NeonGod Отговорено Април 15, 2009 Отговорено Април 15, 2009 Rock Forever пич в едно интервю Леми спомена че свирят блус кво желаеш повече. Дори и под формата на майтап! Та MOTORHEAD тва са незнам но една от бандите с доста голям принОс за музиката. Аре не ги намесвай. Тук става въпрос за Любака и Ренегат. Стойо мнооо добър китарист си човек но не мисля че си прав за Любо. Щото ако не е той просто незнам кои ще оправя лайната в града ни! Друго как на вас все ви се случва тва нещо? И то както спомена 6 пЪти!Само да те питам в "Занзибар" той ли ви прави саунда??? Цитирай
Rock Forever Отговорено Април 15, 2009 Отговорено Април 15, 2009 Коцьо френд пийс Нямам никакво намерение да сравнявам двете банди като принос към музиката. Говоря за нещо съвсем конкретно. Не винаги се получава да изкараш "блусарския" звук. Иначе и с Леми се видях преди концерта и отказа да даде автографи на 3-мата ентусиасти дето висяхме толкоз рано преди концерта. Няма значение идеята ми беше за саунда и озвучителя. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 15, 2009 Отговорено Април 15, 2009 (Редактирано) Отзив на призива. Изискванията, които трябва да изпълнява "озвучителят" (или както там би се наричало отговорното лице) в случаи, когато той съпровожда рентала (както в посочената ситуация) се формулират в т.н. 'райдър'. Този 'райдър' се разглежда, уточнява и приема (т.е. - договаря) от всички заинтересовани относно продукцията и за изпълнението му се договаря цена! Дори присъствието изобщо на такъв "озвучител" е въпрос на договорка! Когато има договореност, има и основание за определяне на отговорности! Никой на никого не е длъжен с нищо, освен с предваително уговореното! ^ Горното мнение май някак си убягна на повечето от пишещите в тази тема, а то е сред малкото смислени. Редактирано Април 15, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
bassko_78 Отговорено Април 16, 2009 Отговорено Април 16, 2009 хе хе! Добър ден! Ами аз не съм чувал българска група да звучи еднакво на лайф и на студио. А и световните не са много. А и обикновено за двете неща концепцията и търсения саунд са различни - нормално. Е, ако някои не може да си направи хубав студиен запис и той звучи като лайф, това е друго, но не може да се слага знак за равенство между двете. А примера с тонрежисьора на Саксън ме подсети за препратката към Милчо Кацаров и защо Ренегат винаги са звучали добре когато той ги озвучава. Иначе за Любо мога да кажа, че знае как да направи доста приличен саунд, но е верно, че озвучителя трябва да прави саунд който иска и харесва групата, а не самия той. Иначе се губи идентичността на групата... и вместо хората да казват, че саунда на група Х или У много ги кефи, ще казват, че ги кефи саунда на озвучител Z. Нали!?! Единствения недостатък на Любо е, че продължава да върти копчетата и по време на концерта, а така само след 15 мин. саунда става коренно различен от уточнения на саундчека. Мисля, че за това става въпрос - не че саунда е лош, а че е съвсем различен от търсения и уточнен на чека... ноооо, какво да се прави важното е да става купон и фенките да искат още хи хи! Айде зарежете вече тези кавги, пийте си бирата и си правете кефа! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) ...Единствения недостатък на Любо е, че продължава да върти копчетата и по време на концерта, а така само след 15 мин. саунда става коренно различен от уточнения на саундчека..... Moят скромен опит с клубни групи е, че повечето ама НИКАК не харесват идеята, да делят малкото спечелени от тях пари с човек, който отговаря за звука, който да водят със себе си, за да бъде техният саунд инженер. Също така, никога не се опитват да договорят(примерно с клуба) със звука да се занимава техния човек. Логично е, когато не работиш в дадена посока и да не правиш там инвестиции , да не получаваш резултати в нея. Редактирано Април 17, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
