Jump to content
Българският форум за музиканти

Разлика


Zball

Recommended Posts

Интересно ми е примерно каква е разликата между GROVER тунерс и ESP тунерс.Толкова ли е голяма.И тунерите играя ли роля в звука на китарата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разликата м/у двата тунера нз но знам че тунера играе ролята да си настроиш китарата добре и тогава играе голяма роля но за разликата нз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A само на мен ли ми се струва, че става въпрос за ключовете на китарата?

 

Ако говорим за тях, следвай правилото: Ако работи добре, не го пипай!

Ясно е, че по-скъпите често са по-добри, но да играят чак такава роля за звука....

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз съм с ESP ключове и са супер,но в интересен на истината ако китарата е с флойд,няма чак такова значение след като lock nut-a щракне вече самите ключове не играят такава голяма роля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовете имат точно толкова значение, колкото да не изпускат строя и да се въртят нормално. Няма как да ти пречат на свиренето или да подпират едната лампа в усилвателя и затова да вадиш некадърни неща. Я по-сериозно, все едно да питаш какво значение има цвета на кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовете имат точно толкова значение, колкото да не изпускат строя и да се въртят нормално. Няма как да ти пречат на свиренето или да подпират едната лампа в усилвателя и затова да вадиш некадърни неща. Я по-сериозно, все едно да питаш какво значение има цвета на кабела.

 

Това последното не беше много сериозно. Цветът на кабела всъщност има значение, но за това след малко.

 

Ключовете, озвен за верността (и постоянството!) на настройката, имат влияние и върху тона:

 

- Тяхната маса активно участва във физическата постановка 'осцилиращо (трептящо) тяло, подпряно на две точки' (Който е учил малко физика може да го помни). Тялото тук е струната, а 'подпирането' му е в крайните точки между които се опъва. Затихването на трептенията се определя от характеристиките на самата струна - и на точките на окачване. Колкото по-голяма е тяхната маса, толкова по-малко е затихването, т.е. СЪСТЕЙНът е по-дълъг! В единия край прилична маса се осигурява от мостчето (магарето) и, ако го има - от тремоло-механизма (м/у другото, тремоло системи с по-голяма маса метал близо до окачването на струните дават повече състейн). В другия край имаме само две маси (и двете слаби): началното прагче ('нът') и.. ключа. Та, от това следва, че колкото ключовете имат по-голяма маса (размер и материал, от който са направени), толкова повече помагат на състейна. Дървото резонира (ако е хубаво), а металните маси - не. Всичко участва (немаловажна е и ролята на пръстите и маниера на притискане на струната) - но за идеален тон гледаме всички елементи да дават възможно най-голям принос. Гледайте стеблата (главните оси на ключовете), размера на машинките, материала на защитните им кутийки, 'дръжките' (врътките или как им се казва там) - всичко масивно и тежко е по-добро. Има евтини ключове с уж солиден вид, но направени от леки (и пластично-деформируеми) сплави - убийци на тона.

 

- Ключовете могат понякога да внесат нежелани 'добавки' в тона. Евтини и долнокачествени ключове нерядко (с износване или по рождение) започват да вибрират ('бръждят') със свои си честоти, не съвсем приятни за ухото. И колкото и да не ги 'чуват' (като магнитно поле) адаптерите, струната ги 'улавя' и предава нататък- в крайна сметка лоши съставки влизат в тона.

 

- Не е без значение и културата на увиване и окачване на струните около ключа - има си добре документирани правила (да не показвам тук). Който оставя топки от безразборно (и хлабаво) намотана струна на всеки ключ, или пък неотрязани дълги свободни 'мустаци' от всяка струна - си търси белята с тона...

= = = =

 

Та, са се върнем на кабела. Признавам, това за цвета беше шега - но всичко останало в кабела има ГОЛЯМО значение. Материалът (медни сплави) от който са проводниците и екранирашите обвивки, конструкцията и сечението на самия проводник, конструкцията на екрана, жаковете (конструкция и особено - материал), спойките и другите електрически връзки между елементите на кабела; капацитивните характеристики на изолацията, и пр. и пр. - всичко влияа на тона! По малко, но се натрупва - затова има евтини и скъпи кабели!

= = = =

 

Може да сте слушали фюжън-китариста Ерик Джонсън (беше и в 'Големите 3-ма' по едно време). В тесните кръгове от музиканти и студийни инженери той е известен с прякора Baron Von Tone (Барон Фон Тон), заради маниакалното му отношение към тона. Той е патологично внимателен към всеки детайл, за да получи желания идеален тон. Легендите разправят че със завързани очи успявал да различи - на слух - дали жаковете са гол бронз, хромирани или позлатени. (Та може и цвета на кабела да е познавал :thumbs_up: ) Също познавал на слух дали батерията в педала е Duracell или друга марка.

 

= = =

 

За нас, простосмъртните остава простото правило:

 

Всичко влияе. Колкото повече неща са ни 'като хората', толкова повече има шанс звукът ни да прилича на нещо.

