефективност и удобство. Най-простият пример, е ако аз съм волнонаемен тон инженер и обикалям от студио на студио, в зависимост от проектите, където ако всеки е творил каквото си иска ще бъде невероятно неудобно и неефективно за работа. Затова има изградени принципи и професионални практики. Ако не желаеш да се съобразяваш с тях - твоя работа - така или иначе вкъщи или в собствено студио (което не желаеш да отдаваш под наем) можеш да си го направиш както искаш, но това не означава, че практиката е погрешна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

synchu

Съгласен съм с теб ! Просто у дома имам доста професионална техника и няма кой да ме научи да боравя с нея, съответно каквото съм накарал да тръгне от моите си опити гледам да го споделя, ако има нужда някой естествено.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно бързо обяснение как се свързва ефекта към пулта. Сега го нарисувах набързо с пейнт:

aVFURaS.jpg

Изходите AUX се свързват с входовете на ефекта, съответно изходите на ефекта се свързват с INSERT на пулта. От потенциометрите AUX на пулта регулираш колко звук да отива към ефекта.

Редактирано от Nikolay Petev Yolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.