bassko_78 Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 1. Нещо повече смея да твърдя че и по други клубове, фестивали, рокерски събори и прочие на които сме свирили досега никой не се е справял по-добре от Любо. Това е човекът при когото отивам с процесора под мищница и китарката на гърба на чек и знам че всичко ще е перфектно ... 2. На тези момчета, които толкова много се оплакват от Любо и го плюят мога само да им пожелая един ден да стигнат неговото ниво и тогава да говорят. 3. Другото предложение, което мога да им дам - щом са такива звезди и толкова много разбират следващият път да си отидат със собствената апаратура и да се озвучат сами. Така поне няма да има кой да им пречи да се изявят като музиканти на световно ниво. 1. Изказвания от типа "той е най-добрия" звучат доста крайно! Или може би просто не сте работили с истински професионалисти... или пък нямате особени претенции за нещо по-специфично във вашия саунд (особено ако репертоара ви е предимно от кавъри - разбираемо е). Не казвам че озвучава лошо, но и съм против да се изпада в крайности, когато се критикува или пък хвали някой. 2. А ти откъде знаеш какво е тяхното ниво??? И за кое ниво говориш - интелектуално, материално, ниво като музиканти... кое??? Тук ми се струва, че се изказваш малко неподготвен... или по-скоро усещам нотка на завист 3. Аз пък ти пожелавам някой ден да постигнеш дори само 1/3 от това, което те имат зад гърба си, за да разбереш, че да имаш претенции не е срамно! Ако имаш претенции, значи правиш усилия нещата да се случват все по-добре, т.е. стремиш се към съвършенство. И докато ти отиваш на участие само с китарка и процесор под мишница, групи като тях отиват и с пироефекти, сценарий, сценично облекло дори понякога... т.е. отиват за да направят едно цялостно шоу, като звука е част от това шоу и естествено имат изисквания и той да е на необходимото ниво. Те отиват за да "поднесат" музиката си на публиката, а не за да изкарат по 50 лева от някой клуб, фестивал или събор. И накрая - и на мен не ми хареса част от това, което е написал Стою, или по-скоро тона му на места, но това явно са си неговите впечатления и разбирания за нещо в което е участвал. А твоето изказване по отношение на тази група ми се струва лишено от всякаква обосновка. Вижте, място има за всеки под слънцето и ще е много по-добре, ако не заплюваме така лекомислено постиженията или усилията на някои, само заради това, че и на нас ни се иска да сме нещо повече. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 И какво, започнахме да си коментираме музикалните способности или за звук говорихме? Цитирай
bassko_78 Отговорено Април 18, 2009 Отговорено Април 18, 2009 И какво, започнахме да си коментираме музикалните способности или за звук говорихме? Прав си. Май излязох от темата малко. Това, което исках да кажа е, че звука е една много важна част от цялостното представяне на една група, но не е единствената. Просто ме подразни тона на Димитър Михов и за това си позволих да му кажа някои неща. Извинявам се на уважаемите съфорумци, че и аз трябваше да се забъркам в този спор извън темата, а и вас да занимавам с това, но просто мисля, че когато някой казва нещо е добре то да е обосновано и подкрепено с факти, а не да се хвърлят голи думи в пространството. Весели празници на всички и внимавайте с яйцата!!! Цитирай
tupoto kopele Отговорено Април 18, 2009 Отговорено Април 18, 2009 Един познат се разправя, че трябва да можем да свирим от ръка Цитирай