 

(Иначе марката на саунда бих нарекъл "К'во толко'?" или "Чи куо муй?")

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, че влиянието ще е толкова минимално, че не се знае дали има общо 10 човека тук, на които ще им направи впечатление това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовете имат точно толкова значение, колкото да не изпускат строя и да се въртят нормално. Няма как да ти пречат на свиренето или да подпират едната лампа в усилвателя и затова да вадиш некадърни неща. Я по-сериозно, все едно да питаш какво значение има цвета на кабела.

 

Това последното не беше много сериозно. Цветът на кабела всъщност има значение, но за това след малко.

 

Ключовете, озвен за верността (и постоянството!) на настройката, имат влияние и върху тона:

 

- Тяхната маса активно участва във физическата постановка 'осцилиращо (трептящо) тяло, подпряно на две точки' (Който е учил малко физика може да го помни). Тялото тук е струната, а 'подпирането' му е в крайните точки между които се опъва. Затихването на трептенията се определя от характеристиките на самата струна - и на точките на окачване. Колкото по-голяма е тяхната маса, толкова по-малко е затихването, т.е. СЪСТЕЙНът е по-дълъг! В единия край прилична маса се осигурява от мостчето (магарето) и, ако го има - от тремоло-механизма (м/у другото, тремоло системи с по-голяма маса метал близо до окачването на струните дават повече състейн). В другия край имаме само две маси (и двете слаби): началното прагче ('нът') и.. ключа. Та, от това следва, че колкото ключовете имат по-голяма маса (размер и материал, от който са направени), толкова повече помагат на състейна. Дървото резонира (ако е хубаво), а металните маси - не. Всичко участва (немаловажна е и ролята на пръстите и маниера на притискане на струната) - но за идеален тон гледаме всички елементи да дават възможно най-голям принос. Гледайте стеблата (главните оси на ключовете), размера на машинките, материала на защитните им кутийки, 'дръжките' (врътките или как им се казва там) - всичко масивно и тежко е по-добро. Има евтини ключове с уж солиден вид, но направени от леки (и пластично-деформируеми) сплави - убийци на тона.

 

- Ключовете могат понякога да внесат нежелани 'добавки' в тона. Евтини и долнокачествени ключове нерядко (с износване или по рождение) започват да вибрират ('бръждят') със свои си честоти, не съвсем приятни за ухото. И колкото и да не ги 'чуват' (като магнитно поле) адаптерите, струната ги 'улавя' и предава нататък- в крайна сметка лоши съставки влизат в тона.

 

- Не е без значение и културата на увиване и окачване на струните около ключа - има си добре документирани правила (да не показвам тук). Който оставя топки от безразборно (и хлабаво) намотана струна на всеки ключ, или пък неотрязани дълги свободни 'мустаци' от всяка струна - си търси белята с тона...

= = = =

 

Та, са се върнем на кабела. Признавам, това за цвета беше шега - но всичко останало в кабела има ГОЛЯМО значение. Материалът (медни сплави) от който са проводниците и екранирашите обвивки, конструкцията и сечението на самия проводник, конструкцията на екрана, жаковете (конструкция и особено - материал), спойките и другите електрически връзки между елементите на кабела; капацитивните характеристики на изолацията, и пр. и пр. - всичко влияа на тона! По малко, но се натрупва - затова има евтини и скъпи кабели!

= = = =

 

Може да сте слушали фюжън-китариста Ерик Джонсън (беше и в 'Големите 3-ма' по едно време). В тесните кръгове от музиканти и студийни инженери той е известен с прякора Baron Von Tone (Барон Фон Тон), заради маниакалното му отношение към тона. Той е патологично внимателен към всеки детайл, за да получи желания идеален тон. Легендите разправят че със завързани очи успявал да различи - на слух - дали жаковете са гол бронз, хромирани или позлатени. (Та може и цвета на кабела да е познавал :) ) Също познавал на слух дали батерията в педала е Duracell или друга марка.

 

= = =

 

За нас, простосмъртните остава простото правило:

 

Всичко влияе. Колкото повече неща са ни 'като хората', толкова повече има шанс звукът ни да прилича на нещо.

 

(Иначе марката на саунда бих нарекъл "К'во толко'?" или "Чи куо муй?")

 

.

 

:metalist::thumbdown::godbless:

Успех с намирането на разликите!!!

Колкото до ключовете, както всички казват - настройката и колко време ще държат настройката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Тяхната маса активно участва във физическата постановка 'осцилиращо (трептящо) тяло.....

Затихването на трептенията се определя от характеристиките на самата струна - и на точките на окачване. Колкото по-голяма е тяхната маса, толкова по-малко е затихването, т.е. СЪСТЕЙНът е по-дълъг!.....

 

.....Има евтини ключове с уж солиден вид, но направени от леки (и пластично-деформируеми) сплави - убийци на тона.....