SomeoneElse Отговорено Април 20, 2009 Отговорено Април 20, 2009 Начи гледайте ся, темата за Любо (до колкото разбирам е коматевският Любо) ми е болна тема! Като човек е доста на настроения, или поне беше преди няколко години, от доста време избягвам всякакви контакти с него. Давам няколко примера само с по няколко думи, няма да изпадам в подробности: Ранен случай: Свирим с бандатата в репетиционната му, той идва при нас, харесал ни как свирим, дойде, даде ни няколко ценни съвета как да свирим на репетиция, как да си направим звук, какво да слушаме докато свирим, как да свирим като група и т.н. Всичко 6. По-късен случай: Отиваме да свирим в един клуб, той озвучава. Аз тогава се изявявах на бас. Той започва "Бахти якия бас, поочукан ама как свири", не знам си кво си... Всичко 6. Още по-късен случай: Отиваме ние да свирим пак в същия клуб, той озвучава. Аз все още съм с баса, същия бас. "Бахти тъпия бас, ква е тая талпа, от къде я изкара". Хвана баса и почна да върти с една отверка да променя височината на адаптерите, без аз да съм ги докосвал от предишния път. Аз седя и "WTF?!". Последният случай от редовните ни отношения: Отиваме на нощна репетиция, която се записали преди седмица. Влизаме в репетиционната, няма бас кубе. Любо го няма. След около час се връща и аз го питам защо не е предупредил, след като примерно той тържи ако ще отпада репетиция или нещо такова, по възможност групите да се обадят 2-3 дни по-рано... Той ми съобщава, че бас кубето му е в еди кой си клуб, щото го дал на някоя група да свирят. И съответно идва въпросът защо не се е обадил и той да предупреди дали искаме да позлваме репетиционна без бас кубе и т.н... От там нататък се почва с най-селския тон в света (одебелените реплики са негови): - Ти знаеш ли в София кви репетиционни има!? - Знам, да...ти какви си мислиш, че има? - Кво очакваш тука за 3 лева на час! (тогава в София било 5 лв - бел. авт)... - Ама тук не е София, бе човек! - Ми кат не ти харесва няма да свириш уе, майна. Еби му майката, кво искаш, да ида ся да ти докарам специално заради теб кубе?! Другите преди теб как свириха без бас кубе?! - Ми добре де, очаквах да ме предупредиш за да си взема примерно някое ефектче че да направя някакъв звук на баса... - Не ми дръж сметка! Тука всеки идва и си прави квото си иска, никой нищо не пази, писна ми от вас... Станахте ебати звездите! Айде хващайте си нещата и да ви няма! - Кво?! - Айде, и да не съм ви видял повече! И ние, група, която от години свиреше при него по 2 и повече пъти в седмицата, които буквално сме чистили с метли и парцали вътре в репетиционната му и които никога не сме били звезди и не сме се имали за такива... си тръгваме изгонени в 11 часа вечерта от репетиционната, която е точно на другия край на града, няма градски транспорт...без извинение и до ден днешен, без основателна причина... Наистина, има няколко души тук във форума, които познават лично мен и останалите от тогавашната ми група и могат да потвърдят че се нуждаехме само от прости и основни неща за да свирим, като хора сме спокойни и т.н.... Не знам какво отпуши такова отношение в него... Както и да е, след това няколко пъти се е случвало да свирим на други мероприятия, които са организирани от други хора и на които и двете страни (ние като група и той като озвучител) сме един вид наети отделно. Вършил си е работата, не мога да отрека, но поне за мен е леко пристрастен и абсолютно винаги, независимо на каква сцена, когато озвучава отделя прекалено различно внимание на различните групи и звука им. Освен това за Софийски или от който и да е друг град банди винаги търчи, докато за местни...рядко. Та...като човек, за мен Любо е дразнещ индивид, но като озвучител може да върши работа, стига да иска. Относно Ренегат: Последо ви слушах много отдавна когато свирихте в двора на Драматичния театър в Пловдив, а преди вас свириха Angel, които тогава бяха на по 16-17 години и забиваха яко AC/DC. Тогава те свириха, след това беше ваш ред като headliners. Изсвирихте няколко песни, нещо не харесахте звука, и с изявлението "Ние сме група с два албума, не можем да търпим такова отношение" напуснахте сцената... След това Angel се качиха за да "спасят положението" отново... Само дето звучаха също толкова яко, колкото и в началото и публиката им се зарадва доста повече... Не знам на какво се дължеше това до тогава, но те си ползваха само LP китарите, по едно педалче за драйв и кубета... Цитирай