 

Има и доста евтини ключове, които не са никак леки, а да не говорим и за по-скъпи ключове, които са наистина много леки(което за някои модели китари е много важно от гледна точка на баланса), както и обратните примери. Съгласен съм единствено с това, че когато главата има по-голяма маса, тя представлява по-стабилен "полюс" и е по-малка вероятността да изяжда твърде много от енергията на струната в резултат на трептенето си, породено от разни резонанси в тялото и най-вече в грифа. Лошия състейн най-често идва от дървото(тяло, гриф), а проблеми с бриджа, нъта или ключовете са много по-второстепенни, пък и често отсъстват дори при нескъп хардуер.

 

Иначе съм съгласен, че понякога сплавите на ключовете са куци, което води до по-бързо износване или чупене на ключа. Попадал съм и на бриджове, които по някаква причина карат струните да звучат малко по-глухо, но ключове....

 

- Ключовете могат понякога да внесат нежелани 'добавки' в тона. Евтини и долнокачествени ключове нерядко (с износване или по рождение) започват да вибрират ('бръждят') със свои си честоти, не съвсем приятни за ухото. И колкото и да не ги 'чуват' (като магнитно поле) адаптерите, струната ги 'улавя' и предава нататък- в крайна сметка лоши съставки влизат в тона.

 

Е, наистина ли смяташ, че добавят чак толкова значителни артефакти, особено когато не са дефектни?

Не мисля, че някога съм успявал да чуя бръждене от ключовете в звука, когато са ОК.

 

Материалът (медни сплави) от който са проводниците и екранирашите обвивки, конструкцията и сечението на самия проводник, конструкцията на екрана, жаковете (конструкция и особено - материал), спойките и другите електрически връзки между елементите на кабела; капацитивните характеристики на изолацията, и пр. и пр. - всичко влияа на тона! По малко, но се натрупва - затова има евтини и скъпи кабели!

= = = =

 

Мисля, че величините капацитет, индуктивност и съпротивление твърде добре описват важните параметри на кабела. Друго важно нещо е все пак екранировката да е достатъчно добра. Не е необходимо да се вкарваме във филми, поне според мен. Ако загледаш характеристики, ще видиш че се случва и китарни кабели да нямат особено малък капацитет, както по принцип е желателно. Понякога се гони по-добър екран, примерно, а с капацитета се прави компромис и т.н. Пак е много относително всичко и там.

 

Легендите разправят че.....

Сам го каза! :metalist:

 

С две думи според мен:

Безспорно е, че разлики в качеството има, особено когато говорим за здравина и надеждност, но това не означава, че примерно вашите евтини ключове звучат зле, или непременно ще се повредят. Може и след 20 години да си работят идеално.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Toва за бриджовете и нътовете и второстепенното им влияние е най-малкото не съвсем коректно.

Те оказват съществено влияние върху тона.

Колкото и да се обясняваме, ако човек не го е чул ще бъде доста трудно :hysterical:

Така е при електрическите, така е и при акустичните китари. При акустичните да кажем се проверява много по-лесно - махаш пластмасовите (известни още като Mother of Toilet) пинове и мостче и слагаш костени (bone) например - разликата, според мен поне, е чуваема.

 

Относно ключовете - сигурно има влияние, сигурно е трудно да се установи, но все таки мисля да заложа на Grover/Gotoh/Sperzel/Schaller....

 

Ако китарата, за която става въпрос е японско ESP не мисля че има място за притеснение, ако е LTD by ESP - едва ли ключовете са най-съществения елемент, който да окаже влияние на тона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Попадал съм на по-глухо звучащ по някаква причина бридж за ел.китара. Горе имах предвид главно ключовете. А при "второстепенното" значение имам предвид влиянието върху състейна - ако китарата няма много добър състейн, и най-хубавия бридж или нът едва ли ще го оправи осезаемо.

 

Ако пък сплавите са прилични, и непретенциозен хардуер може и да не повлияе негативно на състейна.

Ясно е, че измежду евтините хардуери има и такива, които са пълни дървета - но и това не е трудно да се прецени на слух.

 

За качеството на доказаните марки - никой не го подлага под съмнение.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва за бриджовете и нътовете и второстепенното им влияние е най-малкото не съвсем коректно.

Те оказват съществено влияние върху тона.

:hysterical:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да повторя с две думи: всичко има значение. По мъничко наистина, но се натрупва - та гледаме всеки елемент да е толкова изправен и качествен, колкото ни позволява бюджета.

 

Това го казвам за (малобройното) малцинство от участници, за които каяеството има значение.

 

Останалите могат да игнорират и моето мнение, и цялата тема. Видях, че дори доста грамотни хора са склонни да кажат 'Какво толкова? (придиряш) или 'Че какво му е? (Чи куо муй - на кабела или на друг боклук, на който ще махнат с ръка). При такова отношение няма за какво да си говорим: по-добре да се извиня че съм ви развалил партито и да се оттегля да си слушам батерийката Duracell :punk_guitar:

 

Наздраве!

Б.

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.