mproject Отговорено Април 21, 2009 Отговорено Април 21, 2009 Аз също познавам Любо много добре и когато сме имали участие с него съм бил винаги доволен, дори на последния концерт на който свирехме заедно с Щурците в Чирпан останахме много приятно изненадани от работата която свърши , както и сами Щурците. Със Стойо Попов от РЕНЕГАТ сме приятели и се познаваме от 92г. Той разбира много от саунд и има студио където се изявява отлично. Явно концепцията на РЕНЕГАТ за звук е по различна-ние сме говорили за това много пъти, но лично на мен не ми допада идеята за свирене централно от процесор както свирят те в РЕНЕГАТ и използват комбосите за монитор. Според мен истината се знае от цял свят-ЛАМПИ и от там с микрофон в пулта. Не мога да кажа лоша дума нито за Любо нито за Стойо и РЕНЕГАТ-явно всичко е въпрос на вкус и виждане в което няма лошо. Според мен е добре да се споделят мнения без да се засягат лично хора които се занимават с любов-било то с озвучаване или със свирене- а аз знам че и Любо и Стойо го правят с любов и може би за това го приемат лично. Споделям горното мнение Цитирай
NeonGod Отговорено Април 24, 2009 Отговорено Април 24, 2009 "Тука всеки идва и си прави квото си иска, никой нищо не пази, писна ми от вас" Не че нещо но си е прав човека! И при Любо и при Чефо всеки си прави квото желае и после реве! Е не стаааа по този начин! И тук може да се каже че Любо си е прав квото и да говорим! НО не ми се вярва да ви е изгонил!!!!!!!!! Цитирай
MARK B Отговорено Април 25, 2009 Отговорено Април 25, 2009 Чак сега разбрах,че Любо от Коматево е стигнал до ниво -Озвучител на метъл фест!-Като няма други??!!! Цитирай
MaPuHcKu Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 Всеки си бил правел каквото си иска... А какво да прави всеки, питам аз? Ако собственика на репетиционната не иска нещо да се прави - ами да каже, да залепи табелка "моля не пипай!" или нещо такова. В по-крайни случаи да бъде така добър и отговорен към техниката си че да поседи 10-15 минути там докато бандата се разполага и да наблюдава кой какво прави, и да предупреди за това или онова! Аз съм виждал в репетиционна надпис "Забранени са промените по хардуера на барабаните или настройката на кожите - глоба х лева!". И това съвсем сериозно. Еми, ако пича свири с по-различна постановка - да се мъчи ли тогава? Все пак не трябва да забравя, че е направил репетиционна, където влиза всеки и работи с предоставената техника доколкото му стигат познанията. Има опитни момчета, които искат да се възползват от пълните възможности на наличното оборудване, барабаниста ще иска да му е удобно и да пренареди сета ако трябва. И е в позицията да иска това нещо срещу парите които дава. Има и хлапета дето ще се кефят всичко да е усилено на макс и да криви - стига да е СИЛНО! ЙЕЕ! Ами влез и им обясни какво става, че ще ти изпърдят говорителите примерно и прочее! Ако собственика на репетиционната иска нещо да не се пипа от никой - да не го слага вътре. Толкова е просто Освен това намирам случката с "изчезналото" бас кубе доста абсурдна също. Щом изискваш предизвестие от 3 дни да речем, че има промяна в уговорката, еми нормално е и ти от своя страна да предизвестиш за промяна в условията. Ами ако беше дал и барабаните за участие? Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 Хехе, много ме разсмя тази случка с този Любо от Крайщниково. Не ме интересува. Ако ще и майка му да е умряла преди няколко часа и да е занесъл бас кубето в църквата за опелото! Какво е тва непорфесионално отношение?! Абсурдно е! Някакъв озвучител да ми казва, че китарата ми е зле... ами така имам бе, аланкоолу! Ако имаш по-добра ми я дай, за да си направиш звука, както си си свикнал. А не ми се мисли такъв мижитурковец да ми озвучава акустичен концерт с две акустички бас и флейта примерно. Много жалки хорица има на тоя свят. Ей, тва приемствеността у нас никаква я няма... никаква. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.